Hei. Jeg min bagasje er forsinket. Jeg hadde reise fra OSL til PVG, og egen billett fra PVG til KIX. PVG ground handling har mottat Og videresendt bagasjen til KIX, men de får ikke den levert på hotellet. De sier jeg må snakke med KLM, har prøvd å nå KLM på WhatsApp, messenger og messages uten å komme i kontakt med et menneske. Pga jo, så er tidsvinduet jeg kan hente bagasjen begrenset, samtidig som den må hentes i dag, ellers blir den returnert til PVG. Spørsmålet mitt er: kan jeg kjøpe en tjeneste eller ta raskest (som også er dyreste) transportmåte for å hente bagasje og kreve etterpå at KLM skal betale for det?
Jeg måtte ta en taxitur for å hente bagasje etter at KLM hadde klønet til ting. Sendte krav til reiseforsikringen (Gjensidige) med forklaringen om hva som hadde skjedd og med beskjed om at de bør kjøre regress mot KLM. Forsikringen utbetalte både utlegg for klær og andre ting samt taxituren dagen etter at jeg sendte kravet. Med andre ord; jeg ville ikke ventet på svar fra KLM.
Tenkte ikke på det, tusen takk! Noen tenker det er skikkelig digg å få forsinket bagasje så man kan kjøpe masse fint, men hvis man skal kjøpe noe vettug er det jammen mye tid som forsvinner
Det var ikke verdens største utvalg sist jeg mistet bagasje og måtte handle på Randaberg, som er Norges minst besøkte kommune, men den lokale sportsbutikken hadde OK nok utvalg for et døgn!
Synes det er mye mer digg å bruke de klærne jeg hadde pakket i utgangspunktet. Shopping er ikke en favoritt, men noen ganger er det en nødvendighet. Pakker alltid med ett skift i håndbagasjen, men det hjelper ikke når det tar flere dager å få igjen tingene sine.