EUROBONUS CONSCIOUS TRAVELER

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av mrhaakon, 29. nov 2023.

  1. Nordlands

    Nordlands EBD

    Innlegg:
    855
    Likes mottatt:
    2,696
    Bonuspoeng:
    93
    En av disse om du har tilsvarende status:
    [email protected]
    [email protected]
     
    Preference and RescueMe like this.
  2. turaga008

    turaga008 EBD | OWS

    Innlegg:
    118
    Likes mottatt:
    114
    Bonuspoeng:
    43
    Mtp de 5000 statuspoengene man kan oppnå, er det slik at disse forblir i hele conscious traveller-perioden din (da 31. desember), eller synkroniseres den med vanlig EB status?

    Jeg har nådd gull for i år og opptjeningsperioden min varer til 31. oktober. Det er ingen vits for meg å prøve å nå diamant, men de 5000 kan være en fin pangstart i den nye opptjeningsperioden etter 31. oktober. Når vil det være mest gunstig for meg å ordne meg conscious traveller for å oppnå gull i neste periode? Før eller etter 31. desember 2024?

    Takk!
     
  3. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,156
    Likes mottatt:
    36,641
    Bonuspoeng:
    293
    Da vil det gi mest verdi i neste periode for deg. Så du får unngå å være miljøvennlig nok fram til etter 1 november. Men før neste periode i Januar 25.
    Hvor lenge de 5k statuspoenegene gis for miljøvenlighet vet ingen. Men jeg tipper du får dem før jul også.
     
    turaga008 liker dette
  4. turaga008

    turaga008 EBD | OWS

    Innlegg:
    118
    Likes mottatt:
    114
    Bonuspoeng:
    43
    Takk! Da forblir jeg miljøuvennlig frem til etter 1. nov :p
     
  5. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,139
    Likes mottatt:
    7,452
    Bonuspoeng:
    293
    Du vil jo kunne klare 2*5000 poeng i samme periode hvis SAS fortsetter å dele ut poeng til conscious travelers neste år.
     
  6. turaga008

    turaga008 EBD | OWS

    Innlegg:
    118
    Likes mottatt:
    114
    Bonuspoeng:
    43
    Kan fort se for meg at sas ikke lar oss dobbel dippe på den måten, men om det skulle gå så forsvinner vel mine første 5000 statuspoeng ut i intet så straks EB opptjeningsperioden min starter på ny i november?
     
  7. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,139
    Likes mottatt:
    7,452
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg mente at hvis du fullfører Conscious Traveller i november så kan du bli Conscious traveller i 2025 også og tjene 5000 til i samme periode.
     
    turaga008 liker dette
  8. zark

    zark Nytt Medlem

    Innlegg:
    3
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hvordan funker Conscious - jeg var ikke skikkelig klar over programmet før jeg sjekket denne tråden. Har kjøpt Bio-billett noen ganger for ekstra poeng, men aldri sjekket registrering mot Conscious-programmet.

    I dag var første gang jeg så video og fikk godkjent step1. Nå venter de på at jeg gjør step2 - kjøpe billetter med Bio.

    Men jeg har alt kjøpt billetter med Bio til en helgetur lørdag, før jeg fullførte step1. Vil de bli registrert som step2 etter at jeg har flydd, eller kun dersom jeg kjøper de etter at jeg har gjort step1?
     
  9. turaga008

    turaga008 EBD | OWS

    Innlegg:
    118
    Likes mottatt:
    114
    Bonuspoeng:
    43
    ah sånn sett ja, smart!
     
  10. Good2go

    Good2go Medlem

    Innlegg:
    84
    Likes mottatt:
    190
    Bonuspoeng:
    33
    [​IMG]
    Løp og kjøp:)
     
    JosefK and freddyen like this.
  11. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,430
    Likes mottatt:
    3,852
    Bonuspoeng:
    113
    Irriterende fra SAS: :mad:

    Nesten 1 måned registrerer ikke SAS biofuel steget for PVG-CPH-TRD.
    Nå, idag registrer dem 2 (to) steg, selv om jeg bare har kjøpt en bolk for 100 kroner. Jeg fikk også 2 x 500 poeng. Men nå har jeg nådd mine 10 steg, noe som betyr at disse 5 000 statuspoeng kommer inn i feil periode (ny periode starter oktober).
     
  12. Schlandy

    Schlandy Veteran

    Innlegg:
    1,617
    Likes mottatt:
    4,462
    Bonuspoeng:
    113
    Samme skjedd her :mad:
     
  13. runarg

    runarg Aktivt Medlem

    Innlegg:
    342
    Likes mottatt:
    749
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har også ventet nesten en måned på å få registert min reise OSL-CPH-LAX-CPH-OSL. Men i dag kom det. 4 steg på Conscious Traveler. 4x500 poeng. Og 5 000 grunnpoeng siden det var det 10. steget.
    Det viser at å kjøpe Biofuel ved hver mellomlanding fortsatt fungerer.
     
    Nordlands liker dette
  14. wacz016

    wacz016 Nytt Medlem

    Innlegg:
    10
    Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    1
    Bare jeg som ikke får brukt voucher på biofuel (eller noen tilleggstjenester i det hele tatt)? Har kvittering på at jeg har fått gjort det tidligere, så sent som i mars i år. På en hjelpeside står det "Du kan betale for hele reisen eller deler av den samt tilleggstjenester med gavekortet/voucheren." Kan det bety at det bare funker å betale for tilleggstjenester med voucher når jeg kjøper en flybillett, og ikke senere? Noen som vet noe om dette?

    Og fortsatt ingen som har mottatt bag tag?
     
  15. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,430
    Likes mottatt:
    3,852
    Bonuspoeng:
    113
    Nei, det har dem sluttet med. Irriterende. Sist det fungerte for meg var i april. I juni gikk det ikke lengre.
     
  16. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,485
    Likes mottatt:
    1,424
    Bonuspoeng:
    113
    Nytt datapunkt:
    Reiste 8 juli med én mellomlanding.
    Kjøpte 2 kvoter (før reisen og under mellomlanding).
    Fikk to steg idag 19. juli.
     
    themichael liker dette
  17. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,430
    Likes mottatt:
    3,852
    Bonuspoeng:
    113
    Egentlig veldig synd at SAS ikke gir mulighet for å samle disse 5 000 poeng flere ganger i året. Dem bør kanskje heller fjerne muligheten for å nå stegs ved å kjøpe tull. Men SAS må jo selge en del biofuel pga EU krav, så da kunne dem brukt gulroten i form av poeng.
     
    petrate and holmen like this.
  18. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    4,171
    Likes mottatt:
    8,484
    Bonuspoeng:
    183
    Latterlig dumt konsept av SAS.

    Men systemet inviterer jo til å bruke omveier via vaske-kuler.

    Mark my words, SAS kommer til å rapportere at en gitt andel av passasjerene deres nå valgte å bli conscious. Og skryte.

    Pluss at de holder selvsagt tett om at det var "milage run" for 50+ prosent av dem, med ullballer og vaskefiller :D
     
    Reiseglad and freddyen like this.
  19. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,485
    Likes mottatt:
    1,424
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har ingen illusjoner om verdien av programmet.
    For meg blir det en ren kost/nytte-vurdering.
    Jeg har brukt 800 kr på kvoter og disse har så langt gitt meg 5500 ekstrapoeng.
    En kvote til gir meg 500 poeng og utløser Conscious Traveler med 5000 grunnpoeng.
    900 kr gir altså 11000 ekstrapoeng og det er mindre enn hva jeg betaler hos mine faste leverandører av Trumf.
     
  20. sam11net

    sam11net Senior Medlem

    Innlegg:
    710
    Likes mottatt:
    395
    Bonuspoeng:
    63
    hvilken epost sender du til?
     

Del denne siden