FLORIDA

Tråd i 'Reisemål' startet av leeds1979, 19. sept 2017.

  1. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,223
    Likes mottatt:
    5,071
    Bonuspoeng:
    183
    Ser at prisene for overnatting i Miami-området og Key West er veldig høye i fht Orlando. Er det nok å oppleve i Orlando området til at man kan ha base der i 10 dager og heller ta noen dagsturer derfra?
     
  2. Anita

    Anita Aktivt Medlem

    Innlegg:
    417
    Likes mottatt:
    965
    Bonuspoeng:
    93
    Vi er I Orlando nå, eller Kissimmee. Leide hus her for å ikke bo så tett pga. covid. Vi skal bare slappe av og shoppe litt derfor passet det fint for oss. Det går fint å kjøre dagsturer til forskjellige steder herfra, men trafikken er pyton. Mye kø! Hvis du er ute etter å oppleve ville jeg nok valgt en annen base, men det er jo min personlige mening.
     
    Jeanette liker dette
  3. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,256
    Likes mottatt:
    22,005
    Bonuspoeng:
    183
    Husk at Orlando området vil mest sannsynlig være litt kaldere i denne tiden. Om du vil ha varme må du komme deg sydover og siden du ikke har vært i Florida tidligere vil jeg si Key West er et must. Mange flotte steder utover mot Key West, anbefales på det sterkeste. Mange gode tips fra @Emma
     
    Emma and Jeanette like this.
  4. Ombo

    Ombo Medlem

    Innlegg:
    197
    Likes mottatt:
    927
    Bonuspoeng:
    93
    Emma, Jeanette and Maggie like this.
  5. Arvid1410

    Arvid1410 Veteran

    Innlegg:
    1,531
    Likes mottatt:
    6,716
    Bonuspoeng:
    183
    Florida er også en av mine favorittdestinasjoner på grunn av kombinasjonen sol/bad og opplevelse. Har vel vært der et titalls ganger, inklusive en del jobbturer.

    Du har jo allerede fått noen bra tips, og jeg trives også utrolig godt i Orlando området. Det er så sentralt at du kan kjøre nær sagt hvor som helst i Florida. Har vært i Orlando både i februar og mars og da har været variert fra 10-12 grader til midt på 20 tallet.

    Men i tillegg kan du kaste et blikk på Tampa området, f.eks. Treasure Island/Clearwater. Der har du også fantastiske strender og like rå fornøyelsesparker som i Orlando. Jeg innbiller meg også at været er bedre på Gulfkysten enn på andre siden, men jeg har ikke sjekket dette veldig nøye. Jeg var der rundt Oktober tror jeg og da var det i alle fall veldig varmt.
     
    Emma, Jeanette and Maggie like this.
  6. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,223
    Likes mottatt:
    5,071
    Bonuspoeng:
    183
    Key West var planen, men med priser som starter på over 3000,- pr natt for er det ikke så aktuelt. Å betale 25.000 for en uke på et dårlig ratet Ibis er dårlig bruk av penger ;) Kanskje vi heller burde sjekke ut en karibisk øy.
     
    Emma liker dette
  7. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Har tenkt akkurat samme tanken i forbindelse med en tur til Miami/Florida i januar. Er sikkert like mange innreisebestemmelser (i forhold til Covid) å forholde seg til som det er øyer, men hadde vært gøy å få "kryssa av" ett nytt sted.
     
    obay liker dette
  8. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,223
    Likes mottatt:
    5,071
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, det er noe med det, men nå har jo ikke vi vært i Florida heller, så kunne godt tenke meg en tur dit. Men er litt bekymret for om det er for kaldt.
     
    obay liker dette
  9. obay

    obay Senior Medlem

    Innlegg:
    1,313
    Likes mottatt:
    5,116
    Bonuspoeng:
    183
    Hadde 3 uker der for noen år siden (typen 14 des - 30 des).

    I Orlando var det opptil 20 grader midt på dagen men betraktelig kjøligere på kveld/natt/morgen. Ble noen dager med langbukser og jakke men det var helt greit når en uansett var parker en dro på (park i steikende sol med 30+ grader hadde jo vært mye verre).

    Sør i Florida (Miami og fort Myers) var det varmt og fint med typen 20-30 grader hver dag. Trodde også at vannet i gulfen skulle være varmere enn atlantersiden men det var ikke tilfellet når vi var der. Atlantern var vesentlige varmere. Gulfsiden har jo sine fordeler med lange strender, roligere hav og masse skjell.

    Alt kommer jo an på hva en ønsker men er det sol/varme så bør en holde seg sør i Florida i allefall.

    Key West tarmen er lang og en trenger ikke å dra helt ned. Anbefaler også islamorada og områdene rundt der.
     
    tobeornot999 and Maggie like this.
  10. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Sentrale Key West er notorisk svindyrt dessverre.
     
    Maggie liker dette
  11. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,223
    Likes mottatt:
    5,071
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, det var veldig dyrt synes jeg. i forhold til hva du får. Var litt billigere i Marathon.
     
  12. Emma

    Emma Aktivt Medlem

    Innlegg:
    259
    Likes mottatt:
    491
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg kunne lett ha vært i Orlando både en og to måneder uten å kjede meg :D
     
    Maggie liker dette
  13. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,223
    Likes mottatt:
    5,071
    Bonuspoeng:
    183
    Godt å høre! Men jeg liker best varme, så 10-12 grader som ble antydet over her frister IKKE :eek::p
     
    Emma liker dette
  14. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,256
    Likes mottatt:
    22,005
    Bonuspoeng:
    183
    Se på muligheter i Islamorada og utover the Keys.. Spander på dere noen dager i Key West, det er verdt det :p Sjekk ut de forskjellige Kimptons stedene.
     
    Last edited: 23. nov 2021
    Jeanette liker dette
  15. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,223
    Likes mottatt:
    5,071
    Bonuspoeng:
    183
    Også i januar? :D
     
    Maggie liker dette
  16. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,256
    Likes mottatt:
    22,005
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg vil si det. Selv om jeg selv ikke har erfart Key West i januar.
    Ikke vær redd for antall dager nedbør. Når det kommer er det ofte en rask ettermiddagskur som raskt går over

    SmartSelect_20211123-185257_Chrome.jpg
     
    Jeanette liker dette
  17. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,223
    Likes mottatt:
    5,071
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg er mer 33 enn 23, men varmt i vannet i hvertfall i motsetning til California :D
     
    Maggie and obay like this.
  18. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,256
    Likes mottatt:
    22,005
    Bonuspoeng:
    183
    Enig i det. Men det kan fortsatt være 33 i solen om man er heldig :)
     
    Jeanette liker dette
  19. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Marathon, Texas? Jajamen :) en helt fantastisk plass for stargazing!
     
  20. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Er ikke så gærent i august/september da :).
     

Del denne siden