EUROBONUS CONSCIOUS TRAVELER

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av mrhaakon, 29. nov 2023.

  1. obay

    obay Senior Medlem

    Innlegg:
    1,414
    Likes mottatt:
    5,642
    Bonuspoeng:
    183
    Ang kjøp i shoppen; om en kjøper 2stk ullballer i samme ordre, vil er telles som ett eller to steg?
     
  2. Preference

    Preference EBG

    Innlegg:
    603
    Likes mottatt:
    744
    Bonuspoeng:
    93
    To. Ett steg per kjøpte produkt, selv om det er flere av samme produkt
     
    obay liker dette
  3. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,625
    Likes mottatt:
    9,248
    Bonuspoeng:
    183
    Nå ble jeg usikker. Kjøpte vaskeark 8.11, mens det står «Conscious product» i oversikten 30.10?? Må ha kjøpt noe annet da?
     
  4. RedBaron

    RedBaron Nytt Medlem

    Innlegg:
    12
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    30.10 stemmer med dato for de som fikk et steg for å delta i Greenerflying-kampanjen. (tips hvordan SAS kan bli mer miljøvennlig) 'Conscious product -Thanks for contribution to SAS's Aviation Challenge'.
     
    Spielhaug liker dette
  5. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,893
    Likes mottatt:
    64,914
    Bonuspoeng:
    293
    Fikk min i går faktisk.
    Husker ikke når jeg bestilte, men det var kanskje i oktober?
     
  6. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,951
    Likes mottatt:
    2,561
    Bonuspoeng:
    113
    Fikk min i går også. Bestilte for et par mnd siden.
     
  7. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    16,320
    Likes mottatt:
    33,895
    Bonuspoeng:
    293
    Fikk et spørsmål fra min søster;
    "Hvor finner jeg status på bagasjen, det står at jeg i appen skal finne det under "Manage my booking" men finner ikke noe slikt"

    Jeg har som erfaren reisende fortsatt ikke hatt med meg kolli som må sjekkes inn, og jeg finner heller ikke dette. Noen som har input? Gjerne med en skjermdump.
     
  8. NorFlight

    NorFlight Senior Medlem

    Innlegg:
    1,338
    Likes mottatt:
    2,534
    Bonuspoeng:
    113
    Min erfaring er at man på en god dag og når app velger å spille på lag får det opp.

    Har ikke skjermdump, men de gangene det har fungert har det vært relativt lett å finne inne på bookingen. Mener det var rett over eller under passasjerene.

    Dog er den meget ustabil, på den måten at det er bingo om det fungerer...
    Om det dukker opp, er det helt stabilt hele turen er min erfaring.
    Det dukker også opp kun om man har sendt bagasje, så man finner det ikke i en booking hvor det ikke er sendt bagasje om man skal hjelpe til med å vise...
     
    RoadKing liker dette
  9. Jensemann

    Jensemann Aktivt Medlem

    Innlegg:
    409
    Likes mottatt:
    1,258
    Bonuspoeng:
    93
    Mangler et steg for å klare 10 før årsskiftet og en reise jeg skulle tatt i neste uke har blitt utsatt.

    Hvis jeg kjøper ull baller nå så står det at det tar cirka 30 dager før poeng blir registrert. Blir de datert på kjøpsdatoen så de går på dette året eller settes potensielt datoen i januar hvis det er litt forsinkelse?
     
  10. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,938
    Likes mottatt:
    8,631
    Bonuspoeng:
    183
    Kjøpte vaskeark som to siste steg for fruen den 30/10.

    Kjøpet er nå registrert hos SAS, stegene ble tilbakedatert til 30/10, selve Conscious traveller poengene er datert 29/11.
     
  11. obay

    obay Senior Medlem

    Innlegg:
    1,414
    Likes mottatt:
    5,642
    Bonuspoeng:
    183
    Kjøpte 3 stk ullballer 24.11. Det er vel i en hanging snore :confused:
     
  12. sam11net

    sam11net Senior Medlem

    Innlegg:
    712
    Likes mottatt:
    397
    Bonuspoeng:
    63
    Det var kult med den nye Conscious traveller bagasje taggen.
    Har min første papirfrie reise idag med innsjekket bagasje, riktignok innenlands. Svg - osl.
     
  13. Xaantiam

    Xaantiam EB n00b

    Innlegg:
    466
    Likes mottatt:
    371
    Bonuspoeng:
    63
    Bestilte tørketrommelballer (for et ord :D) og vaskeark i dag. Hvor lang tid tar pleier det å ta før det registreres som skritt i appen?

    Note to self: Les iallfall sister par poster i tråden før du stiller spørsmål. :rolleyes:
     
    Last edited: 01. des 2024
  14. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    2,035
    Likes mottatt:
    2,390
    Bonuspoeng:
    113
    30-35 dager, etter at returfristen er passert.
     
    Xaantiam liker dette
  15. MariusJS

    MariusJS Medlem

    Innlegg:
    149
    Likes mottatt:
    180
    Bonuspoeng:
    43
    Skal den stå på non-eu da? o_O
     
  16. NorFlight

    NorFlight Senior Medlem

    Innlegg:
    1,338
    Likes mottatt:
    2,534
    Bonuspoeng:
    113
    Det skal ikke ha noen betydning, da EU/non-EU mest er for tollklarering (med tanke på bl.a. stikkprøver) da det er enkelt å skille om man startet reisen i eller utenfor EU.
     
  17. MariusJS

    MariusJS Medlem

    Innlegg:
    149
    Likes mottatt:
    180
    Bonuspoeng:
    43
    Men sånn genuint, hva er riktig ved innland og evnt OSL - ARN?
     
  18. NorFlight

    NorFlight Senior Medlem

    Innlegg:
    1,338
    Likes mottatt:
    2,534
    Bonuspoeng:
    113
    Riktig, etter hva jeg husker man får fra automatene til Avinor, er hvit (non-EU) da vi ikke er del av EU.
     
    Last edited: 13. des 2024
  19. PriorityBoring

    PriorityBoring EBG

    Innlegg:
    1
    Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Når jeg sjekket inn min Conscious Traveler bag tag i appen sa appen hvilken farge man skulle velge.
     
    RoadKing and btm like this.
  20. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,625
    Likes mottatt:
    9,248
    Bonuspoeng:
    183
    Endelig blitt en «bevisst» reisende jeg også, men får ikke bestilt sånn bagasjetag. Kan ikke behandle bestillingen. Er det tomt på lager, eller?
     

Del denne siden