Flyskam: Bonusfeber og miljø

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av thecoldfish, 13. sept 2015.

  1. Supersergei

    Supersergei Aktivt Medlem

    Innlegg:
    469
    Likes mottatt:
    694
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg booket nettopp en poengreise til DUS med SAS for helgen, og fikk opp alternativ om å legge til Biodrivstoff på bookingen. Vet ikke om dette er noe nytt, men har ikke sett det før. Burde ikke dette være inkludert for EBD?:D.....dårlig med flyskam her, så 100 kr for 4,5% biodrivstoff droppet jeg. #ingenflyskam

    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Last edited: 07. aug 2019
  2. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,217
    Likes mottatt:
    17,293
    Bonuspoeng:
    293
    Ville bedt om biodrivstoff-sertifikat fra SAS :)
     
    Eddie47 liker dette
  3. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,829
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    113
  4. kosvines

    kosvines Senior Medlem

    Innlegg:
    719
    Likes mottatt:
    529
    Bonuspoeng:
    93
    Tvilsom praksis. Kjøper SAS inn ekstra biodrivstoff eksklusivt for deg? Kjøper de i utgangspunktet aldri dette, men samler opp og øremerker disse pengene til å kjøpe senere?

    Minner meg litt om episoden av Friends, der Ross gir Joey 20 dollar, for at han skal putte det i rouletten når han kommer frem til Vegas.
     
  5. Supersergei

    Supersergei Aktivt Medlem

    Innlegg:
    469
    Likes mottatt:
    694
    Bonuspoeng:
    93
    Gode spørsmål!
    Tipper dette er en enkel (og dårlig) måte på å finansiere noe av utgiftene Biodrivstoff koster. Samtidig kan de reklamere at de flyr med biodrivstoff.
     
  6. RescueMe

    RescueMe Kortreist bonusjeger

    Innlegg:
    753
    Likes mottatt:
    1,420
    Bonuspoeng:
    93
    Det begynner å bli ganske så tydelig at tog i Norge fungerer ganske dårlig for veldig mange. Om man bestiller lenge lenge lenge lenge (jeg mener virkelig lenge) før man skal reise kan man få billetten til ok pris, og man bør helst ikke reise veldig langt. Reiser man langt må kostnaden til kiropraktor (og muligens psykolog) i etterkant også regnes med.

    Jeg er egentlig glad i tog og har kost meg med noen fine togturer nedover i Europa mellom byer der. Effektivt og komfortabelt er da stikkordene, men de ordene kan ikke brukes her i landet. Som Osloborger fungerer tog finfint for et par timers turer nord eller sørover, men ut over det er det lite effektivt og ganske slitsomt.
     
    Storbaba liker dette
  7. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,739
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    Hva mener du med virkelig lenge? Vy selger ikke billetter lengre enn 3 mnd frem i tid.
     
    Medulla liker dette
  8. RescueMe

    RescueMe Kortreist bonusjeger

    Innlegg:
    753
    Likes mottatt:
    1,420
    Bonuspoeng:
    93
    Hehe, forsvant en setning der ser jeg :rolleyes: 3 måneder er en evighet i jobbsammenheng og for mange av oss som ikke planlegger livet veldig langt fram i tid. For en ferietur er selvsagt 3 månder helt innafor.

    Ikke slik at det er superbillig å finne billige flybilletter på kort varsel heller, men har flere ganger sjekket og funnet fly billigere enn tog på noen ukers varsel.
     
  9. Michel

    Michel Medlem

    Innlegg:
    97
    Likes mottatt:
    44
    Bonuspoeng:
    18
    Ingen betenkeligheter. Rett og slett fordi flytraffikken står for kun 2 prosent av den totale forurensingen. Det er motebransjen med sin mikroplast som er den store syn deren, altså klesbransjen. Man bør heller ha klesskam enn flyskam. Befolkningsveksten er også ikke bra så fødselsskam er enda viktigere å oppkonstruere.
     
  10. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Last edited: 07. juli 2020
    Michel liker dette
  11. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,150
    Likes mottatt:
    869,612
    Bonuspoeng:
    293
    Michel and Petter B-C like this.
  12. Bolle

    Bolle Senior Advisor

    Innlegg:
    193
    Likes mottatt:
    188
    Bonuspoeng:
    43
    I Storbritannia har klimaforkjemperne nå rettet skytsen mot bonus-programmene

     
  13. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Bump.

    På dette området har vi vel opparbeidet Karma p.t.

    [​IMG]
     
    Kristian liker dette
  14. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,153
    Likes mottatt:
    7,899
    Bonuspoeng:
    183
  15. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Ville ikke forventet for mye.. Kan fort se for meg at det blir flere og mindre fly og da bruker man antakeligvis ikke så mye plass som et F-sete tar på en person.
    Blir vel heller business og om det ikke er tilstrekkelig får du booke privatfly :)
     
  16. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,153
    Likes mottatt:
    7,899
    Bonuspoeng:
    183
  17. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Kapasitet, kostnad, størrelse/vekt og sikkerhet på batteri er viktig for overgangen til elektrisk transport. Mye R&D legges ned i dette feltet.

    QuantumScape er et selskap som jobber med solid-state batterier. Tesla utvikler en annen teknologi og vil trolig dele mer info på:

    Tesla announces 2020 annual meeting of stockholders and Battery Day event. link

     
  18. shadow

    shadow Medlem

    Innlegg:
    65
    Likes mottatt:
    240
    Bonuspoeng:
    33
  19. Petter B-C

    Petter B-C Senior Medlem

    Innlegg:
    1,274
    Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    Vel, uten å ønske å gi rødt noen ideer, så kunne det jo vært mer "rettferdig" om man vil, om vi fikk en nasjonal avgift a'la Storbritannia (Heathrow i alle fall), der en avgift jeg ikke husker navnet på, øker etter hvilken kabinklasse man har.
    En flat avgift straffer relativt sett de rike veldig lite, og de med lite veldig mye. Her har man et slags rettferdig kompromiss.
     
    sovehue liker dette
  20. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,739
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    [​IMG]
     
    Baldrick, veeegard, Gribb and 4 others like this.

Del denne siden