Er du også en av de som har blitt rammet av profil-bug'en som fører til at bl.a. retroregistrering og point sharing ikke funker? Tror det har sammenheng med å ikke kunne bestille baggasjelapp, for det funker ikke her heller.
I tråden om pointsharing er det en løsning på problemet der man bruker tampermonkey. Antar det vill løse dette problemet og.
Det handler kun om hvor du reiser FRA ikke hvor du reiser TIL. Dvs: Reiser du fra feks Norge eller UK så blir det non-eu departure. Reiser du fra EU land, feks Danmark eller Sverige, så blir det EU departure. Så eksempler på non EU: OSL - ARN - HEL OSL - CPH - TOS OSL - ARN - LHR OSL - BGO OSL - LHR OSL - FRA OSL -> Hvor som helst i verden Eksempler på EU (grønne striper): CPH - ARN CPH - OSL CPH - OSL - TOS CPH - OSL - ARN CPH - ARN - OSL CPH - BLL CPH - AAL CPH -> Hvor som helst i verden Det samme ser du på bagasje tagger som printes i skranke/automat. I Norge har vi helt hvite tagger, mens i EU land så har de grønne striper.
Har folk noen erfaringer med bruk av disse taggene enda? Har sett veldig lite av de på jobb enn så lenge, men tenker jo at for oss som håndterer bagasje så blir det jo enda mer tungvindt når det ikke står noe som helst på taggen. Enkelte flyplasser så sorteres all bagasje manuelt (ingen auto sortering), og scanning med håndscannere er jo ikke noe man har gjort i rotunden før. Slike tagger gjør det jo veldig mye enklere for feilsortering - selv flyplasser med automatisk sortering så ville man jo vanligvis før kun raskt dobbelsjekka taggen at den ser fornuftig ut før man hiver baggen i tralla, mens med disse taggene så får man enten 1. stole på systemet sorterte riktig eller 2. hente frem en scanner for å sjekke. Hvis man velger nr 1 så vil jo feilsorteringen ikke bli oppdaga før man prøver å scanne baggen inn i flyet. Altså feilsorteringen vil bli oppdaget en plass i prosessen, men hvis det er ute ved flyet så kan det være at flyet den opprinnelig skulle på har gått. Neste «problem»: Hvis bagasjen skal ettersendes så MÅ vi printe ut rush tag - da må vi også fjerne andre tagger som er på. Dvs vi må egentlig demontere taggen og putte den oppi bagasjen (som forhåpentligvis da er ulåst). Høres ut som en løsning som gjør det lettere for passasjerer, men mer jobb for oss som skal håndtere. Personlig så tror jeg ikke at jeg hadde stolt helt på taggen dersom det var viktig at bagasjen ikke blir forsinket på reisen. Btw: Til de av dere som tenker det ikke står priority på taggene. SAS har bestemt at alle slike tagger skal håndteres som priority bagasje (ettersom mesteparten av kundene som har disse taggene har prio bagger fra før). Kan endres i fremtiden da