Forbedring hos Danske Bank

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Chrisljo, 02. nov 2018.

1. haakonks

haakonks Veteran Moderator

Likes mottatt:
    10,453
    Bonuspoeng:
    183
    Har også fått meg avtale med Danske Bank, men har ikke bestemt meg for om jeg gidder å bruke den enda.

De har en helt bedriten nettbank, og tjenester som BankID på mobil fungerer ikke.

2. AV83

AV83 Medlem

Likes mottatt:
    55
    Bonuspoeng:
    28
    BankID på mobil funker hos meg med Danske Bank.

3. PetterX

PetterX Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    87
    Bonuspoeng:
    28
    Kan ikke huske å ha hatt problemer med Danske Bank og bankid jeg heller, på mobilen brukte jeg vel bare en app-kode. Jeg har dog bankid fra annen bank opprinnelig. Nå til dags brukes bare denne banken i ny og ne, og har derfor ikke app på telefonen lenger.

Men jeg synes nettbanken er litt rotete, med ustrukturerte menyer og avtaleregister for kontoholdet for seg selv, med egne e-poster. Så om man bytter e-postadresse nytter det ikke bare å legge inn adressen på ett sted i nettbanken, og avtalene er signert med gammel e-postadresse.... Mulig det er slik hos alle banker, men jeg ble overrasket over hvor knotete ting var i Danske Bank.

Nå har de riktignok fått en fin oversikt over forbruket som kan sammenlignes med Min Økonomi hos DnB og Sbanken.

4. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Enig.. Rimelig bedriten nettside.. Hadde dnb gitt meg samme rente - eller I alle fall nesten hadde jeg aldri byttet bank ..
    BankId på mobil er håpløst hos Danske Bank..
    Men de har best rente.. Det er jo verd noe? :D

Last edited: 06. jan 2019
  5. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,318
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg spurte pent om å få 1,95 i DnB og fikk ja til det dagen etter. Må være kvinnelig kløkt :p

Oddvar, Are and NoLimit like this.
  6. Gnilre

Gnilre Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,555
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg får 1,99% lånerente hos den danske bank og sparer 0,2% hvis jeg skifter fra min nåværende bank. Er det en forutsetning hos danske bank at jeg har lønnskonto, debetkort osv der også ?

7. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    1,993
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, men de følger opp neppe opp at du faktisk bruker det i det daglige så lenge det er penger til å betale lån der.

8. Cloudjumper

Cloudjumper Nytt Medlem

Likes mottatt:
    36
    Bonuspoeng:
    18
    Bestilte du i nettbanken? Finner ikke noen bestillingsknapp hos meg. Har hatt Akademikeravtalen en stund, men er først nå jeg har behov for Priority Pass.

9. helifalcon

helifalcon Nytt Medlem

Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg er ny hos Danske Bank med Tekna-avtalen og er enig i at nettbanken ikke er noe å skryte av. Men den nye mobilbanken og ikke minst brettbanken er jeg veldig godt fornøyd med. Brettbanken gjør behovet for nettbank overflødig.

Og jeg logger inn med bank-id på mobil. Eneste forskjellen er at jeg må skrive inn passordet i tillegg.

10. mobie

mobie Medlem

Likes mottatt:
    83
    Bonuspoeng:
    18
    Nå spør du godt. Jeg husker rett og slett ikke. Det er jo noe de absolutt kunne opplyst bedre i nettbanken. Har du MasterCard kredittkort i avtalen?

Edit: Det kan være at minnet mitt er helt feil, og at det dumpet ned i postkassen automatisk, og at det var i forbindelse med å opprette konto med dette kortet at jeg husker jeg registrerte meg. Ville kontaktet dem for å være sikker :)
    Kortet er listet opp under "Kortoversikt" i nettbanken.

Last edited: 06. jan 2019
  11. Cloudjumper

Cloudjumper Nytt Medlem

Likes mottatt:
    36
    Bonuspoeng:
    18
    Ja, har MasterCard kredittkortet, så det skal jo være inkludert. Altså priority pass er listet under kortoversikt?

Får ta kontakt med de og høre :)

12. mobie

mobie Medlem

Likes mottatt:
    83
    Bonuspoeng:
    18
    Stemmer, så det må ha kommet direkte fra dem.

13. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,415
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg bestilte kun akademiker kortet og fikk med Priority pass, dog aldri brukt det, er ihvertfall gyldig til 11.19. på kortet, men når logger inn på Priority pass, har medlemskapet mitt opphørt den gangen Dnb fjernet Priority pass.

14. KVTL

KVTL Senior Medlem

Likes mottatt:
    637
    Bonuspoeng:
    93
    Du kan ikke ha to priority pass på samme e-post konto. Kortet ditt fra Danske Bank må du aktivere/ registrere her:

https://www.prioritypass.com/en/register

Er du som meg og har en egen e-post til reisedokumenter etc, må du inn å velge en annen adresse på det utgåtte kortet.

drsyk liker dette
  15. jonvegard

jonvegard Medlem

Likes mottatt:
    110
    Bonuspoeng:
    33
    Noen som vet om det er noen begensinger på antall gjester? Er det evt. forskjell på hvor mange gjester man kan ha med på Priority Pass loungene og OSL-lounge?

16. joskje

joskje Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,140
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg fikk lov å ta inn 5 stk forrige gang jeg var på OSL-lounge. Spurte og fikk til svar "så mange du ønsker", men tipper kanskje at danskebank har noen formeninger;)

RoadKing liker dette

Del denne siden