Flyelskapet har smadret min helt nye koffert. Hva gjør jeg?

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av bor_i_en_koffert, 21. nov 2016.

1. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,877
    Bonuspoeng:
    183
    Er stoffet som er flerret av. men uansett veldig lite fleksibelt. Agent på OSL har jo bekreftet skaden. Det er jo litt av poenget med å passe på å melde skaden før man forlater baggasjeområdet. Blir mye styr for kunden, men det er jo ikke SAS så opptatt av. Etter jeg spurte vedkommende på SAS customer care hvor der sto at det kun var for kofferter innbyggere i Skandinavia ikke trengte å oppsøke forhandler ble det helt tyst. Sjokk...

NoLimit and Eddie47 like this.
  2. Loffen

Loffen Medlem

Likes mottatt:
    471
    Bonuspoeng:
    63
    Sjekket inn en Helly Hansen duffel bag på 90l som jeg vanligvis bruker på fjelltur på vei hjem fra SFO i går, og den kom selvfølgelig tilbake med hull rett inn i sidelommen. Fikk tilbud om koffert på stedet av agent på OSL, men takket nei da jeg allerede har en koffert (som forsåvidt også tidligere er gitt ut av SAS/Samsonite :rolleyes:).

Meldte saken inn på bagsupport og fikk svar etter kun 12 timer. Det de kunne tilby er en voucher på 469kr som dekker en Samsonite duffel på rundt 70l. Er det noen vei å komme her? Produktet jeg er tilbudt matcher jo ikke med det som er ødelagt i det hele tatt. Prisen jeg betalte på salg for 8 år siden er jo mye lavere enn hva en ny koster.

3. steve0

steve0 EBD/LTG

Likes mottatt:
    2,272
    Bonuspoeng:
    93
    Hør med reiseforsikringen? Tror ikke du kommer mye lengre her.

4. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    11,062
    Bonuspoeng:
    183
    Bagen din er 8 år gammel… Kan ikke forvente å få noe ny bag. Man trekker ifra på alder. Samme vil forsikringen gjøre.

Insomnia4u and cire913 like this.
  5. stashorizor

stashorizor Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    150
    Bonuspoeng:
    43
    Bumper denne. Svigers fikk revet av hjul av fra en samsonite med SAS: Fikk voucher fra den bagsjappe til 660NOK, men de tilbyr ikke reparasjon og beløpet dekker nok ikke en ny samsonite? Tok kontakt med SAS og fikk beskjed at det er det tilsvarende det som er vanlig flybransjen om dagen??

6. kiev

kiev Mr Fasttrack

Likes mottatt:
    5,551
    Bonuspoeng:
    183
    Bare å kjøpe nytt hjul på nett hvis innfesting er uskadet. Koster et par hundre og er ytterst enkelt å bytte selv. Ellers må man i gang med reiseforsikring via kredittkort eller privat/jobb reiseforsikring. Mye styr for lite gevinst, så jeg bytter hjul selv - både på bil og koffert. Krever ikke teknisk utdannelse :)

(Er usikker om ingeniørutdannelse egentlig hjelper når jeg tenker tilbake på enkelte fra kullet mitt i praktisk lab-arbeid :oops:)

eddbra and holmen like this.
  7. ccurrahee

ccurrahee Ikke helt statusløs da……

Likes mottatt:
    38,770
    Bonuspoeng:
    293
    Du kan kjøpe et samsonite hjul til 120kr io butikken, tar et par min å sette på. Så behold voucheren og kjøpe noe annet fint eller legg det du kjøper ut på finn?

Det er forøvrig tull at SAS ikke dekker nytt hjul på samsonite, det gjorde de nemlig for et par uker siden for meg. på OSL

8. stashorizor

stashorizor Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    150
    Bonuspoeng:
    43
    Takker for svarene, men hvordan da? Hun fikk tilbyd om voucheren i en nettbutikk SAS koopererer med, der billigste item var til 1000 NOK. (Bagsupport.net). Jeg kommer ikke i butikken der. Tilbyr de reparasjoner? Cash utbetaling ble nektet.

9. Loffen

Loffen Medlem

Likes mottatt:
    471
    Bonuspoeng:
    63
    Kom hjem fra en liten heisatur til CUN i går med TK og så SAS. Koffertene til begge i reisefølge var selvfølgelig skadet (og bar generelt preg av meget røff behandling) og SAS Ground Handling sendte saken til TK selvom vi kom med en SK flyving som siste del av reisen. Er det noen som har erfaring på å håndtere dette med TK? Vi fikk en form vi måtte fylle ut, men det kommer bare feilmelding ved innsending.

Ironien er at begge koffertene er erstatningskofferter fra SAS etter tidligere skadet bagasje :rolleyes:

Del denne siden