Det stemmer ikke. Jeg bruker appen i 9 av 10 tilfeller og eneste gangene jeg får lapp er hvis jeg har byttet sete siden innsjekk og ikke hentet ny qrkode eller det har vært et bytte av en annen grunn.
Det hadde nesten vært verdt det å søke jobb i SAS bare for å se denne algoritmen. I likhet med flying_all, i motsetning til Upsaker, får jeg også konsekvent lapp når jeg reiser med mobilt boarding pass. Men jeg tror alltid jeg har hatt innsjekket bagasje når jeg har brukt mobilt BP. Ikke at det burde ha noe å si, men... kanskje?
Hva med operativsystem? Det kan jo også ha noe å si. Jeg får ikke lapp med mobilt boarding pass med mindre det er seteskifte eller jeg blir bedt om å vise legitimasjon pga. ungdomsbillett. Jeg har iPhone.
Min første tanke var at dette kan umulig ha noe med operativsystem å gjøre. Men så kom jeg til å tenke på SAS Smart Pass funksjonen, kanskje lappen kommer hvis man (ubevisst) bruker dette vs mobilt BP?
Der kan du være inne på noe... Om noen samler inn data her kan jeg bekrefte at jeg alltid har hatt det slått på, men jeg har aldri bevisst brukt det. Men kanskje det har vært NFC hele tiden! Om en uke skal jeg ut å fly igjen, da skal jeg forsikre meg om at dette er slått av, og se hva som skjer. På tilbakeveien skal jeg prøve å bevisst bruke NFC.
Hvor vanlig er det å få setebytte ved boarding når man reiser som familie (4 pax)? Spredt seteplassering over hele kabinen. Grr.
Uvanlig, men om det blir byttet flyversjon så skjer det saker. SAS har tre versjoner av 737, 120, 140 og 180 seter, sånn ca.
Jeg spurte dem i går. Du skal kun få lapp dersom du ikke har fått seteinformasjon tidligere. Eller det har blitt byttet sete. Jeg fikk ingen lapp siden jeg hadde boardingpass med setenummer.