Jeg, som sikkert mange andre på forumet, er godt over gjennomsnittet interessert i hoteller. Har en del meninger om de jeg har bodd på som jeg godt kunne delt. For meg er det mer interessant enn rapporter fra selve flyvningene, som ofte er temmelig standardiserte. Men forumet kunne vært satt opp bedre for å dele hotellanmeldelser på en enkel og gjenfinnbar måte. Om man lager en trip report handler det gjerne om reisen fra A-til-Å, og den delen som omhandler hotellopplevelsene blir borte. For meg (og kanskje andre) sitter det langt inne å skrive en hel trip report, mens jeg gjerne kunne skrevet noen paragrafer om hotell jeg har bodd på. Samtidig ser jeg også et økende behov for gode kilder til hotellanmeldelser. Plattformer som tripadvisor er i stor grad tatt over av AI-skrevne anmeldelser som gir veldig liten verdi. Jeg har mer tillit til de fleste av forumistene her enn tilfeldige folk på internettet, og tror det finnes mye gull i den kollektive reiseerfaringen vi sitter på - som kan nyttiggjøres av andre på forumet i sin reiseplanlegging. Det jeg foreslår er et eget underforum for dette, hvor hvert innlegg er navngitt etter hotellet, feks."Scandic Hotel Norge, Bergen". Så kan man skrive en kort eller lang anmeldelse, og andre kan svare på innlegget med synspunkter eller spørsmål. Et slikt forum burde bli oversiktlig og lett å navigere i. Skulle det blir veldig lite brukt og ligge brakk kan det vel bare fjernes, men jeg tror og håper at mange andre enn meg vil ha lyst til å bidra.
Jeg har nå laget et underforum i dette forumet for hotellanmeldelser. Vet ikke om det var akkurat slik du tenkte @Scribble, men kom gjerne med tilbakemelding om det er ønsket annerledes. Mvh Tore
Er det innafor å ha en tråd i det underforumet der en kan ønske seg en anmeldelse/spørre om en anmeldelse?
Det er veldig mange anmeldelser fra før som ligger litt her og der. Vet søkefunksjonen ikke er optimal, men søk litt, så er det utrolig hva du finner. Ellers er det bare å lage et innlegg med spm om noen har erfaring fra et spesifikt hotell. Tenker vi skal klare oss uten et underforum til det
Mulig jeg ikke ordla meg riktig forrige post. Jeg mente som et eget innlegg med ønsker i det underforumet som er laget. Altså 'Ønsker om erfaring/anmeldelse for by/hotel'.
Jeg synes det høres ut som en grei idé: å ha en festet tråd i underforumet hvor man kan komme med ønsker.
Ser bra ut Tore, takk for raskt levert på god ide! Bør ha noen master tråder i det forumet. Tilbyr meg å følge opp IHG, hvor jeg har vært diamant i endel år. Foreslår en første post eller to om hvilke hoteller som er i kjedene, osv. Foreslår også at noen plukker opp/oppretter: Hilton, Scandic, Strawberry, Radisson, GHA bare for å nevne noen jeg kjapt kom på...