Finurlige ting du observerer på reise-tråden

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Cecilie, 24. april 2015.

  1. Larata

    Larata Senior Medlem

    Innlegg:
    517
    Likes mottatt:
    1,506
    Bonuspoeng:
    93
    Styrmann hos Brussels eller løytnant som later som han er pilot?
     
    Edvard liker dette
  2. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Stemmer, pilot for Brussels Airlines (SN). Observert ved Starbucks, BRU.

    “Other airlines that adopted naval-style uniforms are Air France and Brussels Airlines, which feature a loop on top of the last stripe, known as the executive curl.”
     
  3. hifiman

    hifiman Veteran

    Innlegg:
    1,508
    Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    En mann i kjole på en innenriks flight.
     
    Xflipper liker dette
  4. Martin F

    Martin F Senior Medlem

    Innlegg:
    627
    Likes mottatt:
    562
    Bonuspoeng:
    93
    Muligens ikke kjemperart, men på en flight ARN-UME satt sidekvinnen og øvde på yrket sitt. Hun var dirigent. Jeg var glad hun ikke spilte tuba.
     
  5. Icarus

    Icarus Aktivt Medlem

    Innlegg:
    394
    Likes mottatt:
    855
    Bonuspoeng:
    93
    Historien som var her en stund er redigert bort for å imøtekomme mine paranoide tendenser. :)
    En "opplevelse" fra en domestic USA-flight:

    Jeg satt på en nokså tom United-flyvning mellom Boston og New York, jeg husker ikke hvilken vei, men jeg satt ihvertfall på bakerste rad, og takket være priority boarding (som fungerte) hadde jeg gått på flyet tidlig, satt meg ved vinduet, og dykket ned i boken min. Jeg er heller ikke så veldig høy, så jeg kan godt tenke meg at jeg ikke var så lett å få øye på. Serveringen hadde blitt unnagjort (og siden flyet var såpass tomt hadde de faktisk tid til å bli helt ferdig med den, noe som er ytterst sjelden på den ruten). Etterhvert hørte jeg en god del fliring fra guttene som satt to rader foran meg, og fliringen fortsatte lenge nok til at jeg ble både distrahert og nysgjerrig. Jeg flyttet meg til midtgangen for å kunne se hva slags gutter dette var, og for å kunne se om jeg så hva de drev med. De merket tydeligvis ingenting da jeg flyttet meg, og det tok ikke lang tid før jeg så hva de drev med. De hadde en liten ipad som de sendte frem og tilbake (de var tre stykker, i C, D, og E), og på den padden var det tydeligvis bilder som... vel, de nok følte seg ganske trygge på at ingen andre kunne se. Jeg skriver "bilder" ettersom de hadde holdt på en stund, men jeg skjønte fort bæret da jeg så et av bildene. Det var en avkledd kvinne.

    Jeg er ikke blant de pripne, men bildet så ikke ut som et "vanlig" bilde av en avkledd kvinne som man finner på nettet. Det bar preg av å være et selvprodusert bilde som nok hadde blitt distribuert på personlig grunnlag, noe som med en gang gjorde meg veldig ukomfortabel. Jeg vet heller ikke hvor gamle disse guttene var, men det var nok ihvertfall ikke så langt over 18, og da ble jeg enda litt mer ukomfortabel av tanken på hvor gammel personen på bildet potensielt kan ha vært, om hun da var i samme aldersgruppe som dem.

    Uansett, der satt jeg da. Og jeg hadde ikke med vilje gjort meg vanskelig å legge merke til. Jeg var faktisk overasket over at han i C ikke hadde fått øye på meg med en gang, men han var vel mer opptatt av noe annet. Jeg lurte litt på hva jeg skulle gjøre videre, og var nok inne på tanken å rasle høylydt med noe mens jeg lette etter noe jeg hadde "mistet" i midtsetet, men før jeg rakk det så C opp og så meg rett inn i øynene. Uttrykket i ansiktet hans var omtrent som man ville forventet (overraskelse, en smule redsel) og han satt lamslått og gapende i noen tiendedeler før han så kontant bort fra meg og hvisket til de på andre siden av midtgangen. Jeg var allerede på god vei inn igjen mot vinduet.

    Ved disembarking (ikke så mange minuttene senere) var guttene veldig effektive med å komme seg ut. Jeg tok meg bevisst god tid.
     
    Last edited: 25. juli 2017
    Anita, Baldrick, afirm and 5 others like this.
  6. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    “Lost in Translation”

    [​IMG]

    (og det eneste antrekket som godkjent kan bruke sandaler om bord på fly.)
     
    drsyk, Anita, nissen and 7 others like this.
  7. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,145
    Likes mottatt:
    869,598
    Bonuspoeng:
    293
    ..... jeg reiste med Adidas strandsandaler på en nattflygning fra MRU til CDG med Air France ....

    Min kone som etterhvert forstår meg, gremmes enda ...
    ... det kommer ikke til å bli gjentatt
     
    Anita, Baldrick, Chrisbgg and 2 others like this.
  8. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,659
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Herlig @Icarus , takk for at du deler. Jeg kan levende forestille meg når du roper ut. Fantastisk! Det er en flott egenskap å kunne le av seg selv.
     
    Stuttfeiten liker dette
  9. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg tenkte på hva jeg liker best å høre ombord på et fly.

    1. "boarding completed".
    2. "welcome to XXX, the local time is".
    3. "welcome on board, what would you like to drink".
    4. "Captain speaking".
    5. "den smoothe susen når maskinen kommer opp i cruisehøyde"

    (hemmelig egentlig-førsteplass er "stillhet")

    [​IMG]
     
  10. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    1. Would you like some more Hennessy Mr. Are?
    2. Would you like some more champaign Mr. Are?

    Jeg er muligens en avviker på forumet, men tar heller Hennessy XO over champis.. Klarte å tømme alt på ANA F. Da forstod jeg at det var på tide å ta kvelden.... :)
     
  11. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,030
    Likes mottatt:
    1,467
    Bonuspoeng:
    113
    Finnes det noen oversitk over hvem som serverer hvilken cognac i biz/first? finner jo mye mer artig enn xo :) martell l'or feks!
     
  12. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Virker som Hennessy er bransjestandard..
    XO i first og VSOP i business.
     
  13. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,793
    Likes mottatt:
    4,523
    Bonuspoeng:
    113
    dkvt, RescueMe, Anita and 5 others like this.
  14. nissen

    nissen Medlem

    Innlegg:
    174
    Likes mottatt:
    194
    Bonuspoeng:
    43
    Hennesy XO skader ikke. Synes også det var interessant hvordan den ble servert på FCT med et glass varmt vann under og kaffen ved siden av. Hvis de først varmer den så ligger den gjerne over kaffen. Champagne er mer for fnisete jenter. Men selvsagt. Champagne skader heller ikke til tider :)
     
  15. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,793
    Likes mottatt:
    4,523
    Bonuspoeng:
    113
    Forresten bør kanskje denne cognac-diskusjonen, og rapportering om hva som serveres hos de ulike selskapene, skilles ut i en egen tråd? Jeg ser gjerne at vi får det.. :)
     
  16. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Tenker vi kan dra i gang en ny tråd.
    Jeg kan gå igjennom hva jeg har av info å legge ut en ny tråd når det er summert opp :)
    Men det blir ikke ikke i natt ;)
     
    Baldrick liker dette
  17. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,793
    Likes mottatt:
    4,523
    Bonuspoeng:
    113
    Bra plan! Jeg kommer heller ikke til å bidra noe mer i natt.. ;)
     
  18. kaijoar

    kaijoar Bonusnisse

    Innlegg:
    509
    Likes mottatt:
    618
    Bonuspoeng:
    93
    Evig enig! I alle!
    Nummer 1 er spesielt hyggelig når man sitter og håper på at soft block funker, hadde en akkurat sånn i dag på OSL-TOS. Ble ledig midtsete og 17F. Lykke!
    Nummer 4. Jeg er av typen som tar av headsettet og lytter intenst for å prøve å få med meg hvert eneste ord kapteinen sier...
     
    Insomnia4u and Edvard like this.
  19. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Elmo is having a tough day at Changi.

    [​IMG]
     
    miura, Eddie47 and Baldrick like this.
  20. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,145
    Likes mottatt:
    869,598
    Bonuspoeng:
    293

Del denne siden