EUROBONUS CONSCIOUS TRAVELER

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av mrhaakon, 29. nov 2023.

  1. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,265
    Likes mottatt:
    5,806
    Bonuspoeng:
    183
    Er det noe forskjell på hva jeg får om jeg kvalifiserer med for 5000 grunnpoeng før 1 september igjennom Conscious Traveler, eller etter? har det noe å si om jeg får det sisste steget før 1 september eller etter egentlig? I såfall hva er forskjellen på det?
     
  2. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,829
    Likes mottatt:
    8,311
    Bonuspoeng:
    183
    Mens du før 1. September får 5000 grunnpoeng(som er både status og ekstrapoeng) er det noe usikkerhet på om du får det samme etter 1. september.

    Fikk dette svaret fra Diamond mailen.

    You will get 5000 level points, however they will also be shown in EuroBonus points. But it is still only 5000 level points.


    Litt selvmotsigende svar men kan tolkes slik at du fra 1. september kun får nivåpoeng og ikke poeng som kan brukes.

    Time will show..
     
    Preference liker dette
  3. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,920
    Likes mottatt:
    2,522
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg mailet eurobonusshop og spurte om det var noe mulighet til å registrere kjøpet manuelt. Jeg skrev at jeg frasa meg 14dg returrett. Men svaret var at de ikke kan gjøre noe manuelt, og at det blir registrert 30 dager etter kjøpsdato.

    Hører med til historien at pakken/vaskearkene kom etter 4 dager. Men virker som det ligger noe automatikk i systemet en plass. Argumenterte med endringer fra 1.sept, men no-go fra dem. Litt kjedelig å miste 5k (ekstra)poeng.
     
  4. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,160
    Likes mottatt:
    7,490
    Bonuspoeng:
    293
    Hva er kilden på at vi bare får statuspoeng fra 1. September? Jeg stoler ikke på hva kundeservice sier. De vet ikke hva de snakker om :p
     
    Insomnia4u liker dette
  5. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,920
    Likes mottatt:
    2,522
    Bonuspoeng:
    113
    Godt spørsmål. Jeg aner ikke. Men virker heller ikke som de ansatte har peiling på hva som skjer etter 1.sept. Og det er aldri noe godt tegn. #sas-it
     
  6. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,265
    Likes mottatt:
    5,806
    Bonuspoeng:
    183
    Det ser ut som at jeg må krype til korset å ofre 5000 poeng for å få de 5000 grunn poengene før 1 september :( Jeg trenger dem sårt for å klippe 200.000 poeng og med det oppnå nivå 4 på SAS mastercard Jeg må også etterregistrere to legs som ikke har tikket inn på hjemreisen fra GDN på mandag. Jeg må ha bonusen innen 31 August slik at jeg får de poengene på Mastercard :oops: ... Ellers blir det 10.000 poeng ned i dass!
     
    Last edited: 24. aug 2024
    Spielhaug liker dette
  7. WillOKC

    WillOKC Medlem

    Innlegg:
    92
    Likes mottatt:
    58
    Bonuspoeng:
    18
    Flere som sliter med siste steg før 1 sep ser jeg.
    For neste periode så skal man hvertfall vente med siste steg, aka se en video, for den kan man gjøre gratis og når som helst.


    Jeg har booket SAS Plus Bio billett 28 august for steg 10 av 10, men ble jaggu usikker på om jeg får kreditert 5000 statuspoeng før opptjeningsperiode går ut 31 august? Blir isåfall å kjøpe resterende for gull i grace period som er litt bortkastet - alternativt donere nå for siste steg om det da krediteres ila neste 6 dagene?
     
  8. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,486
    Likes mottatt:
    1,426
    Bonuspoeng:
    113
    Det er stor variasjon i behandlingstid, bare les postene over.
    Både reiser og donasjoner skal i utgangspunktet registreres innen 5 dager.

    Uansett:
    Om din kvalifiseringsperiode går ut 31. august, kan du vente helt til utgangen av november med å kjøpe statuspoeng, eller det som da vil hete Nivåpoeng.
    Poengene tilbakedateres 123 dager, slik at de kommer innenfor kvalifiseringsperioden og utløser rekvalifisering til Gull.
    Det haster altså ikke om du blir nødt å kjøpe Nivåpong.
     
  9. WillOKC

    WillOKC Medlem

    Innlegg:
    92
    Likes mottatt:
    58
    Bonuspoeng:
    18

    Yep! Bare kjedelig å måtte ut med en haug ekstrapoeng / kroner for noe man kunne opptjent "gratis" via Concious traveler, men tar det på egen kappe at man antok IT systemene krediterte det umiddelbart.
     
    freddyen liker dette
  10. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,265
    Likes mottatt:
    5,806
    Bonuspoeng:
    183
    Tror SAS har spendt kroge på meg med å kreditere de sisste so leggene på SAS Plus BIO som valig SAS Plus, så mangler 1000 poeng fra dem og steg, tok opp telefonen til kundeservice og de sa de skulle se hva de kunne gjøre, så får nok registert det til slutt, men tipper nok over 1 september, så da røyker nok 5000 poeng i dass der :(
     
  11. WillOKC

    WillOKC Medlem

    Innlegg:
    92
    Likes mottatt:
    58
    Bonuspoeng:
    18
    Som nevnt av Freddyen har vi vel 123 dager på å klage og få det tilbakedatert, verdt et forsøk.
    Om ikke annet får man en god start på neste periode dersom det ikke løser seg. -Men personlig flyr jeg mye heller en ekstra rute enn å gi bort penger til SAS ved å kjøpe nivåpoeng.
     
  12. WillOKC

    WillOKC Medlem

    Innlegg:
    92
    Likes mottatt:
    58
    Bonuspoeng:
    18
    Slang avgårde en 5000 poengs donasjon også for å være på den sikre siden, det er hvertfall innenfor disse 5 dagene de nevner i FAQ vedr kreditering. Så får vi se når grunnpoengene treffer konto...
     
  13. magnusant

    magnusant LTG

    Innlegg:
    709
    Likes mottatt:
    982
    Bonuspoeng:
    93
    Noen som har fått bag-tag?
     
  14. FlyMCO

    FlyMCO Senior Medlem

    Innlegg:
    573
    Likes mottatt:
    751
    Bonuspoeng:
    93
    "Ingen" har fått tilsendt de ennå,men jungeltelegrafen sier at de IKKE kan brukes før tidligst 1 Sep 2024 anyway.
    Problemer med Amadeus Sync.
    Surprised.
     
    tobeornot999, Spielhaug and magnusant like this.
  15. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,265
    Likes mottatt:
    5,806
    Bonuspoeng:
    183
    Føler at jeg ble svindlet av SAS for 20.000 EBB igjennom dette programmet. Første trikset de drar er å feilregistere leggs slik at du får færre status poeng, slik at selv om du har seks legs på SAS PLUS BIO så får du ikke alle legs registrert, du får typisk registert 4 av segmentene, også ryker du av dem i dass. Tydelig at de gir maks 4 legs per reise av en eller annen grunn.

    Siden jeg ikke har tid til å ta konflikten med dem så donerte jeg 2 x 5000 poeng til leger uten grenser, men de kvitterer bare for den ene, så 5000 poeng mer i dass, siden jeg ikke fikk kvittering for det. Så nå i pur desperasjon så donerte jeg 5000 til og da fikk jeg kvittering for det. Så her ble jeg regrelrett svindlet for 20.000 Poeng av SAS!

    Så vær obs på dette, når du booker SAS Plus Bio, book to enveis da de kun gir 4 steg per booking som maks, og ikke ta for god fisk at flyvningene på SAS Plus BIO blir godkjent. Det nytter ikke å reklamere på det, da du allerede har fått poengene for segmentene uten BIO steg!

    Så Consious Traveller = Svindel, ikke fall for den :mad:
     
  16. Nordlands

    Nordlands EBD

    Innlegg:
    856
    Likes mottatt:
    2,698
    Bonuspoeng:
    93
    Tid til å ta konflikten? Tar vel kortere tid å sende en høflig epost til gold/diamond mail enn å skrive denne posten. Var null problem å få manglende conscious steg og ekstra poeng for en bio-leg jeg manglet registrert, flere andre har rapportert om samme erfaring. Antar det ville ordnet seg for de andre av de første 2x5000 du donerte også...

    Erfaring 1:
    upload_2024-8-26_0-2-26.png

    Erfaring 2:
    upload_2024-8-26_0-2-7.png

    Teller ellers at du har brukt 2x5000 + 5000 = 15000 poeng, hvordan får du det til å bli 20000?
     
    Henrik, CLT, Preference and 3 others like this.
  17. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,431
    Likes mottatt:
    4,330
    Bonuspoeng:
    113
    Kan noen støtte min lathet? Sambo og jeg skal ut på tur snart (hvis det ikke går i dass pga streik) med et mellomstopp (OSL-CPH-FRA). Er det slik at vi, for å få flest mulig steg, må kjøpe biofuel før vi drar fra Oslo, og mens vi er mellomlandet i CPH, for å derfor få 2 steg? Gjelder dette også hvis man allerede booket bio-billetter?

    Og det holder at jeg som primærpassasjer kjøper, og da får alle på samme booking godskrevet 2 steg?
     
  18. Preference

    Preference EBG

    Innlegg:
    424
    Likes mottatt:
    573
    Bonuspoeng:
    93
    Ja. Men det er ikke offisielt, så ikke bli sur på meg om det ikke funker!
     
  19. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,431
    Likes mottatt:
    4,330
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg lover! Da skal jeg forsøke det på onsdag, hvis flyet går. :)
     
    Preference liker dette
  20. FlyMCO

    FlyMCO Senior Medlem

    Innlegg:
    573
    Likes mottatt:
    751
    Bonuspoeng:
    93
    Da har SAS oppdatert info siden.
    Utsendelse tidligst i begynnelsen av Oktober.
    Så langt bare et halvt år senere enn de lovert.

    tag8.png
     

Del denne siden