Fast track med EBG/D. Nå også mulig med gjester

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Norfindir, 05. mai 2015.

  1. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Ettersom det er SAS vi snakker om, ville jeg i denne sammenhengen lest fordelsfanen for EBG som tomme løfter og bullshit, mens jeg ville ha tolket regelsiden for bruk av fast track nokså bokstavelig.
     
  2. Norfindir

    Norfindir Senior Medlem

    Innlegg:
    585
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg spurte på chatrouletten;
     
  3. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    For å ytterlig komplisere ting (SAS' visjon?) - hva med bonusbilletter kjøpt som "best availability" ? o_O:rolleyes:
     
    Norfindir liker dette
  4. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Dette er åpenbart bare fordi de har problemer med å registrere EB status på billetter når de selger bonusbilletter.
    Legger man inn dette ved innsjekk er det null problem.
     
    Dash liker dette
  5. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    Tipper dette stemmer, og at de da heller vil gjemme seg bak en paragraf enn å fikse problet med å legge inn EB-nr

    Har iallefall ikke hatt noen problem med fast track på bonusbilletter, chatter alltid med SAS og ber dem legge inn bonuskortet
     
  6. Norfindir

    Norfindir Senior Medlem

    Innlegg:
    585
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    det burde jo være nok å vise gullkortet i fast-track slusa? men for tyttebærvekterne er vel det nok at computer says no...

    Fikk forøvrig tilsvarende svar fra gull-mailen i dag.. det er pga status på bonusbilletter at det er vanskelig å ordne. Takk for tips om status via chat.
     
  7. Trety

    Trety Aktivt Medlem

    Innlegg:
    287
    Likes mottatt:
    179
    Bonuspoeng:
    43
    Dersom systemet greier å lese at de som kommer etter deg er på samme booking, så burde det gå greit vel? Problemet oppstår jo idet de andre ikke er på samme booking i så fall.
     
  8. jectson

    jectson Nytt Medlem

    Innlegg:
    12
    Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Noen som har testet hvordan dette fungerer? Har planer om å ta med meg 3 gjester gjennom FT på OSL i dag..
     
  9. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,030
    Likes mottatt:
    1,467
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg trenger også å vite dette.. tar med samboer og mammaen min på tur snart!
     
  10. Star Flyer

    Star Flyer BFG BF*G

    Innlegg:
    94
    Likes mottatt:
    132
    Bonuspoeng:
    33
    Skann deres eget BP for deres gjester to eller tre ganger. Gjerne variér med BP på papir, app og kort da maskinen liker dette bedre. :)
     
  11. Norfindir

    Norfindir Senior Medlem

    Innlegg:
    585
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Det fungerer veldig bra så lenge du bruker samme sluse.

    Jeg gikk først med ebg. Deretter mine to barn som er statusløse og deretter min kone som hadde en helt annen pnr. All på egne billetter, dvs jeg scannet min ebg billett bare en gang. Fungerte fint både i fasttrack og innenlands loungen.
    kan også nevne at jeg kom fint igjennom på bonusbillett i go, siden jeg hadde registrert bonuskortet som billettreferanse i stedet for kredittkort eller pnr.
     
  12. Norfindir

    Norfindir Senior Medlem

    Innlegg:
    585
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Kan jo nevne at janteloven lever i Trondheim.. pga lavt volum på fasttrack da jeg var der ble vi sendt inn foran de fra den vanlige køa. Det ble noe sutring av mor i en annen familie. Samme mor begynte å rope høylydt da det ble ropt opp priority boarding og vi lurte oss frem. Hun skjønte ikke hvorfor vi skulle bryte oss frem, iallefall ikke når hun hadde 9 timer på fly foran seg!

    Vi hadde 4 seter, så jeg satt over midtgangen alene. Gjett hvem som hadde fått midtsetet ved siden av meg? Ja, nevnte mor :D heldigvis kommanderte hun en annen fra følget til å bytte plass med seg..:rolleyes:
     
  13. Corleone

    Corleone Medlem

    Innlegg:
    94
    Likes mottatt:
    32
    Bonuspoeng:
    18
    Reiste med SK fra BGO til ALC, den 08/7.
    Har EBG. Fikk ikke ta med kone og barn igjennom fast track. Det stod ingen vakt der, så da henvendte jeg meg til Sas personell, fikk beskjed at det var kun jeg med EBG som kun bruke fast track. Neste gang får jeg vel ta en print av hva som står på sidene til Sas og vise de. Skuffende at Sas sitt eget crew ikke vet det.
     
  14. jectson

    jectson Nytt Medlem

    Innlegg:
    12
    Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Dette fungerte ypperlig - jeg skannet først, deretter skannet mine 3 gjester sine egne boardingkort i samme sluse. :)
     
    Last edited: 27. juli 2015
  15. Rohass

    Rohass Aktivt Medlem

    Innlegg:
    484
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    93
    Har testet metoden om å scanne mitt EBD kort, også kjapt gå igjennom med følge før porten lukket.
    Hun kom seg akkurat gjennom, men vesken ble fanget av den kjappe porten, med påfølgende alarm, kaos & skjennepreken fra securitas sin innsatsstyrker.
     
  16. Steffen

    Steffen Nytt Medlem

    Innlegg:
    2
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hei.
    Jeg har fått det bekreftet av SAS at det fungerer med både Fast track samt lounge fasilitetene for Gullkort/Diamant medlemmer med bonus reiser i PLUSS eller GO. så lenge jeg hadde gyldig gullkort kunne alle fasilitetene benytte.
    Skal teste ut dette nå helgen uke 34 da jeg og min fru reiser på weekend tur på bonus samt Companion Ticket. Pluss ene veien og GO på retur reisen. Bare bare for å gjøre dette enda mer inviklet for alle.
    Skal sjekke om alt går etter planen med samme fasiliteter som jeg skulle reist med "vanlig" reise.
     
  17. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,030
    Likes mottatt:
    1,467
    Bonuspoeng:
    113
    Dette er veldig lett.. brukte det selv for noen dager siden..

    I fasttrack går du med gullkortet mellom først, så scanner de andre rett etter deg... så får alle tilgang :)

    Alle kan bruke boarding pass
     
  18. Trety

    Trety Aktivt Medlem

    Innlegg:
    287
    Likes mottatt:
    179
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg kan bekrefte at dette fungerer på OSL og TRD iallefall. Scannet mitt først, så konas etterpå (jr satt på armen) og hun fikk tilgang. Vet ikke om der har noe å si, men de stod også på samme PNR som meg.
     
  19. Norfindir

    Norfindir Senior Medlem

    Innlegg:
    585
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Trenger ikke være samme Pnr. Jeg og 3 barn reiste på et pnr (ordinær billett) og kona på et annet (bonusreise).
     
    Trety liker dette
  20. Superhai

    Superhai Brigadier

    Innlegg:
    318
    Likes mottatt:
    269
    Bonuspoeng:
    63
    SAS får ny versjon av Altéa i begynnelsen av september, og bl.a. så skal automatiserte løsninger for lounge/fasttrack om man har bonusreise i X-klasse (SAS Go) og status som gir tilgang fungere nå.
     
    Scandi, Misterix and chrisbu like this.

Del denne siden