Førstegangsbestilling CT Spørsmål

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Pokerking, 27. febr 2019.

1. Pokerking

Pokerking Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hei,

Har noen nybegynner spørsmål til CT-billett. Håper det er OK at jeg spør her inne.

I 2018 omsatte jeg for over 100K. Fikk et brev i 1. februar 2019 hvor det stod at jeg hadde fått en CT-billett.
    I brevet står det blant annet:
    - Companion Ticket er gyldig ut året den er opptjent pluss 12 måneder. Reisen må foretas før gyldighetsperioden utløper.
    - Kombinasjon av klasser ikke tillatt og reisen må starte og slutte samme sted.

Spørsmål 1:
    Når jeg går på SAS Star Alliance siden for booking av bonusreiser og huker av CT billett, står det følgende:

"AMERICAN EXPRESS 50 %
    Kan ikke kombineres med andre kampanjer
    1 Voucher
    Utløper: 15 Jan 2021"

Hva betyr dette? At reisen må foretas før 15. januar 2021? Ifølge brevet til SAS tolket jeg det som at jeg måtte bruke billetten i 2019? Hva er rett her? Kan jeg bruke hele 2019 på å booke, og deretter utføre selve reisen før 15. jan 2021?

Spørsmål 2:
    For en nybegynner har jeg funnet ut at enkleste måte å finne en bonusreise er på United.com og SAS sine egne Star Alliance sider. Når man har funnet reisen man vil ringer man da 64816099 for å booke reisen?

Spørsmål 3:
    Dersom jeg og min kone ønsker å ta med oss 2 barn på den samme reisen, hvordan gjør man det? Det står at award billetten gjelder for 2 personer.

2. flying_all

flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

Likes mottatt:
    7,013
    Bonuspoeng:
    183
    Du må bestille en reise før 15 jan 2021 men selve reisen kan ta sted 10 april 2021. Vær obs på at du ikke kan endre reisen etter 15 jan 2021.

Pokerking liker dette
  3. Pokerking

Pokerking Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hei og takk for svar, hva med det som står i brevet fra SAS da?
    - Companion Ticket er gyldig ut året den er opptjent pluss 12 måneder. Reisen må foretas før gyldighetsperioden utløper.

4. flying_all

Likes mottatt:
    7,013
    Bonuspoeng:
    183
    Ja reisen må bookes før den går ut, selve reisen kan ta sted etter denne datoen uten problem :)

5. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,686
    Bonuspoeng:
    293
    Det er vel en regel om det, men det har aldri blitt håndhevet i praksis

flying_all liker dette
  6. flying_all

Likes mottatt:
    7,013
    Bonuspoeng:
    183
    Sikkert for å få folk til å bruke opp poengene sine kjapt og bli stresset :p

7. cothom

cothom Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    593
    Bonuspoeng:
    93
    Den CT'en er vel strengt tatt opptjent i 2018, så jeg ville ikke følt meg trygg på at den faktisk er gyldig til 15.jan 2021.

Jeg ville forholdt meg til at den er gyldig til 15.jan 2020, og at reisen må bookes før dette tidspunkt. Reisen kan finne sted etter 15.jan 2020, men ikke endres/avbestilles etter denne dato, da mister du CT'en.

8. Tore

Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

Likes mottatt:
    115,762
    Bonuspoeng:
    350
    Det er en bug i systemet som gir den et år lengre gyldighet. Ville ikke spekulert i det, så forhold deg til at reisen må bestilles, men ikke utføres innen 15/1-20. Som nevt over, etter 15/1-20 kan reisen ikke endres

9. xthomi

xthomi Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Oppfølgningsspørsmål til CT. Jeg har min opptjent i 2018 som må brukes før Januar 2020. Men når jeg bestiller reise får jeg beskjed om at min CT ikke gjelder for Star Alliance reiser som ikke er SAS. Så når jeg nå bestiller reise med Singapore Airlines så er det full pris. Jeg har AMEX Eurobonus Premium kort og kan se på deres nettsider at opptjening av CT med dette kortet skal gi 50% på Star Alliance billetter. Er det noen som har oversikt om det i 2018 kun var mulig å opptjene SAS CT og ikke Star Alliance CT med Premium?

10. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    35,094
    Bonuspoeng:
    293
    Du har alltid måtte ha Elite for å booke CT på *A.

11. jvsandem

jvsandem Veteran

Likes mottatt:
    7,520
    Bonuspoeng:
    183
    Er du helt sikker? Det står noe helt annet på sas.no, dette er det som står om Amex Premium:

Skjermbilde20.JPG

Skjermbilde21.JPG

12. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    35,094
    Bonuspoeng:
    293
    LL_Air liker dette
  13. mariusbb

mariusbb Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,057
    Bonuspoeng:
    93
    Betalte du noe for å ha Amex-kortet ditt i 2018? Da var det jo DNB som "hadde" American Express-kortene i Norge - kanskjed du hadde det enkleste kortet som kun ga for SAS og ikke *A? Som du sier, så gir SAS Amex Premium CT til bruk for både SAS og *A:)

veeegard liker dette
  14. duppsko

duppsko Medlem

Likes mottatt:
    138
    Bonuspoeng:
    43
    DNB-kortene het vel classic, premium og platinum, hvor det kun var platinum som hadde CT for *A.

Fra vilkårene for DNBs amex-kort (nå utgått):
    "For American Express Premium kortet kan SAS EuroBonus-poeng og Companion Ticket kun brukes på SAS og/eller Widerøe sine flyvninger, men i hele verden. Companion Ticket kan ikke innløses for reise med SAS’ franchisetakere og kodeandelspartnere eller medlemmer av Star Alliance."

Mao, det kommer da an på om CT'en du opptjente i 2018 var med gammelt eller nytt kort.

15. Techsalsa

Techsalsa Medlem

Likes mottatt:
    41
    Bonuspoeng:
    28
    Har du funnet ut noe mer i dette? Jeg har Amex premium og fikk kortet i oktober. Jeg får også opp att jeg kun kan booke med sas?? Hmmm :(

16. TommyL

TommyL Senior Medlem

Likes mottatt:
    241
    Bonuspoeng:
    43
    Er det derfor SAS ikke godtar min CT når jeg forsøker en dummybooking på SAS Star søkemotoren? Sier bare at jeg ikke har nok poeng!! Fikk Amex Premium før sommeren, og CT forrige mnd.

17. snus_mumrikken

snus_mumrikken Eventyrar

Likes mottatt:
    13,270
    Bonuspoeng:
    183
    Med premium kortet sin CT kan du booke med heile Star Alliance.
    Har gjort dette sjølv, går heilt fint :)
    Classic kortet er kun Europa.

TommyL liker dette
  18. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    5,012
    Bonuspoeng:
    183
    Nei, dette er en bug som gjelder mange (alle?). Du må enten ha nok poeng til å booke, og få halvparten refundert etterpå, eller ringe og bestille.

TommyL liker dette
  19. TommyL

TommyL Senior Medlem

Likes mottatt:
    241
    Bonuspoeng:
    43
    Aha, takk for oppklaring!

Del denne siden