Fast track med EBG/D. Nå også mulig med gjester

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Norfindir, 05. mai 2015.

  1. Olelink

    Olelink EBP

    Innlegg:
    106
    Likes mottatt:
    128
    Bonuspoeng:
    43
    Blåser litt liv i denne, må barn gå selv gjennom fast track porten eller kan de bæres ?

    Jeg og poden skal på gutte tur TRD - OSL, han er 5 ½.
    Etter hva jeg leser må jeg som EBG gå først gjennom fast track for å gjeste inn noen som ikke er det (vi flyr i GO, han er nylig innmeldt EBB).
    Vil nødig sende en 5 åring alene først med nevnte triks om å scanne forskjellige boarding pass (f.eks app og eb kort) i tilfelle jeg ikke skulle komme gjennom, og ennå verre risikere at han blir stående igjen på utsiden om dette skulle feile.

    Noen med fersk erfaring fra fast track og lignende situasjon ?
     
    CrotchRocket liker dette
  2. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    Du scanner ditt med Ebg, og så scanner han sitt etterpå og lukene fyker opp ;) jeg gjør dette med kollegaer et par ganger i mnd, aldri vært noe problem
     
  3. Cloudjumper

    Cloudjumper Nytt Medlem

    Innlegg:
    36
    Likes mottatt:
    36
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg skal fly BGO-OSL i morgen ettermiddag med SAS, jeg drar til flyplassen med en venninne som har en WF flight til KRS på samme tidspunkt. Tenkte å gå i fast track. Vil det fungere om jeg går først og så følger hun etter ved å scanne sitt BP? Eller bør jeg gå for løsningen med mitt BP to ganger? Jeg er EBG
     
  4. yukho

    yukho KISS ARMY

    Innlegg:
    1,603
    Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Tror ikke du kan ta med gjest i Fast Tracken om dere ikke er på samme bookingen?
     
  5. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    Samme booking spiller ingen rolle, men er usikker når det ikke er samme flight.

    For da kan jo man bare gå etter en som man ser har EBD/EBG tag på vesken og scanne sitt BP etter dem ;)
     
  6. Cloudjumper

    Cloudjumper Nytt Medlem

    Innlegg:
    36
    Likes mottatt:
    36
    Bonuspoeng:
    18
    Takk for svar! Har fått med en person på annen flight i loungen på cph, så er vel mulig å få det til :)
     
  7. stakar

    stakar Frequent Traveler - EBP

    Innlegg:
    292
    Likes mottatt:
    783
    Bonuspoeng:
    93
    Hadde med min datter som skulle fly til OSL-TRD igår med SAS, jeg (EBD) skulle til ARN med SAS. I appen står det at man kan ha med gjest i fast track så lenge gjesten(e) flyr med SK eller WF. På sas.no står det at gjesten(e) må fly på samme flightnummer. Vi ble avvist i fast track, og fortalt at man måtte være på samme flightnummer. Ville for ordens skyld sjekke med SAS Service Senter, de var usikre og sjekket sas.no . De beklaget at det stod forskjellig informasjon på de ulike sidene, men at det som stod på sas.no var det korrekte. Da ble det familieslusen istedet.
     
    Last edited: 10. april 2017
  8. tmolvik

    tmolvik Aktivt Medlem

    Innlegg:
    333
    Likes mottatt:
    247
    Bonuspoeng:
    43
    Fikk samme svar i FT på OSL forrige uke. Man trenger ikke reise på samme booking, men man må reise på samme flight.
     
    LNAND liker dette
  9. GulliAa

    GulliAa EBG

    Innlegg:
    38
    Likes mottatt:
    40
    Bonuspoeng:
    18
    Skal reise med tre tantebarn fra AES til TOS, via TRD i slutten av april. Nokon som veit om dei kan gå på fasttrack og i loungen saman med meg? Er på samme booking. Eg er EBG.
     
  10. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Be ungane kalle deg mamma i staden for tante den dagen, så går det nok bra.

    Men reglane seier vel at du kan ta med inntil fire familiemedlemmar (ektefelle/partner og eigne barn), så tantebarn er vel ikkje heilt innanfor...
     
  11. knutfin

    knutfin Medlem

    Innlegg:
    362
    Likes mottatt:
    290
    Bonuspoeng:
    63
    Bestilte flybillett TRD - BGO for samboeren min, gjennom min EB-profil. Hun fikk da tilgang til fasttrack på denne billetten. Får hun det pga jeg er EBG? Glemte til å med å registrere EB-nr hennes. Får hun i såfall tilgang til flere goder og?

    Edit: jeg var ikke med på denne turen, sånn for å klargjøre det
     
  12. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Eksen bestilte tur for to engang (hun EBG) og andre personen uten EB nummer. Personen uten EB nummer fikk EBG prefix på boardingkortet som da ga tilgang til alt som om den personen faktisk skulle vært EBG (FT, Lounge og Pri Boarding hvert fal). Di var begge på samme PNR og var innenriks Norge sånn til info.

    Edit: Poeng kan registreres i ettertid.
     
  13. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Det fungerte fint for meg på OSL. Vi var på samme flight men ikke på samme PNR. Personen uten status kunne faktisk også sjekke inn sammen med meg i gullskranken uten spørsmål. Personen i skranken ordnet også et bedre sete nærmere meg uten problemer for den andre personen.
     
  14. Bonusduk

    Bonusduk Bonus jeger

    Innlegg:
    501
    Likes mottatt:
    1,298
    Bonuspoeng:
    93
    Løfter denne..

    Famile på 4stk avgårde fra SVG med SK i morgen midt i Charterrushet.... Fruen er EBG. Kan vi scanne oss inn ved hjelp av hennes kort alle sammen?

    Hennes Boardingkort er eneste med «Fast track»
    Ser forøvrig at samtlige har Boardinggruppe A. Er det normalt på en GO billett?
     
    Ragna Rekkverk liker dette
  15. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,111
    Likes mottatt:
    114,460
    Bonuspoeng:
    350
    Dere er familie, så heng dere på.
    SAS har gjort noen endringer igjen, så nå får plutselig alle på samme pnr som gullkorteier boardinggruppe A. Innimellom.....
     
    Bonusduk liker dette
  16. Bonusduk

    Bonusduk Bonus jeger

    Innlegg:
    501
    Likes mottatt:
    1,298
    Bonuspoeng:
    93
    Det gikk knirkefritt! . Scanne EBG Boardingkort først, så kom alle de andre igjennom med sine Boardingkort!:cool:

    Priority på baggasje og gitt..

    Blir en artig opplevelse å reise i GO. Trodde egentlig det var der baggasjen fikk plass når man reiste i Plus :D
     
    Last edited: 06. juli 2019
    holmen and RoadKing like this.
  17. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,880
    Likes mottatt:
    57,481
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, har ikke kofferten din eget sete på flyet? :eek::rolleyes::p
     
    Bonusduk liker dette
  18. artanis

    artanis Senior Medlem

    Innlegg:
    690
    Likes mottatt:
    2,101
    Bonuspoeng:
    93
    Vet ikke helt hvor jeg evt. skulle postet denne her. Tenkte at jeg ikke lager egen tråd.

    Vi skal dra på ferie til Usa med et vennepar neste uke, hvor vi flyr SK C, mens de flyr go.

    Problemstillingen blir vel hva tenker folk om å "ditche" de i køen, for så å møtes etter type sikkerhetskontroll? I beste fall får vi vel la være å gå i loungen, å henge med de i terminalen..

    Er både EBG og flyr C, og venting i kø på baggasjelevering og sikkerhetskontroll er ikke noe jeg er særlig flink til..Tenker at om køen er liten er det greit å stå sammen, men kjenner på det at jeg ikke orker på å stå i lang kø...Dette gjelder både på OSL og i Chicago hvor vi skal fly til fra? Tenker at problemstillingen blir mer gjeldende i Chicago enn på OSL?

    Samboeren foreslo å si "Det blir bare lenger kø at vi står sammen med dere i go køen uansett, så bedre at vi går i C køen..."

    Noen med erfaringer her? Dette er et vennepar som ikke bryr seg om hvem de flyr med og går for billigste flybillettene de finner.
     
  19. democomputer

    democomputer Senior Medlem

    Innlegg:
    1,220
    Likes mottatt:
    5,395
    Bonuspoeng:
    183
    Har du gitt bort sølvkortet ditt? Det kan vel løse problemet nå på sommeren på OSL. Uansett, jeg hadde ditchet og brukt mine fordeler. Du kan gjeste inn en av dem, og de kan da vurdere om de vil betale inn den andre.

    K
     
    DanH and artanis like this.
  20. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    De har selv valgt den billigste løsningen, så her hadde jeg ikke vært i tvil. La de «kose» seg i endeløse køer og i terminalen etterpå (viss de heller ikke ønsker å betale seg inn i loungen, om mulig).
    Dere får nok uansett nok tid sammen med de i USA vil jeg tro.
     
    snartur, DanH and artanis like this.

Del denne siden