Hei, Flytter snart til Nederland og kommer trolig til å fly en del med KLM/AirFrance. Jeg har vært SAS-kunde i ganske mange år, er det noe hensikt å bytte til FlyingBlue fra SAS Eurobonus? Er det i så fall noe måte å gjøre det på der dem matcher min SAS status? Jeg kommer også til å kutte ut DNB Saga Eurobonus, kjenner noen til noen fornuftige kort for Flyingblue? Tusen takk for hjelpen.
Du samler jo poeng hos SAS om du flyr med KL/AF så ser ikke helt vitsen i å bytte nå når de er i samme allianse
KLM har samarbeid med Amex på samme måte som de har de med SAS. De har dog en ekstra fordel, og det er at dersom du selv har platinum status hos KLM, at du kan gi bort KLM platinum status til en venn. Det vanlig platinum kortet til Amex gir privium på Schiphol, som er en helt egen form for fast track. Poeng er konverterbart til flere program, som i Norge. Sjekk opptjeningstabellene for SAS og KLM for de rutene du komme til å fly og hos hvem du lettest kan beholde status. Jeg synes selv at XP opplegget til KLM er horribelt. Hvor langt har du kommet i gold for life? Det kan være en faktor å ønske å fortsette med SAS.
Jeg ville tenkt noe som: har du SAS gold for life? Eller sparer du? Bruker du norske eller nederlandske konto/ kort fremover ? og latt de to tingene styre hvor du sparer fremover.