Reise bestilt i juli. Enkleste CT booking jeg har gjort med komplett t/r på nett, men med VN til dobbel pris på retur. Tror ikke jeg blir å legge ut like mye som siste langtur til Sør-Korea, men vil prøve å dekke reise, hotell og ev. spesielle serverdigheter jeg får med meg. Ser det er flere som har bestilt lignende tur som kanskje vil finne det interessant. SK4123 BOO-OSL Premium, sete 2C Ikke så mye å si om denne flygningen, men kanskje den med mest risiko for kansellering. Samme flygning ble kansellert 2 uker før pga. pilotmangel. Var fullt i eco, men hadde 3 seter for meg selv i premium. Ved ankomst OSL gikk jeg ut utgangen ved lounge og til innsjekk-automat for å prøve å sjekke inn på resterende flighter, siden AF app bare ba meg gå til manuell innsjekk. Det fungerte så manglet nok bare skanning av pass. Fikk ut papirlapp, men fikk samtidig opp BP i AF app. Radisson Blu OSL Valgt da det bare var 200kr mer enn Conference. Ganske grei innsjekk, men innsjekk i app på forhånd synes jeg var bortkastet. Sparte meg kun en signatur, og eventuelt risiko for å tape rom ved sen ankomst. Måtte fortsatt vise legitimasjon og dra kort på nytt for romgaranti for å få romnøkkel. Liten velkomstgave med konfekt på rommet. Frokost nr1, oppfulgt av kaffe på OSL lounge (som var dårligere enn jeg er vant med fra SAS lounge). AF1275 OSL-CDG Business, sete 2A Grei flygning. Boarding startet omtrent på tid. Kun en våtserviett før avgang, som drøyde litt etter boarding complete, deretter deice. Kun kald mat var litt nedtur sammenlignet med SK biz, men greit nok som frokost nr2. Fikk meg også 3 glass champagne før det ble en powernap
CDG transfer 2F - 2E Hall M Mulig jeg hadde flaks, men det gikk veldig smooth. 5 min gange med "follow the yellow" mot 2E - M, passkontroll, heis ned, rett på en buss og 10 min deretter var jeg i Hall M. Under 20min fra flydør til AF lounge i Hall M. AF lounge CDG 2E - Hall M Stor lounge, men ganske like stoler i hele. Noen mindre områder med hhv. spisebord, delte kontorpulter og hvilestoler. Gikk rett til Clarins spa avdeling for å se om de hadde noe ledig for å få fuktet ansiktet, men var kun ledig akkurat når mitt fly skulle starte boarding. Ble litt lett mat med en gang for å være passelig sulten før neste fly. Ok minibaguette og kyllingpølse, men eggerøre var ikke noe særlig. Fikk etter hvert sendt et par eposter før jeg fikk hyggelig avbrudd rundt kl12 når de begynte å gå rundt med champagne-vogn. Før jeg gikk var det også kommet noe salat og kaker i buffet, men ingen varmretter. Gikk til gate til angitt boardingtid, men kunne visst fint drøyet minst 10min for å kunne gå direkte ombord. Navnet på flyet blir for øvrig sannsynligvis det nærmeste jeg kommer CAY etter jeg måtte kansellere min "innenriks" tur.