Forumet veldig tregt i det siste?

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Are, 21. aug 2016.

  1. miura

    miura Aktivt Medlem

    Innlegg:
    430
    Likes mottatt:
    595
    Bonuspoeng:
    93
    Hadde ikke noe problem tidligere på verken min eldre Macbook Air/Safari eller iPad, men gikk til innkjøp av en ny MacBook nå i helgen og den sliter som bare f*** på InsideFlyer.no med både Safari og Chrome..
     
  2. NordicLane

    NordicLane Medlem

    Innlegg:
    60
    Likes mottatt:
    63
    Bonuspoeng:
    18
    Meget tregt her også,
    PC med Chrome
     
  3. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
    Helt krise på data når jeg bruker Chrome. Chrome på telefon funker som normalt.
     
  4. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Takker så meget for feedback. Vi hadde faktisk en telefonkonferanse om hastighet på fredag og en rekke endringer som kommer.

    Det kommer til å ta litt tid før prosjektet er ferdig, men benytter denne tråden som utgangspunkt for en rekke tweaks.

    Så vennligst følg denne tråden, mer feedback er ønsket
     
  5. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    Det er definitivt Criteo som er synderen! Jeg tør ikke å si om det er noe feil i implementasjonen eller om det er en bug i Criteo i seg selv. Jeg kjørte en Javascript ytelsesanalyse på siden og brukte deretter Ghostery for å slå av et og et script og analysere ytelsen på nytt.

    Siden Criteo tilsynelatende leverer alt av reklamebannere på siden skjønner jeg at dere ikke bare kan skru av denne, men det er i alle her dere bør gå i dybden. Uten adblock el. er siden på grensen til ubrukelig på desktop slik det er nå.

    EDIT:
    Jeg testet litt mot andre siter som jeg vet også bruker Criteo og det ser ut som om problemet bare gjelder InsideFlyer...
     
  6. Berlioz

    Berlioz Gammel? Jeg??

    Innlegg:
    1,909
    Likes mottatt:
    12,913
    Bonuspoeng:
    183
    Funker helt fint med Chrome/Android. Tipper det er som med annet man får fra Hjelpemiddelsentralen: Brukertilpasset!
     
  7. obay

    obay Senior Medlem

    Innlegg:
    1,315
    Likes mottatt:
    5,117
    Bonuspoeng:
    183
    Er no veldig krøll med banneren til criteo ja. Bare å åpne network inspectoren så gjør den jo ca 10 request/sekundet konstant. Noe som går i loop. Dere bør disabla annonseplassene inntil videre, det går ikke an å bruke nettsiden på pc/chrome.
     
    lMartin liker dette
  8. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    Som utvikler har jeg ganske mye forskjellig utstyr jeg kan teste med og av det jeg har testet foreløpig virker det som at mobile enheter fungerer som før. Jeg har imidlertid også prøvd to forskjellige Windows-PCer og en Macbook, og her oppstår problemet uansett kombinasjon av OS og nettleser fram til jeg skrur av annonser med Ghostery eller AdBlock.
     
  9. Kjakan

    Kjakan Let There Be Dragons!

    Innlegg:
    1,235
    Likes mottatt:
    950
    Bonuspoeng:
    113
    Har også store problemer med IF, står og laster og laster og Chrome er oppe i 50% av ressursene på maskinen. Hakker og henger når jeg skriver dette, så dette er ikke bra!
     
  10. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Hmm. funker bra på PC/Chrome, men det laster inn på nytt til stadighet på iPhone (6s)
     
  11. Reidar

    Reidar Aktivt Medlem

    Innlegg:
    409
    Likes mottatt:
    405
    Bonuspoeng:
    63
    Hm, helt ok hos meg med Chrome og Dell to år gammel desktop....

    Har ikke merket noe rart på iPad heller ( men ikke vært der så mye )
     
  12. afirm

    afirm Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,853
    Likes mottatt:
    5,476
    Bonuspoeng:
    183
    Screenshot_2016-08-22-10-34-47.png

    Dette har blitt eit veldig kjent syn.
     
  13. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Ikke bare er det tregt, men et innlegg jeg nettopp skrev ble bare borte (i tillegg til at det gikk kjempetreeeegt å skrive det pga. bokstaver som hang seg underveis)... Lite fristende å skrive noe mer her hvis ikke dette fikses prompte.
     
  14. larsellara

    larsellara Medlem

    Innlegg:
    73
    Likes mottatt:
    168
    Bonuspoeng:
    33
    Fungerer fjell på min Windows desktop og Windows phone. Samsung S5 android er helt håpløst.
     
  15. Denny

    Denny Nytt Medlem

    Innlegg:
    29
    Likes mottatt:
    31
    Bonuspoeng:
    38
    We are making an adjustment to our advertising that could be impacting the load. It should be updated soon and should solve the issue. Thanks for all the input above.
     
    Blaa and tommy777 like this.
  16. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Hele macbooken går i stå her. Måtte lukke ned insider for å kunne se på HBO nordic.
     
  17. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,839
    Likes mottatt:
    2,411
    Bonuspoeng:
    113
    Også store problemer. Macbook og Safari. Full heng og crash
     
  18. kaijoar

    kaijoar Bonusnisse

    Innlegg:
    511
    Likes mottatt:
    620
    Bonuspoeng:
    93
    Funker fint på mac med AdBlock og Ghostery. Anbefaler addons til alle, og ikke bare for å få denne siden til å funke bra :)
     
  19. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Update. De er i gang med en quick fix basert på denne tråden, takker så meget for tipsene og hjelp i denne tråden.

    Jeg har selv ikke hatt problemer overhodet med Mac/Chrome, ipad/iphone/Safari så det er veldig viktig at folk som har problemer kommer med feedback
     
  20. corvette8

    corvette8 Medlem

    Innlegg:
    74
    Likes mottatt:
    91
    Bonuspoeng:
    18
    Hakker og henger helt vilt. Gjelder MacBook, PC på jobben og mobiltelefon.
    Låser maskinen så alt må restartes. Har brukt 15 minutter på å få skrevet dette.....
    Har egentlig gitt opp hele siden, men så denne tråden.
    Synes dessverre at siden har dødd litt fra før, det var MYE morsommere da det var Bonusfeber.... en manns mening.
    mvh John
     
    Kjakan liker dette

Del denne siden