FLORIDA

Tråd i 'Reisemål' startet av leeds1979, 19. sept 2017.

  1. Elo

    Elo Snuteflyger

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    465
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg vil absolutt anbefale Miami Zoo. Jeg er i utgangspunktet ikke noen stor zoo-fan, men denne var MEGET bra. Svære områder for dyrene med nesten bare lave gjerder overalt og masse flott å se på. Dessverre tok vi turen innom på avreisedagen og rakk bare halve parken, men her skal vi nok tilbake igjen.
     
  2. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Vurderer å legge nyttårsturen til Florida med ankomst MIA 13:55 30/12 og avreise fra MCO 11:19 7/1 med 5t på EWR før vi reiser videre til OSL. Tenker det er kult å gjøre det som en roadtrip. Hvor er det eventuelt naturlig å legge stoppene for en tur som starter i Miami og avsluttes i Orlando/Disney?
     
  3. vegasbaby

    vegasbaby Aktivt Medlem

    Innlegg:
    273
    Likes mottatt:
    283
    Bonuspoeng:
    63
    Det er egentlig ikke fryktelig mye å se på ruten mellom Miami og Orlando. Jeg har kjørt den mange ganger, og pleier alltid bare suse opp de ca. fire timene det tar. Hvis du har lyst til å legge inn en detour, ville jeg valgt en omvei via vestkysten (feks Naples). Her får du bedre strender (etter min mening) og muligheten til å se nydelig en solnedgang på stranda (i motsetning til hva du kan på østkysten). På vei fra Miami til Naples kan du stoppe i rare, lille Everglades City og spise lunsj.
     
    Gullars, Eddie47 and Xflipper like this.
  4. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,177
    Likes mottatt:
    869,694
    Bonuspoeng:
    293
    Enig med @vegasbaby , det er noen år siden jeg hadde jobb i Florida med hus i Orlando og mange oppdrag i Fort Lauderdale.
    Raskeste veien, Turnpiken er bare en motorvei .....
    En tur i Everglades kan være spennende tvers over til vestkysten (og bedre strender), veien har så vidt jeg husker en liten sving (kurskorrigering). Husk å stoppe for å kjøre propellbåt og se på alligatorer.

    Ellers er Kennedy Space Senter verdt et besøk, husk å kjøpe billetter på forhånd.

    Hollywood Beach og Fort Lauderdale har også bra hoteller og strender ....
     
    Gullars liker dette
  5. Ombo

    Ombo Medlem

    Innlegg:
    197
    Likes mottatt:
    927
    Bonuspoeng:
    93
    Enig med Vegasbaby. Et par netter i Miami og så leiebil direkte til Orlando og et par netter der. Jul og nyttår er høysesong i Florida så jeg gjetter på at veldig mange reiser hjem 3.-4. Januar for å være hjemme til skolestart mandag 6. Så gå i parker de siste dagene av turen deres for å slippe endeløse køer.
     
    Gullars liker dette
  6. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,750
    Likes mottatt:
    21,956
    Bonuspoeng:
    293
    Det må jo være Kennedy Space Center hvis du er interessert i sånt.
     
    Blaa and Gullars like this.
  7. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Takk for gode innspill! Miami-Everglades-Naples-Kennedy Space-Disneyworld kan være en fin tur det!

    Vi får 8 netter og er usikre på om vi ønsker å bruke tid i Miami (vært der før). Tanker om hvor det kan være fint å tilbringe nyttårsaften?
     
  8. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,269
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113
    EPCOT for det kuleste fyrverkeriet, men vær forberedt på menger av folk. :)
     
    Eddie47 liker dette
  9. democomputer

    democomputer Senior Medlem

    Innlegg:
    1,225
    Likes mottatt:
    5,399
    Bonuspoeng:
    183
    Hvor bor man hvis vi skal ha parkbonanza?

    Regner med det blir både Disney, Universal og Seaworld. Og forhåpentligvis Kennedy Space Center.

    K
     
  10. Bobben2014

    Bobben2014 Nytt Medlem

    Innlegg:
    13
    Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    3
    Dere bør vurdere og kjøpe VIP pass. Da trenger derei ikke å stå i kø på de forskjellige attreksjoner. Bor dere på Hard Rocke Hotel er/var det med i prisen.
     
  11. Arvid1410

    Arvid1410 Veteran

    Innlegg:
    1,531
    Likes mottatt:
    6,716
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg tror jeg ville ha prioritert å bo på en av resortene som tilhører den parken dere skal bruke mest tid. Da har man gjerne fordeler som VIP pass mm. Har selv bodd på Hard Rock Hotel, da vi prioriterte Universal og var ikke så interessert i Disney på den turen. Ved å bo på HRH så hadde vi ikke bare VIP pass, men også early access, som gjør at du kan gå inn i parken en time før ordinær åpningstid. Vi rakk å kjøre den Harry Potter attraksjonen tre ganger før parken åpnet.
    "Problemet" me då bo på resortene er selvfølgelig prisen i forhold til å f.eks. leie et hus.

    Det var forøvrig også greit å parkere på HRH (som det er alle steder i USA) så ikke noe problem å ha leiebilen der og suse ut en dagstur til Kennedy....
     
    Jeanette and democomputer like this.
  12. democomputer

    democomputer Senior Medlem

    Innlegg:
    1,225
    Likes mottatt:
    5,399
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for tips.

    Ja, er vel Universal som står øverst på vår liste. Express må vi ha, så det motvirker jo prisen litt:)

    Er det sånn at man da kjøper vanlige billetter, og får lagt på VIP? Hele billetten er vel ikke inkludert? edit:bekreftet: billetten må kjøpes i tillegg.

    K
     
    Last edited: 19. okt 2021
  13. obay

    obay Senior Medlem

    Innlegg:
    1,315
    Likes mottatt:
    5,117
    Bonuspoeng:
    183
    Anbefaler mange av de resortene hvor en leier egen kåk og har litt delt infrastruktur (basseng, kiosk, gated community etc). En får veldig mye for pengene (vi hadde en kåk med 4 soverom, garasje innredet som spillehall, kinorom, eget basseng etc) til en forholdvis rimelig penge.

    Eksempelvis Solterra eller Champions gate (søk opp disse på Airbnb eller VRBO). Fordrer at en har leiebil og kjører til parkene selvfølgelig.
     
    democomputer and Travellingalf like this.
  14. Anita

    Anita Aktivt Medlem

    Innlegg:
    417
    Likes mottatt:
    965
    Bonuspoeng:
    93
    Vi har leid hus gjennom Orlandovillas.com de gangene vi har brukt mye tid i park. Greit å trekke seg litt tilbake på "fridager".
     
    obay, democomputer and Travellingalf like this.
  15. Magnus77

    Magnus77 Senior Medlem

    Innlegg:
    770
    Likes mottatt:
    933
    Bonuspoeng:
    93
    Enig! Vi har akkurat leid et hus tilknyttet Windsor Hills complexet, sjekker inn om en 10 dagers tid! Virker meget bra etter all researched jeg har gjort:)
     
    obay and democomputer like this.
  16. Nurse82

    Nurse82 EBD, Hilton diamond

    Innlegg:
    459
    Likes mottatt:
    839
    Bonuspoeng:
    93
    Kan anbefale villa i Champions gate. Vi leide gjennom florida.no, som drives av ei norsk dame som bor i USA. Det fungerte kjempefint fra start til slutt, god kommunikasjon, profesjonellt opplegg og billig. Flott og nytt hus var det også. Sommeren 2022 skal vi leie villa på Solterra resort :)
     
    Jeanette, democomputer and obay like this.
  17. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,228
    Likes mottatt:
    5,088
    Bonuspoeng:
    183
    Har billetter til EWR 11.januar med retur 23.januar. Tanken var å fly videre til Cancun, men slik kartellene holder på for tiden frister det ikke helt. Tenkte derfor at Florida kanskje kunne være et alternativ? Været er vel ikke allverden i januar, men bedre enn 10 minus her hjemme :)

    Har vært mye i California, men aldri i Florida så er helt blank på hvor man bør dra og hva man kan oppleve. Liker natur, strender og fornøyelsesparker. Glad i å kjøre bil.

    Noen som har forslag på en en reiserute hvor man kan få en smakebit av Florida på en 10 dagers tid?
     
    tobeornot999 and snus_mumrikken like this.
  18. Emma

    Emma Aktivt Medlem

    Innlegg:
    259
    Likes mottatt:
    491
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg er kjempeglad i Florida og anbefaler et besøk der på det sterkeste. Her en et forslag til reiserute - men det en mulig at 10 netter er litt knapt…

    Fly til Miami, men ikke bli der lenge.

    Kjør til Naples via Tamiami Trail - det er mange plasser å stoppe langs Tamiami trail, du er garanterte å se masse alligatorer.
    Rusle rundt i Naples, veldig fin by med fin strand.

    Kjør til Sarasota og besøk stranda Siesta Beach - nydelig sandstrand.

    Kjør til Lakeland, besøk Circle B Bar Reserve - utrolig flotte turstier hvor vi så alligatorer, slanger, fugler og mange søte vaskebjørner. Det er også en kul gammel drive in kino i nærheten som heter Silver Moon Drive In Theatre.

    Kjør til Orlando og besøk fornøyelsesparkene, mine favoritter er Universal Studios og Discovery Cove.

    Kjør til Homosassa Springs og dra på snorkletur med sjøkuer (dra grytidlig på morgenen for da er de mest lekne) - dette er en helt fantastisk opplevelse.

    Kjør til St. Augustine og gå eller sykle rundt i det historiske distriktet.

    Fly hjem fra Jacksonville.
     
  19. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,228
    Likes mottatt:
    5,088
    Bonuspoeng:
    183
    Tusen takk for kjempebra tips og forslag til reiserute. :) Mulig vi sparer fornøyelsesparkene til en annen tur. Ser at temperaturen ligger mellom 20-24 grader. Stemmer det med din erfaring?
     
    Emma liker dette
  20. Emma

    Emma Aktivt Medlem

    Innlegg:
    259
    Likes mottatt:
    491
    Bonuspoeng:
    63
    Det kan være en god idé å spare Orlando til en annen gang - du kan lett bruke 10 dager bare i fornøyelsesparlene :D Når det gjelder været så har jeg vært i Florida i februar, mars, april og mai. Det har aldri vært «for kaldt» da, snarere var det heller for varmt i april og mai.
     
    Jeanette liker dette

Del denne siden