Fredag er flydag!

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av OyvindN, 04. febr 2022.

1. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,954
    Bonuspoeng:
    293
    Og da kom dagen da også minstemann testet positivt. Så da er det 4 + 5 dager i karantene for kona og meg (kan selvsagt teste oss ut hver dag med hurtigtest).

Var selv og tok PCR idag og krysser ALT jeg har for at den også er positiv. Da er jeg klar om 10 dager og kan reise på "RTW" turen 17/2. Siste sjanse er på søndag og da booket tid da også .. Kjenner alt handler om det om dagen. Sikkert ikke sunt.. Og dere er sikkert lei av å høre om det :oops::D

Uansett, snart helg! Have a good one!

2. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,883
    Bonuspoeng:
    293
    Trodde du skulle snu på HND jeg, ikke reise videre?

OyvindN liker dette
  3. Arvid1410

Arvid1410 Veteran

Likes mottatt:
    7,025
    Bonuspoeng:
    183
    God (alt for tidlig) morgen fra The Big Apple.

Får slå ihjel litt tid med IF og sånt mens man venter på at det skal bli mulig å få seg noe frokost. Må bite i meg mine ord i en tidligere diskusjon her om at jeg alltid våkner kl. 02 når jeg er i USA, for i natt våknet jeg første gang kl. 01 :eek:.

Planer for dagen inkluderer Guggenheim, shopping bl.a. av nye løpesko (Nike shop 5th ave. here I come) og ettersom det er madammens første tur til NY, generell turisme.

Ha en strålende dag og helg, når den tid kommer! :)

4. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,954
    Bonuspoeng:
    293
    Jo, men jeg flyr OSL-CPH-EWR først. Deretter JFK-HND-LHR.

Sunnfjordingen, Wiolenze and anders82 like this.
  5. Earl

Earl Veteran

Likes mottatt:
    8,027
    Bonuspoeng:
    183
    God ettermiddag fra hovedstaden.
    Etter en regntung og våt morgen har det blitt mer oppholdsvær, men fortsatt mildt, heldigvis ikke mer regn og det er fortsatt nysnø igjen så kan bli en bra vinterdag i morgen i marka når det fryser til igjen får man håpe!

Først noen timer igjen på hjemmekontoret før det blir helg. Nyt fredagen folkens :)

6. obay

obay Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,629
    Bonuspoeng:
    183
    God fredag!

Her er jeg nå i 5 av 7 møter i dagens teams-maratan - enden er nær!
    Ellers ble det en overtakelse av elektroklar hytte i går. Kun noen småtteri som må utbedres men ingen ting som stopper videre fremgang.

Ha fortsatt en god innspurt til helga!

7. anders82

anders82 Veteran

Likes mottatt:
    9,422
    Bonuspoeng:
    183
    Hjemmekontor med overlevering av prosjekt fra kollega som slutter
    Ellers bærer det til Norefjell litt senere
    T-39(forhåpentligvis)
    Satser på at lh2453 får bussgate 15/3 :)

Earl, Sunnfjordingen, kjeeli and 9 others like this.
  8. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,752
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra Fort Lauderdale!
    Solen skinner, og det er ca 23 grader nå kl 8.i dag skal jeg bade, spise is, og drikke øl. Og vente på at SAS har lyst til å oppgradere meg til fremre kabin på hjemreisen i morgen. Eller så får jeg testet Plus på long haul, det har jeg faktisk aldri gjort før.

Earl, Sunnfjordingen, kjeeli and 12 others like this.
  9. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    17,984
    Bonuspoeng:
    293
    God ettermiddag fra en ganske full innenrikslounge. Bra kø i security også. Snart bærer det nordover …

Fredag er flydag ja …

0E2D9045-8E40-43B2-855B-CB859387A66F.jpeg

Earl, Sunnfjordingen, kjeeli and 8 others like this.
  10. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,415
    Bonuspoeng:
    293
    Oi oi oi, Michelin stjerne`n vår på tur, lover nok et spenstig reisebrev :)

Riktig god tur:cool:

OyvindN, Flymunda and jgroneng like this.
  11. OyvindN

OyvindN Skydiver

Likes mottatt:
    3,671
    Bonuspoeng:
    93
    Plutselig flybytte på SK1471 til CPH. Buss tok litt tid å få tak i, vi kunne jo blitt lengre i loungen og nytelse av boblevann! Det er bare å håpe på at alt går glatt og at de rekker å få med bagasjen videre.

12. Wiolenze

Wiolenze Veteran

Likes mottatt:
    33,641
    Bonuspoeng:
    183
    God ettermiddag fra Barceloneta;
    image.jpg

Væskebalanserer med ett glass rosé før det blir hjemreise via FRA. 45min connection, rekker nok ikke bort til FCT da.

Edit: lenge siden jeg hadde en slik;

image.jpg

Desverre er det bare hjemreise som gjelder enda

Last edited: 04. febr 2022
    Earl, OyvindN, SayWhat and 8 others like this.
  13. PaalAndre1977

PaalAndre1977 Medlem

Likes mottatt:
    791
    Bonuspoeng:
    93
    God fredag fra Gullstua. Med Gullstua mener jeg den eneste stua som er åpen. Og jeg synes utvalget bare blir mer og mer nitrist. Ikke potetgull til rødvinen engang. Makan!

Earl, OyvindN, SayWhat and 6 others like this.
  14. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    17,984
    Bonuspoeng:
    293
    Innlands hadde både potetgull og rødvin :)

drsyk, SayWhat, kjeeli and 2 others like this.
  15. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,339
    Bonuspoeng:
    183
    God ettermiddag fra Larvik!

Flyet fra MIA skulle lande kl 06.45, og til tross for ca en times forsinkelse fra MIA landet vi on time. Landingen var derimot litt spesiell, da det var tung tåke over flyplassen og flyet fløy inn helt på autopilot. Alle måtte skru telefonene og andre elektroniske duppedingser helt av under innflyvning. I tillegg viste det seg at det var SVÆRT glatt på rullebanen, og ble litt skeptisk til om vi fikk stoppet da jeg så rullebanen glinse mistenkelig blank ved touch down. Det gikk heldigvis veldig fint, men så skjedde det noe jeg ikke har opplevd før - vi måtte bli stående på rullebanen fordi det var for glatt til å taxe til gate. Hvordan har det seg? Man kan lande i full fart, men ikke taxe i 5 km timen? Uansett var alle kjemikaliebiler og strøbiler i full sving, og etter 50 min kom vi oss til gate.

Nesten tomt fly + null testing betydde ut av Gardermoen på få minutter. Utenfor falt folk som fluer på det islagte underlaget - heldigvis ingen skader som vi så.

Super tur med bolaget i dag, som i motsetning til utreisen frister veldig til gjentagelse. :D

Earl, OyvindN, SayWhat and 11 others like this.
  16. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,158
    Bonuspoeng:
    293

Hva var det som var bra i dag?

17. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,883
    Bonuspoeng:
    293
    Det lurer jammen meg en venn av meg på også. Noen på forumet med innsikt som kan forklare?

Jeanette and Maggie like this.
  18. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,883
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg trodde du skulle OSL - LHR - HND - LHR - OSL slik som meg.

19. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,339
    Bonuspoeng:
    183
    Alt! :D A350, rent og pent fly, veldig hyggelig crew som både var blide og omsorgsfulle, proaktive med tilbud av mat og drikke, pre departure drink, info om menyen og servering over høytaler (generelt flinke til å informere om det meste inkludert hvordan man koblet til wifi) og spurte f.eks alle om de ønsket å bli vekket til frokost. Jeg liker et tilstedeværende crew og disse gjemte seg i veldig liten grad bak gardina. Var stort sett rundt i kabinen og puslet med noe hele tiden, og var tilgjengelig for passasjerene.

Det eneste jeg fortsatt kan pirke litt på er maten. Det var mye bedre denne turen med både forrett, middag, ost, kake og sjokolade, i tillegg til en god frokost med ost og salami, yoghurt med musli, croissanter og rundstykker. Kunne selvfølgelig vært syltetøy i tillegg, men det er småting. Crew gikk rundt til de som var våkne underveis og tilbudte snacks og drikke kontinuerlig.

Earl, OyvindN, SayWhat and 9 others like this.
  20. bunit

bunit Medlem

Likes mottatt:
    849
    Bonuspoeng:
    93
    Antar det er fordi det prioriteres å frese/skrape/kjemikaliesmelte (hvis det er et ord) rullebanen(e) fremfor taxiways og apron.
    Sistnevnte er jo også et betydelig større areal som de muligens ikke har kapasitet til å dekke samtidig som rullebanene må holdes åpne under forhold hvor det stadig fryser på igjen med freezing rain.

RoadKing, SayWhat, Jeanette and 2 others like this.

Del denne siden