Når eg sjekka postkassa idag låg der eit nytt Eurobonuskort med chip. Kvifor det er sendt ut no veit eg ikkje, men kanskje dei innsåg at eg ikkje kom til å klare dei siste 20 segmenta som krevs for gull på dei to månadane som er igjen av perioden.
Fikk nytt gullkort med chip i dag jeg også. Skjønner ikke helt hvorfor de tar kostnaden med å bytte ut alle medlemskortene før utløp, det kan da ikke være helt gratis å bytte 4 millioner medlemskort? Jeg kommer nok til å benytte dette sånn ca. aldri og kunne fint ventet til neste periode...
Dem tar denne kostnaden fordi dem kommer til å tjene det inn igjen på det folk bruker kortene til travel cash. Er også mulig at banken som styrer det har sponset kortene
Eg får denne meldnga etter at eg har tasta inn alt av informasjon: Dessverre kunne vi ikke åpne ditt SAS EuroBonus Travel Cash-kort med informasjonen som er gitt. Din registrering kan likevel fullføres ved at du fremskaffer bilder av gyldig offentlig ID og en regning fra husholdningen (f.eks. strøm eller forsikring) som er utstedt i løpet av de siste 3 kalendermånedene, og som viser ditt fulle navn og adresse slik dette er registrert på din EuroBonus Travel Cash kortkonto.
Ble EBG for 2 og halv uke siden.. I dag kom gullkortet i posten UTEN chip! Kommer det sølvkort med chip om noen dager da?
Fikk ikke til å registrere meg heller. Trodde det bare var jeg som ikke hadde klart å taste inn riktig info... Så ser ut til at det bare er innkjøringsproblemer? For meg som ikke har co-branded kredittkort (er student), så er dette kjempefint, og dette ved siden av Trumf gir jo litt ekstra på kontoen!
Registrering gikk i orden. Tok en titt på aktuelle gebyrer (https://www.sas.no/upload/Eurobonus/travelcash/Gebyr_TravelCash_NO.pdf). Klagebehandlingsgebyr på 85 kroner er én ting, men gebyr for inaktiv konto er noe spesielt: Gebyr for inaktiv konto - 16,50 NOK Etter 12 måneder uten transaksjoner på din TravelCash-kortkonto, vil du bli belastet med et gebyr for inaktiv konto hver kalendermåned inntil det blir aktivitet på kontoen. Ser forøvrig at Ethiad Guest har tilsvarende system/app levert av samme leverandør, Rev Worldwide. Forskjellen er at Ethiad bruker Visa mens Eurobonus bruker MasterCard.
Det stod også at PIN kunne endres i "minibanker som støtter dette". Noen som vet hvor man finner slike minibanker?
Og svaret ble JA.. I dag (2 dager etter) fikk jeg sølvkort med chip! Håper virkelig for SAS sin skyld at det er banken som sponser disse.. Trenger nytt!
Fikk kortet igår, aktiverte ok. Fikk lastet ned app, og så kortet i app og på websiden. Overføret litt penger. Logger på idag, og står nå som ikke aktivert. Ser ikke kortet i appen lengre. Får vente å se.
Har samme problem som deg Arcus. Fikk kortet i går og aktiverte det i går, jeg satt ikke inn noen penger, men når jeg sjekker i dag så er ikke kortet aktivt lenger.