Jeg hadde selvsagt sjekket seat map før avgang, og denne maskinen var satt med 2-3-2 i business. Dette hadde jeg aldri testet før og var selvsagt spent.
View attachment 27148
Maskinen var ganske ny, 1 år i følge flight radar. Det var lite slitasje på interiør og fremsto meget bra.
Priority boarding for first og business. Undertegnede var først ombord
View attachment 27150
Til tross for 2-3-2 hadde setene mer enn nok privatliv. Vi ble sittende som 2 av 3 på en midtrad (ingen vindusseter ledig) og det var helt greit.
Setene har ingen ottoman som kan legge bena på, men når man legger ned setet (ikke muligvis legge helt flatt) så får man en slags fotstøtte.
Skjermen var den samme som på a380 med samme fantastiske brukeropplevelse.
Varme kluter og champagne tilbudt før avgang. Denne gangen er første gang jeg gikk for noe annet enn champagne.. jeg hadde akkurat våknet etter en natt på DXB og det var alt for tidlig med champagne for min tunge.
Far er noen år eldre og poengtere at der var siste turen i business, så han klarte to glass før avgang
Der lå forøvrig også vannflasker under skjermen.
Vi tok av på rutetid og vendte snuten mot osl.
Kaptein beregnet ca 6:45 flytid.
Emirates skryter at de har mange nasjonaliteter i sitt crew, 15 på denne flygningen. Sikkerhetsprosedyrer og info kommer derfor 3 ganger, engelsk, arabisk og norsk. Dette blir litt slitsomt, men jeg skjønner hvorfor de må gjøre det.
View attachment 27149
View attachment 27151
View attachment 27153
View attachment 27154
Frokosten skipper jeg, vi hadde spist litt eggerøre i loungen og jeg var ikke sulten.
Laks til forrett, lam til hovedrett og sjokolade ostekake til dessert. Leverte til god standard, og spesielt desserten var bra her. Muligens den beste på hele denne turen.
View attachment 27152
Etter servering ble setet lagt godt bak, fikk meg en god kaffe og ble liggende og se et par filmer mens jeg halvsov hele veien til Oslo.
Det var vel ca 90% belegg i business på denne turen.
Jeg likte spesielt godt at man hadde en liten pad, slik at man kunne følge med på flygningen sin og samtidig se film.
View attachment 27146
View attachment 27147
Som dere ser, det er god skjerming mellom setene og ingen problem å sitte ved siden av fremmede.
Nå er turen vår slitt for denne gang. Min første CT er brukt, og for en minnerik tur.
Turen ned gikk helt etter boka; fikk testet ANA sin 787, Thai sin a380, SQ 777 og ikke minst swiss sin CS100.
Hjemturen ble derimot ganske annerledes enn planlagt. Agung slo seg vrang og ordnet oss en litt annerledes hjemreise. Jeg ble oppringt av både NRK, tv2, lokale aviser og ble tilogmed sendetid på P3 for meg. Man blir nesten rikskjendis av å stå askefast.
Ulempen er at vi mistet turen med Eva og stoppet i Taiwan og en dag i Wien. Men når man ser på hva som hendte og hva som faktisk var viktig, så kan vi ikke klage. Andre turister på øya sliter ennå med å komme hjem, noen fikk ikke dekt hjemreise under hele tatt... vi fikk fly business med emirates samme dag som vi ankom Singapore. Vi kan ikke klage, ferdig snakka!
Siste leg til Evenes dekket også forsikringen, ennå dette var på en separat booking.
Jeg lærte at forsikringen til Amex/DnB langt i fra er den beste. (Vi fikk 10.000 å reise for) Vi hadde ikke kunne fly med Norwegian premium en hang for denne summen. Men forsikringen vi hadde gjennom sparebank 1 var helt fantastisk. Trengte ikke legge ut noe og de ordnet nye business billetter på få minutter fra vi ringte. Helt fantastisk!!!
Jeg takker for meg og håper dere synes dette var interessant å lese. Jomfrudommen er tatt som reiseblogger og jeg skal nå hvile resten av helga før hverdagen begynner i morgen.
Vis alt...