Forbedring hos Danske Bank

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Chrisljo, 02. nov 2018.

1. democomputer

democomputer Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,593
    Bonuspoeng:
    183
    Egen epost fra Tekna.

K

2. KVTL

KVTL Senior Medlem

Likes mottatt:
    637
    Bonuspoeng:
    93
  3. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,415
    Bonuspoeng:
    293
    Snakket nettopp med Danskebank, ja de gir 1,99 nom til medlemmer av de intellektuelles klubb. Hvilke kunde program er dette,GOLD eller Platinum.

Dnb Saga Platinum kortet ser så fint ut i lomme boken lolzzzzzzzzzzzz

Er dere fornøyd med banken? :) :) :)

Er gresset grønnere på andre siden?

4. TOSflyer

TOSflyer EBD

Likes mottatt:
    225
    Bonuspoeng:
    43
    Kundeprogram Akademikerne (men kortene som utstedes er i gull). Veldig fornøyd med Danske Bank. Svært konkurransedyktige på rente, og smidig prosess da vi nettopp refinansierte boliglånet

drsyk liker dette
  5. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,415
    Bonuspoeng:
    293
    10000 EB poeng takk til deg, da er det verdt å ha begge bankene for å teste over en kort periode og faktisk be om tilbud fra Danske bank, spes. på renten på lån var jo fantastisk bra!

6. ElinPelin

ElinPelin Medlem

Likes mottatt:
    177
    Bonuspoeng:
    33
    Skulle ønske NITO også fikk avtale med Danske Bank. NITO har knallbra avtale på innboforsikring, men ellers er forsikrings- og bankavtalene deres meh.

7. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,415
    Bonuspoeng:
    293
    Må da bare kjempe for at fagforeningen vedtar å jobbe mot en avtale med Danske bank eventuelt, du får verve deg inn i styre på NITO :)

8. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,678
    Bonuspoeng:
    293
    Forsikringsavtalene endres fra nyttår. Har ikke hørt noe om bank enda..

9. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,678
    Bonuspoeng:
    293
    Fant nå ut at Nordea blir NITO sin bankpartner fra nyttår. Vilkår er ikke kjent enda.

EDIT: Det er endel info her faktisk: https://www.nito.no/aktuelt/2018/52/forsikrings--og-bankpartner/. Blandt annet at alle medlemmer kvalifiserer til Nordea Premium, uavhengig av inntekt og formue.

10. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,318
    Bonuspoeng:
    183
    Veldig OT, men DNB pleier å matche boliglånsrenten til Danske Bank for medlemmer av Akademikerne. Årsaken er at DNB tidligere var Akademikernes samarbeidspartner, og vil heller matche renten enn å miste lånekunder.

11. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Det er vel bare halvveis sant.
    DnB virker på meg som det er lokale beslutninger ute å går til stadighet.
    Noen får bra rente, andre ikke. De ville heller la meg gå enn å matche Nordea eller Danske Bank..

12. DanH

DanH Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,980
    Bonuspoeng:
    113
    Ute og sanker kommentar- og/eller likes-statistikk her nå @Are ? :p

drsyk, Are and holmen like this.
  13. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    1,993
    Bonuspoeng:
    113
    Men du gikk?

14. Are

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Ja selvfølgelig. Tomme trusler er ikke verd mye..
    Nytt lån sant resterende gammelt lån røyk. Billånet er løst ut og eurobonusopptjening er avsluttet. Dyr kunde å avvise :D

Dobbelposter ofte for å booste tallene :p

drsyk and Upsaker like this.
  15. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    1,993
    Bonuspoeng:
    113
    Jepp, tre måneds NIBOR, som er bankenes rentekostnad er vel rundt 1,2 i de disse dager, så de tjener fortsatt 0,8% på en kunde med 2,0 rente. På andre siden må en av tre kunder forlate banken hvis de ikke matcher for at det ikke skal lønne seg å si nei.

Are and Xflipper like this.
  16. Are

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg står klar til å bytte igjen om det gagner meg. Bør ha et mål om maks 0.5% fortjeneste på meg :D

17. LNAND

LNAND Medlem

Likes mottatt:
    344
    Bonuspoeng:
    63

Samme erfaring. Vi hadde akademikernes avtale i DnB før. Når de flyttet til Danske beholdt vi DnB, men forlangte å få samme rente som danske bank gir akademikerne. Har reforhandlet på det grunnlaget to ganger.

Jeanette liker dette
  18. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,318
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg også. Ikke opplevd problemer med dette så langt.

19. AV83

AV83 Medlem

Likes mottatt:
    55
    Bonuspoeng:
    28
    Har som Tekna medlem nylig bestilt "Akademikeravtalen" hvor "Akademikerkortet" MC inngår.

I utgangspunktet ser det vel ut til at det primært blir brukt ifm. flyplasslounger og ved fylling av drivstoff hos Esso (marginalt bedre rabatt enn 365 kortet med 4% + 34 øre kontra 365 som har 3,65% + 34 øre).
    Ellers ser jeg i prislisten at valutapåslaget i Europa kun er på 1,5%, så da er det vel gunstig å bruke til kontantuttak her. Utenfor Europa er det på 1,75% så da bruker jeg heller Bank Norwegian Visa til kontantuttak.
    Til øvrig bruk er det uansett bedre å bruke et kort som gir en eller annen form for bonus/cashback på alle kjøp. Dette kortet gir i likhet med 365 kun cashback utover drivstoff hos butikker som inngår i "Danske Bank Reward", f.eks. Stormberg, Birk Sport m.fl.

Følgende står i prislisten:
    "Priority Pass
    Adgang til OSL Lounge*, North Sea Lounge* og flyplasslounger i hele verden (*LoungeKey)
    Kortholder Kr 90 kr per besøk
    Gjest Kr 90 per gjest per besøk"

Og følgende står her:

"PriorityPass
    Med Priority Pass kan du benytte deg av over 1 000 flyplasslounger verden over. I loungene kan du spise, drikke og arbeide i rolige omgivelser når du er på reise. Kortet er gratis å ha, men du blir belastet AKA Priority Pass pr. besøk.

Ønsker du tilgang til OSL Lounge på Gardermoen og North Sea Lounge i Stavanger, trenger du kun å bruke kredittkortet ditt. Du trenger ikke å registrere deg på forhånd, men det er viktig at du i resepsjonen oppgir at du er LoungeKey-medlem."

Er det noen som har erfaring med Loungetilgangen via Danske Bank? Får man automatisk utstedt Priority Pass kort? Jeg har allerede Priority Pass ifm. SAS Amex Platinum hvor amex er sagt opp og utgår nå i jan 2019 mens Priority Pass medlemskapet står som gyldig til 04 sep 2020. Mulig dette kommer i konflikt med Priority Pass gjennom Danske Bank?

Og vedrørende LoungeKey-medlemskap så tolker jeg at det er nok å si fram at man er Loungekey medlem og at man bruker Akademikerkortet?
    Finnes det noen oversikt over Loungekey - lounger? (utover OSL og North Sea Lounge). Er vel neppe noe på TRD som normalt er mitt utgangspunkt til den store verden?

Ellers noen åpenbare fordeler med Akadermikerkortet / Akademikeravtalen som ikke er nevnt?

20. mobie

mobie Medlem

Likes mottatt:
    83
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg gikk inn og bestilte Priority Pass kortet, det kom ikke automatisk for min del. Kom i posten etter en lite uke. Har dog ikke fått benyttet meg av det enda.

Del denne siden