Flest menn her

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av ina, 20. aug 2018.

  1. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,900
    Likes mottatt:
    57,540
    Bonuspoeng:
    293
    Min bedre halvdel synes jeg bruker vel mye tid på dette med bonuspoeng og sånt, men er innforstått med at resultatet er at vi kan reise i eleverte klasser på tur. Og hun prøver å følge opp selv med Amex og SAGA og Viatrumf. Men det hender jeg må minne henne på det.
     
    Xflipper liker dette
  2. EgilSk

    EgilSk Kreativ lurendreier

    Innlegg:
    218
    Likes mottatt:
    344
    Bonuspoeng:
    63
    Eller du kan handle på Coop med Saga kortet, og få flere penger der en trumfbonus, og bruke medlemsutbytte til avgiftene
    Jada, har selv trumf, men kona handler på Coop'en..
     
    Travellingalf liker dette
  3. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,464
    Likes mottatt:
    5,614
    Bonuspoeng:
    183
    Da en kollega introduserte dette for meg for litt over halvannet år siden, var jeg skeptisk med et spørsmål i hodet; er bonusjaget verdt bruk av tid og penger? Jeg er nysgjerrig av natur og er glad i fly, og reiser til Øst-Asia en gang i året for å besøke familie og venner. Siden jeg likevel reiser østover regelmessig, bestemte jeg meg å finne ut om å reise i F er så lett å få til som kollegaen min beskrev. Kona mi er opptatt av miljøvern og flyr ikke med mindre hun må. Før jeg startet, ble jeg og kona enige om at forbruket vårt ikke skal økes og om daglige rutiner endres, skal ikke endringene påvirket familielivet negativt. Ellers fikk jeg lov å gjøre slik jeg vil. Det tok meg et par måneder å komme meg inni rutiner som nå jeg ikke en gang tenker over lenger. Alt skjer automatisk. Som en del av bonusjaget, har jeg i alle fall blitt flinkere til å planlegge når større innkjøp skal gjennomføres. :) Og kona har ikke handlet på halvannet år. Sånn sett er både jeg og kona ganske happy.
     
    Travellingalf, Ombo and Xflipper like this.
  4. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Har hatt coop kort i et tiår, men synes ikke det gir noen effekt for å være ærlig ...
     
    furlong liker dette
  5. EgilSk

    EgilSk Kreativ lurendreier

    Innlegg:
    218
    Likes mottatt:
    344
    Bonuspoeng:
    63
    Blir jo ikke det hvis du handler hos NorgesGruppen
    Tror vi får 4 % på Mega'en her..
    Blir en slump utav det..
     
  6. sutenai

    sutenai Not throw away...

    Innlegg:
    622
    Likes mottatt:
    3,073
    Bonuspoeng:
    93
    Alle vet jo at det ikke finnes jenter på Internettet :rolleyes:
    Men kanskje det finnes flere som lurer rundt her enn det kan synes
     
  7. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Som flere andre er inne på, så også hos oss. Fru RoadKing syns ikke det å sanke poeng og styre en masse er verdt innsatsen og trives utmerket på bakerste rad i et Ryanair fly hvis prisen er riktig.

    Likevel, hun har satt stor pris på å få oppleve Lufthansa First Class Terminal, Singapore Private Room, å ha en seng i tillegg til en stol i luften. Bli servert fjorten retter med utsøkt champagne og vin. Bli tiltalt med navn (Would you like some more Champagne Mrs Roadking...)

    Men å jobbe aktivt med denne hobbyen? Nei, hun kan strekke seg til å sanke poeng, men der stopper interessen.

    Hun er ikke så ulik mine søstre, de er forsåvidt bittelitt lengre i og med at de gjør aktive valg av bonussankende løsninger på leiebil etc, men ellers lite interessert, annet enn når de ringer meg for å kjøre bookinger. Deres ektefeller er enda værre. Men alle fire liker de å bruke poeng.

    Tror egentlig ikke det har så mye med kjønn å gjøre sånn prinsippielt, det handler mer om man faktisk har interesse eller ikke. At det er flere menn har vel også litt med at det tradisjonelt er flere menn enn kvinner som flyr i jobben?

    Interessant tema, bra initiativ @ina
     
    Eddie47 and Robert H like this.
  8. Thor-Erling

    Thor-Erling Medlem

    Innlegg:
    179
    Likes mottatt:
    129
    Bonuspoeng:
    43
    Tror jeg kan kopiere denne ordrett :D
     
    holmen liker dette
  9. Bjoern In America

    Bjoern In America Digger USA og Japan!

    Innlegg:
    744
    Likes mottatt:
    1,009
    Bonuspoeng:
    93
    Personlig savner jeg friskheten fra en meget meningssterk kvinne som har vært aktiv her på forumet tidligere.

    Ble hun offer for mannsdominansen og politisk korrekthet og måtte ties i hjel, eller?? :D
     
    kaijoar liker dette
  10. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg er i den heldige situasjon at min bedre halvdel er nesten like opptatt av bonuspoeng og «fine flying», lounge og andre goder. Jeg veg at hun også har vennniner som hun deler deler reise-/poengmaksimeringshobbyen med. For InsideFlyer.no kan jeg også røpe at vi nå har like mange kvinnelige som mannlige deltidsbloggere i antall ;)

    Det vi driver med her er i langt mindre grad enn jeg trodde en veldig mannsdominert greie. Det jeg derimot tror er en ganske mannsdominert greie er diskusjonsforum på Internett generelt. Hvorfor det er slik skal jeg ikke spekulere i, men menn dominerer diskusjonsforum fra kommentarfeltet på VG.no til forumet på Kvinneguiden.
     
    Last edited: 23. aug 2018
    Eddie47, kaijoar, jgroneng and 3 others like this.
  11. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,363
    Likes mottatt:
    4,167
    Bonuspoeng:
    113
    Petter B-C, Eddie47, Are and 4 others like this.
  12. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Hva er det med kvinner...
     
  13. Ombo

    Ombo Medlem

    Innlegg:
    197
    Likes mottatt:
    927
    Bonuspoeng:
    93
    Tja, hva er det med oss kvinner...

    Kanskje det er litt av spenningen mellom kvinner og menn at vi er forskjellige og ikke alltid forstår oss på hverandre? Og det er derfor dere liker oss så godt.......
     
    lMartin, Eddie47, DanH and 4 others like this.
  14. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    :)
     
    Ombo liker dette
  15. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Stay single, have girlfriends and life be like:

    [​IMG]

    – old Hawaiian saying
     
    Ombo and alexfins like this.
  16. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,365
    Bonuspoeng:
    183
    Nicktypo?
     
    kalleballer liker dette
  17. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,365
    Bonuspoeng:
    183
    jgroneng, ina and Ombo like this.
  18. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Dette gjorde de på Bella Sky Copenhagen også.

    Visst nok måtte de avslutte dette ettersom. Det var diskriminering....

    18 etasje om jeg ikke husker feil, litt kjedelig så er disse rommene de kjipeste på hotellet etter min erfaring..
     
  19. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,365
    Bonuspoeng:
    183
    Husker de hadde delt lugar, basert på kjønn på noen av Skagen-baljene. Endret en bokstav i fornavnet og tok en sex change- Hun ugla jeg havnet sammen var ikke like fornøyd. Det var egentlig ikke jeg heller:eek:
     
    lMartin, veeegard, Petter B-C and 3 others like this.
  20. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,363
    Likes mottatt:
    4,167
    Bonuspoeng:
    113
    Hvor tro hvor langt man kommer der hvis man prøver seg på "jeg identifiserer meg som kvinne selv om jeg har penis!".

    Snart kan vi ikke ha fine ting her i vesten pga politisk korrekt fjas.

    (Jeg støtter LGBT, men når man begynner å slenge på resten av alfabetet bak så lener jeg meg mer mot sitatet "there are two genders, the rest are mental illnesses". https://www.tv2.no/a/9385793/ )
     

Del denne siden