Kundeservice EuroBonus shop eller sas? Longshot, men hadde vært sinnsykt å klare å få det til på en liten måned. Bestilte i dag, og ny periode juni
Jeg fikk kreditert biofuel for CPH-MIA når sas kansellerte og jeg ble booket om til LH via MUC. Jeg henvendte meg til gull mail og sa jeg ønsket refusjon. Men damen som svarte mente at jeg fortsatt kunne få kreditert biofuel, men det måtte gjøres manuelt.
Hvor i appen får man mulighet til å legge inn Conscious Traveler-bagtagen og velge å sjekke den inn på flyvningen? Den er parret til kontoen min og kommer opp når jeg scanner QR-koden på tag. Stopper imidlertid helt på steg 3 i guiden her, da jeg ikke klarer å se det valget i det hele tatt. https://www.sas.no/eurobonus/conscious-traveler/bagasjelapp/
Det er litt knotete, men når du er inne på bookingen, så bla deg nedover så finner du det. Jeg har sendt inn forbedringsforslag at man bør bli spurt om dette ifb med check in når appen ser at man har slik tag. Men intet hørt. Forøvrig, som andre har meldt, oppdatering er sporadisk dysfunksjonell. På BLL opplevde jeg til og med at den som sjekket meg inn meddelte at hen var usikker på om jeg skulle stole på det, da de har hatt dårlig erfaring... Nuvel
Dukket aldri noe i app. De var også overrasket på OSL Service Point og hadde på et tidspunkt 3 stk. som hjalp, fordi de syntes det var interessant og det var en som kunne det godt. De skulle følge opp på hvorfor det ikke funket. Endte med å gå til manuell innsjekk, de trengte også bittelitt hjelp av en forbipasserende kollega før det ble scannet inn. Dukket opp i app som innsjekket og registrert. Sitter ved vindu på flyet nå og så mens de lastet, og de trengte også litt hjelp av en annen når de skulle laste og scanne den inn - men den dukket opp med ny status i appen umiddelbart. Nå blir det spennende å se om den kommer hele veien med en anorektisk mellomlanding.
Jeg skal ut fly på fredag om ei uke, skal ta bilde og vise deg, om ingen andre har gjort det før den tid.
Kjøpte ny biofuel på mellomlanding, og kjøpte ny før hjemreise. Kun ett steg og 500 poeng som ble postet, så etterspurte de. Fikk dette til svar, så har stilt oppfølgingsspørsmål om det er nye rutiner. Hadde håpet på minst steg på både utreise og retur.
Det samme skjedde meg på forrige reise. Spørs om de bare har tettet en tidligere glitch som gjorde det mulig å kegge til ved mellomlanding/før hjemreise. Uansett har hele conscious traveler vært bortkastet for meg siden jeg er stuck med en biofuel for steg 10 neste uke samtidig som jeg allerede har rekvalifisert. Dårlig planlegging, si.
Har alltid tenkt at det er en uting å etterlyse steg som vi strengt tatt ikke har krav på. Det måtte jo føre hit - - no more ekstra steg..
Faen, dette er dårlig nytt for meg, som trenger disse stegene for å rekvalifisere... Men da blir det jo alltid bedre å kjøpe reiser som enkeltreiser istedenfor tur-retur da. Tåpelig at man ikke kan få en for hver vei…
Burde være mulig å få fjernet biofuel-kupongen fra billetten ved å kontakte SAS? Alternativt booke om til ny avgang og miste tillegget:
Jeg har ikke tenkt på å kontakte SAS ettersom reglene er så klare, men det skal jeg definitivt forsøke. Skader ikke, og oppdaterer her dersom jeg lykkes. Dessverre ikke mulig å endre avgang, og ingen ledige seter for rebooking (WF TRF-BOO), ikke engang for cash.
Jeg kastet meg på denne og kjøpte 9 biofuel-tilegg (9 x 100 kr), med håp om å få 9 godkjente trinn på vei til Conscious Traveler. Jeg trodde dette var korrekt?! Men jeg har da bare fått godkjent 1 trinn. Er det a) endringer i regler, eller b) feil på godkjenning (da jeg ble kastet om til annet fly)? Jeg har fått 4500 ekstra-poeng, men dessverre bare 1 trinn. Kan det være forsinkelser på noe vis? Trengte de 5000 nivåpoengene denne måneden grunnet opptjeningsperiode. Så om jeg har "krav" på flere godkjente trinn - hvordan har dere andre gått frem for å få de kreditert?
Man får kun et steg per reise/leg, uavhengig av antall kjøpte biofuels. Det har vært slik hele tiden mener jeg å huske. Løsningen for deg blir å benytte deg av kjøp av produkter. 8x produkter i en bestilling gir deg 8 steg. De dateres sikkert i neste periode, men en epost til SAS gjør at de kommer på riktig periode.
Vel, det var dessverre verken a) eller b). Det er nok c) at det hele tiden har vært en formulering om å få et steg per "trip". Som @DJasko nevner har man historisk kunnet "lure" systemet litt ved å kjøpe ny bolk på hver mellomlanding. Men, ingen automatikk at man får trinn per leg eller returflight. Når det gjelder det å kjøpe flere biofuel-bolker, står spesifikt nevnt at man bare får et trinn per "trip". https://www.flysas.com/en/eurobonus/conscious-traveler/