Forumet veldig tregt i det siste?

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Are, 21. aug 2016.

  1. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,116
    Likes mottatt:
    7,634
    Bonuspoeng:
    183
    Kjører AdBlock Pro på Safari på Mac og Chrome på PC, samt 1Blocker på Safari på iPhone, og her er alt null stress kjeledress.
     
    SASlovah4evah and CrotchRocket like this.
  2. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    Da har jeg installert adblock og vips.
    Et helt nytt forum :)

    Plutselig fungerer det som det skal igjen. Hurra..
     
    SASlovah4evah and CrotchRocket like this.
  3. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,414
    Bonuspoeng:
    293
    Denne tråden generelt og denne kommentaren spesielt er godt egnet til å illustrere hvorfor jeg kjører annonsesperring.

    Jeg er ikke prinsipielt mot reklame, jeg forstår veldig godt at det er et behov for å finansiere ting.

    Når jeg sitter hjemme med 1gb fiber, 1 terrabyte memory og en pitobyte disk samt en hexagon cpu med turbocooler, astroparallel og bananer i lange baner, så kan jeg vel leve med alle ekstra feil og forsinkelser som google sin reklamerouting innebærer.

    Men, som folk flest, har jeg ikke en slik spec. Og slettes ikke når jeg er i tunnel under Romeriksåsen, sild i tønne på Gardermoen, en plass over Sibir, eller hvor det nå måtte være. Kanskje gud forby, i USA og betaler blod for hver kilobyte.

    Når du har alle slags begrensninger så er du veeeeeldig lite lysten på å dra ned all den reklamen.

    Derfor kjører jeg sperre på reklame.

    Den store stygge ulven er selvsagt slike som google, som broker reklame, som gjør at ting skal hentes på kryss og tvers, alle steder men ikke der du skal, som skal måles og analyseres og rapporteres.
     
    milehigh liker dette
  4. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    Det samme tenker jeg.
    Har vært på nett i 20 år og aldri hatt adblock før i dag..
    Nå både på pc og mobil.
     
    RoadKing liker dette
  5. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,414
    Bonuspoeng:
    293
    Nå i dag opplevde jeg og treghet, denne gang i forbindelse med en melding i innboksen på Insideflyer. Gikk veldig sent å svare på meldingen. Tsk, tsk.
     
  6. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,680
    Likes mottatt:
    10,227
    Bonuspoeng:
    293
    Samme her. Anser reklame som ett nødvendig "onde", men nå ble jeg også nødt til å ta i bruk adblock for første gang. Jeg vet ikke om det er det som er årsaken, eller at problemet rett og slett er fikset, men nå kjører i alle fall InsideFlyer forumet greit her. For ett par dager siden, når det var på det verste, så trakk forumet alle 3GB minne på denne jobbmaskinen og V-SAT forbindelsen til land knelte. Ikke bra...
     
  7. NorFlight

    NorFlight Senior Medlem

    Innlegg:
    1,298
    Likes mottatt:
    2,434
    Bonuspoeng:
    113
    På jobb erfarer jeg enda at forumet tryner IE. Har ikke Ad-Block på denne maskinen, så det virker som om det enda er noe som skurrer...
     
  8. Kjakan

    Kjakan Let There Be Dragons!

    Innlegg:
    1,235
    Likes mottatt:
    950
    Bonuspoeng:
    113
    Masse som skurrer enda, ja. Har som flere over her lagt inn adBlock (og donert $10) for å få dette forumet til å funke igjen. Det er klart IF er avhengige av annonser for å gå rundt, så dette må bare være en midlertidig løsning.
     
  9. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg vil faktisk tro at de fleste dropper å fjerne den når den først er installert...
     
  10. Ruby

    Ruby Super-veteran

    Innlegg:
    1,922
    Likes mottatt:
    6,660
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har aldri hatt behov for adBlock og har egentlig ikke planer om å skaffe det heller. For min del startet hikken først i går, både på nettbrett, mobil og pc hjemme. PC på kontoret fungerer supert.
    Reklame er egentlig helt i orden og får mye fine reiserelaterte reklamer som jeg faktisk setter pris på. Men, det må jo ikke bli slik at for å bruke enkelte nettsider, MÅ en benytte adBlock. Dersom vi kommer dit, er det noen som har dritte på draget. Folk flest vil nemlig styre elegant utenom slike nettsider.
     
    Kjakan liker dette
  11. Kjakan

    Kjakan Let There Be Dragons!

    Innlegg:
    1,235
    Likes mottatt:
    950
    Bonuspoeng:
    113
    Sikkert, men vi får se hvordan konsekvensene blir da...
     
  12. rkvalvaa

    rkvalvaa Aktivt Medlem

    Innlegg:
    438
    Likes mottatt:
    665
    Bonuspoeng:
    93
    Sitter på monstermaskin på jobb og ser at sidene sliter veldig med criteo, google adsense/doubleclik og noe statistikk fra komoona. Som flere skriver så er dette 3dje part's annonseringsløsninger og da vil jo adblock fjerne dette. Adsense/doubleclick bannerne vises heller ikke, bare en grå boks. Jobber med programmatisk markedsføring og har ikke sett dette før på andre sites.
     
  13. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    Det får vi nok se etterhvert..
    Her burde man uansett fjernet annonsene som sinker sidene før det går så langt at mange går til anskaffelse av adblock.
    Det er vel en ukes tid siden det begynte å sige og det bør enten bli løst eller midlertidig fjernet på den tiden.
     
    Darkcho and Kjakan like this.
  14. WannaBeFrequentFlyer

    WannaBeFrequentFlyer EBD, Strawberry Platinum Lifetime

    Innlegg:
    1,228
    Likes mottatt:
    1,347
    Bonuspoeng:
    113
    Går fortsatt tregt.. Og nettleseren kræsjer (Chrome). Jeg syntes det gikk bedre i går kveld og i dag tidlig, men det var muligens fordi jeg akkurat hadde startet opp pc'en.. :eek:
     
  15. Nanping

    Nanping Medlem

    Innlegg:
    114
    Likes mottatt:
    79
    Bonuspoeng:
    28
    Adblock installert, og forumet går som en kule.
     
  16. TOS_EBG

    TOS_EBG Lost in Space (and currently EBD)

    Innlegg:
    455
    Likes mottatt:
    492
    Bonuspoeng:
    63
    Innlogget på Chrome (64bits) windows 8.1, store problemer - ingen banner kommer frem.
    Ikke innlogget på Firefox, laster fedig og banner vises, men treg..
     
  17. Adrian E

    Adrian E Turbulensjeger

    Innlegg:
    1,298
    Likes mottatt:
    3,166
    Bonuspoeng:
    113
    AdBlock er dessverre standard når de fleste annonser er drevet av et eneste makkverk av kode. Lastetiden går fra sekunder til det mangedobbelte når jeg prøver InsideFlyer uten.

    Så slår et slag for Acceptable Ads Manifesto, klarer InsideFlyer å holde seg innafor det går dere rett på whitelist og får en stykk mer fornøyd bruker.
     
    Kjakan and Chrisbgg like this.
  18. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,078
    Likes mottatt:
    68,762
    Bonuspoeng:
    293
    image.jpeg Så er vi her igjen .. SK885

    Det har vært (og er ???) ubegripelig tregt på alle flater .. håper det blir bra ..
     
    Last edited: 23. aug 2016
  19. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,813
    Likes mottatt:
    3,013
    Bonuspoeng:
    113
    Teknisk avdeling melder om at de har funnet en feil i systemet som viser frem annonser, og som har gjort systemet tregt. De melder om at dette nå skal være utbedret og de ber om tilbakemelding på om det har blitt noe bedre.

    Fint hvis de av dere som har hatt problemet tester igjen og legger igjen en tilbakemelding her.

    På forhånd takk for hjelpen!
     
  20. afirm

    afirm Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,851
    Likes mottatt:
    5,465
    Bonuspoeng:
    183
    Ser ut til at dei verste problema eg hadde på telefonen er over, utan at eg har fått sjekka veldig nøye.
     
    Bizflyer liker dette

Del denne siden