Med sushi innabords styrte vi tilbake til Ginza for litt avslapping på hotellet frem mot selve nyttårsmarkeringen.
Siden vi uansett må snu døgnet tilbake til norsk tid om bare dager, var planen å tjuvstarte med å børe sent oppe samt sive lenge første nyttårsdag.
Litt på lykke og fromme bega vi oss avgårde mot Tokyo Tower litt før elleve. Jeg hadde fått med med at det tidligere år har vært fyrverkeri og count down her.
Noen stopp på banen, og en liten spasertur så var vi der.
View attachment 109854
Masse folk som tydeligvis var ute i samme ærend flakket omkring målløst, mens politiet hadde tatt oppstilling med megafoner hvor det ble ropt høyt på japansk. Ut fra settingen kan jeg bare forestille meg at det ble ropt noe i retning «OK People, move along, there’s nothing to see here.»
Over plasser gikk det også flere folk med svære plakater med det lystige budskapet: «NO FIREWORK - NO COUNT DOWN”.
Siste bane tilbake til Ginza gikk rundt midnatt, så opprinnelig plan var å se om vi fikk en taxi for returen, eller i verste fall gå de 2,5 kilometerne tilbake.
Med lite action ved Tokyo Tower ble det siste bane hjem og nyttår ble markert med en selfie ett eller annet sted på metroen.
Nødplan nummer to ble klekket ut og snacks, drikke til ungene samt en Moet & Chandon til mor og far ble kjøpt inn på den lokale 7 eleven sjappa!
View attachment 109853
Vet ikke helt hvordan det hadde sett ut på 7 eleven ved Frognerparken om de solgte champis halv ett på natten nyttårsaften, men tviler på at det hadde vært noen spesielt god ide
Vis alt...