Finurlige ting du observerer på reise-tråden

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Cecilie, 24. april 2015.

  1. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,327
    Likes mottatt:
    35,302
    Bonuspoeng:
    293
    Eit av mine favorittutrykk :) Dog har eg ikkje prøvd det på danskar då eg har ei fornemming av at dei slit litt med trøndersk...
     
    Eddie47 liker dette
  2. Schlandy

    Schlandy Veteran

    Innlegg:
    1,558
    Likes mottatt:
    4,285
    Bonuspoeng:
    113
    alle uten om trøndere sliter vel litt med trøndersk..... :rolleyes:o_O
     
    drsyk, Are, DanH and 3 others like this.
  3. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,775
    Likes mottatt:
    10,106
    Bonuspoeng:
    183
    I begynnelsen av min tid i Danmark, bodde jeg (fra Bodø) og ei fra Trøndelag sammen med omkring 40-50 andre dansker.

    Når vi snakket norsk sammen var det ingen som forsto noe som helst.

    Edit: skrivefeil
     
    Last edited: 04. mai 2018
    DanH and Kristian like this.
  4. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,327
    Likes mottatt:
    35,302
    Bonuspoeng:
    293
    Det var sikkert dei mange kulturelle referansane som gjorde at dei ramla av :rolleyes::rolleyes:
     
    Petter B-C and mathiasfe like this.
  5. Angie

    Angie Medlem

    Innlegg:
    239
    Likes mottatt:
    548
    Bonuspoeng:
    93
    Denne hendelsen fant sted på en flyvning mellom OSL og BGO en gang i 2002.

    Jeg ankommer som oftest gate i siste liten også denne gangen. Legger spesielt merke til en fyr som sitter ved gate med hatt og solbriller på. Jeg ler litt og tenker for meg selv: "'cause I'm so famous".

    Tenker ikke stort mer over det og boarding starter. Jeg ender da opp i setet ved siden av denne fyren som tydeligvis liker å trekke til seg ekstra oppmerksomhet, siden han er den eneste med hatt og solbriller på selv om det er midt på sommeren. Det viste seg å være Kristian Valen.

    Han sitter å skriver tekster i en bok og hører på musikk. Har med seg discman og mange cd'er i en CD mappe. Jeg er av typen som tenker at disse kjendisene bør få være litt i fred, selv om han på det tidspunktet var mest kjent for å være kjæresten til ei viss værdame.

    For å få litt fremgang på denne historien som begynner å bli lang, så kom det en hyggelig pursher som tilbyr oss gratis is samt noe å drikke på.

    Kristian Valen sier med siddis-dialekt: "vann med kollsyra". Pursheren følger da opp med "unnskyld?"
    Tre ganger måtte Kristian Valen gjenta sitt ønske. I mitt stille sinn tenkte jeg: du må si Farris! Til slutt går Kristian lei og sier: sparkling water, med skarre-r.

    Jeg satt med hodet i boka og bet meg i leppa for å ikke si noe eller le. Litt festlig var det å sitte midt oppi det hele.
     
  6. October

    October Senior Medlem

    Innlegg:
    932
    Likes mottatt:
    2,091
    Bonuspoeng:
    93
    Kom forbi denne plakaten på Narita i Tokyo og tenkte først at det var da voldsomt... dødsstraff for smugling?

    Men så tenker jeg kanskje at det handler også om å smugle matvarer og dyr som kan skade miljøet slik at alle dør?

    Uansett så syntes jeg den var veldig dramatisk men fortsatt ikke i nærheten av plakaten av en stygg hodeskalle med beskjeden om at rabies dreper på Bodø flyplass i min ungdom på åttitallet ;-) Måtte ha gitt mange barn mareritt!

    8C12A61F-278D-4FEA-905A-21EA601272BB.jpeg
     
    drsyk, sutenai, RemiWM and 2 others like this.
  7. Arvid1410

    Arvid1410 Veteran

    Innlegg:
    1,531
    Likes mottatt:
    6,716
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg fikk sitte i Cockpit fra gate til gate en gang mellom CPH og OSL, men da var det en kompis som var kaptein og som inviterte meg fram. Var #denfølelsen etter at boarding var ferdig når han kom bak og lurte på om jeg hadde lyst til å sitte på klappsetet foran :D. Dette er vel omtrent et halvår siden.

    Ellers fikk også min flygale sønn på 15 komme opp i Cockpit for å se på LH 747-8 på F tur fra FRA til HND. Forsto det slikt at dette var fyfy og strengt mot reglene, og det var absolutt ikke aktuelt å ta noe bilde (sikkert ikke nødvendig å nevne at det, bokstavelig talt, var et av høydepunktene på turen for poden). Utrolig hva man kan få til bare man spør pent...
     
    drsyk and RoadKing like this.
  8. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,131
    Likes mottatt:
    7,758
    Bonuspoeng:
    183
    Loungen i CPH: artig dansk Chaos Monkey (relevant bok) som kastet en reddik på lillebror under en samtale for å illustrere et poeng. Bra type og kontrast fra den gjennomsnittlige gjest.
     
    Edvard and jgroneng like this.
  9. Anita

    Anita Aktivt Medlem

    Innlegg:
    417
    Likes mottatt:
    965
    Bonuspoeng:
    93
    Noe jeg har opplevd på de siste longhaul flyturene er «vannhamstrere», folk som tar vannflaskene fra tomme seter. Dette er observert både i business og go‍♀️
     
    Eddie47 liker dette
  10. Oddvar

    Oddvar Medlem

    Innlegg:
    172
    Likes mottatt:
    169
    Bonuspoeng:
    43
    Er det en ting jeg ikke forstår, er det at jeg aktivt må be om mer vann (flaske) på business og First. Qatar er eneste selskap jeg har reist med der de aktivt satt frem og byttet vannflaske ved sovetid på alle legs.
    Man kan jo seff plinge, men når man er halvvåken og groggy er det litt "styr"
     
  11. Anita

    Anita Aktivt Medlem

    Innlegg:
    417
    Likes mottatt:
    965
    Bonuspoeng:
    93
    På Lufthansa satte de også fram flaske mens vi sov. I sas business kan man evt forskyne seg i «baren». Jeg synes denne «hamstringen» blir litt som å fylle baggen i loungen rundt omkring ;)
     
  12. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Julegave til bonusjegeren som har alt?

    Something for the man cave?

    [​IMG]
     
    NoLimit, Xflipper, Robamu and 6 others like this.
  13. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Regner med du alt har investert? Så legg gjerne ut bilde av Man Caven :p
     
  14. Outback_Oggy

    Outback_Oggy You'll Never Walk (or Fly) Alone

    Innlegg:
    468
    Likes mottatt:
    1,749
    Bonuspoeng:
    93
    Har opplevd dette på Singapore Airlines også - dog kanskje ikke på alle legs... :)
     
  15. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Alle må begynne et sted.

    [​IMG]
     
    Stuttfeiten, Blaa, drsyk and 7 others like this.
  16. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Vet ikke om bilde av et fly opp ned over London er helt passende markedsføring i disse tider. Heller ikke low pass over Shenzhen sentrum. Kilde: Star Alliance

    Ligger det forresten snø på noen av de hustakene?

    [​IMG]
     
    paron and Kristian like this.
  17. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    FlyerOslo, Woodswing, drsyk and 5 others like this.
  18. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
  19. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Last edited: 25. mai 2020
    Henrik, Xflipper, anders82 and 7 others like this.
  20. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,131
    Likes mottatt:
    7,758
    Bonuspoeng:
    183
    Usedvanlig upassende penn. (AK-47?)

    EDEDE0E9-ADF0-4704-AA61-E2B55AE25335.jpeg
     
    Kalsnes, Edvard, Mavo and 8 others like this.

Del denne siden