Flere spørsmål i ett her, bear with me… Har 1730-flyet hjem på søndag, og på grunn av de store fotballguder i England og deres tv-rettigheter, blir hjemreisen litt mer spennende enn planlagt… Avreise Selhurst Park Stadium ca 1345, og hvis alt går på skinner er vi på LHR ca 1530. Ikke innsjekket bagasje. Men dersom vi møter kvist, er kanskje fast track en option? Det kan kjøpes på LHR sine sider for £35 x3 Kan visstnok også kjøpes via SAS, men der er det foreløpig grået ut. Oppgradering til Biz er jo også en option, men med to ungdommer på slep er ikke 1450 x3 så veldig god valuta for pengene Tips?
Min opplevelse av LHR T2 er at det er nesten like effektivt som OSL. Spesielt siden de tok bort begrensningen på 100ml/1l veske i de nye maskinene sine. Min synsete anbefaling er følgende. 120-90 min: slow track 90-60 min: se ann køen om mulig Mindre enn 60 min: Definitivt kjøp FT merk deg også at boarding på sas sine LHR flights ofte starter grisetidlig, har vært med på opp til 1t før oppsatt avgang
35£ for fast track?! Det var sannelig stivt nok. Eller følger det med golfbil, ledsager, first class lounge og massasje i den prisen kanskje?
Hvis du er Skyteam Elite Plus (EBG) har du FT inkludert uansett billett. Har som regel Go Light og går alltid på FT.
Aldri tatt med fler enn 1 gjest, men går fin-fint med 2 pers på billigste turist billett, på og mitt gullkort mens gjesten er uten status. Ikke nødvendig med samme PNR. Regelen internasjonalt i de 3 store alliansene er jo helt generelt bare 1 gjest til statusfordelene i tillegg til kortholder. Vet ikke hvor strenge de er på dette i LHR T2 FT, men har aldri sett noen med flere medbragte barn der etter mange besøk i de køene som nesten alltid er til FT der borte. Det er jo bare et lite datapunkt og uten konkret svar, dessverre. Dette nedenfor, hos SAS, sier vel indirekte at familiemedlemmer i fast track bare gjelder lokalt i Skandinavia. Skyteam sin egen nettside sier også bare "1 guest" uten mer utdypning.
Hvis du skal reise med Heathrow Express - kjøp billetter i Business First Class. Det er gratis for de under 16 år som er i følge med voksne. Da er Fast Track på LHR inkludert i prisen. Koster deg 7 Pund ekstra. Husk bare å få billetter som som viser totalt antall reisende på toget.
Ja, min erfaring er også meg+1 både for FT og lounge. Litt derfor jeg ikke ønsker å gamble når vi har dårlig tid, og ser etter kjøpe-FT. Det er uvandt
Jeg har alltid fått med begge barna i fast track her, men det er fordi vakta er snill og slipper oss gjennom manuelt. Det kan dermed ikke garanteres og er egentlig ikke i henhold til reglene.
Jeg har fått med kone + ett barn før (på "nåde" med beskjed om at det egentlig ikke går). I loungen gikk det derimot ikke.
Men en gjest er fortsatt innenfor reglene? LHR er jo en av de få flyplassene utenfor Skandinavia som gav +1 gjennom fast track før overgangen til Skyteam fordi Star Alliance har gold track der. Bra om det fortsatt er en ting
Ja. Samme fast track som i Star Alliance tiden. Med 1 gjest. De driver med ombygging "bak der", men inngangen er samme sted som den alltid har vært.
Fasit her ble at det var ca 3 min ventetid i vanlig security, ergo null problem. Ikke noe problem å ankomme security 15-20 min før boarding startet denne ettermiddagen ihvertfall.
Enig! Dette bør være i samme pin-post: Man får første klasse på Heathrow express gratis hvis man er *A gold. Bare kjøpe vanlig andre klasse billett og sette seg i første klasse. Hold mobilen klar med appen som viser *A gold når de sjekker billett.
Er det egentlig noen særlig forskjell på klassene? Sist vi tok Heathrow express virket det liksom å være minimalt bedre, og siden toget var veldig tomt uansett var det god plass og chill over alt.