Fredag : Helgedag : Høstdag : Reisedag?

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av ccurrahee, 26. aug 2022.

1. Flyvende_mare

Flyvende_mare Drømmer om F

Likes mottatt:
    3,155
    Bonuspoeng:
    93
    Kan virkelig anbefale The Langham om du finner god pris der. Muligens det beste hotellet jeg har bodd på ever og dere minste rom er 48m2. Betalte kun 3600 per natt der forrige uke, men det ser ut til å ha vært en meget god pris i forhold til normalen.

Gangavstand er relativt, men det ligger vel ca 45min å gå unna. Busser gikk det massevis av rundt i byen, med noe ujevn frekvens. De har 3 og 7 day pass til buss og tbane som er grisebillig i forhold til enkeltbilletter. Kan kjøpes på flyplassstasjonen. Vil uansett anbefale og bo i nærheten av elva, om du skal gjøre litt sightseeing i tillegg til konsert. Området rundt Soldier field var ikke det mest spennende.

Last edited: 26. aug 2022
  2. Kristian

Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

Likes mottatt:
    38,489
    Bonuspoeng:
    293
    God dag frå Aust-Finnmark!

Her er det plutseleg godt over 20 varmegrader heilt ute ved Barentshavet! I dag blir det softis på denne glunten!!!

20220826_105931.jpg
    Persfjorden sett frå Blodskytshøgda (101 m.o.h.)

Neste flytur er først om nesten to månader, men ein får halda ut!

Ha ein fin dag, gode medforumistar! :)

3. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,685
    Bonuspoeng:
    183
    God formiddag fra SilverKris First Lounge, LHR.

Kan melde om at det som pleide å være et stort hull i bakken begynner å se ut som et par nye oppstillingsplasser. Mulig det trengs, da det hintes om bussgate på dagens TG911.

PXL_20220826_092212420.jpg

4. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,735
    Bonuspoeng:
    293
    Takker!
    Det var ikke så billig, akkurat. Men Man får vel det man betaler for? :rolleyes:
    Må vurdere alternativene. Har bare vært en natt i Chicago før.

45 minutter er gangavstand i min bok. Mye bedre enn å måtte stå i kø for å stå som sardiner i en buss eller metro. Har sikkert godt av en spasertur uansett.

Og takk for tips om 3 day pass!

5. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,153
    Bonuspoeng:
    293
    USA altså …..

1700 i oslo var ille nok. Uansett, det blir bra :)

travelislife liker dette
  6. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,153
    Bonuspoeng:
    293
    Da har det skjedd endel siden sist jeg var der. Hvor går turen @trygveat ?

travelislife liker dette
  7. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,505
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg bodde på Radisson Blue ..
    Aner ikke hva det vil koste, men det er jo på rett side av elven ..

Calling, travelislife and holmen like this.
  8. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,685
    Bonuspoeng:
    183
    I følge billetten er endelig destinasjon HND, men der har jeg bare to timer. 10 timer i Bangkok i morgen, så satser på en tur ut fra flyplassen.

Ryktene om buss viste seg å stemme, straks klart for boarding fra bussholdeplassen i kjelleren under T2 A.

9. holmen

Likes mottatt:
    64,735
    Bonuspoeng:
    293
    USA er latterlig dyrt etterhvert, ja.
    Fikk meg en billett for 120 dollar, fornøyd med det. Sitteplass, og litt langt unna, men jeg tror det blir bra okke som!

Calling, travelislife and Sonictravel like this.
  10. Flight Cancelled

Flight Cancelled Bonusjeger

Likes mottatt:
    4,040
    Bonuspoeng:
    113
    God morgen fra Las Vegas McCarran.

Straks klart for avgang med Spirit (!) til Newark, hvor planen er SAS C videre østover for å fullføre RTW-reisen. Skulle egentlig fly fra ORD men overraskende nok var det lettere å få en god connection via EWR, så det ble booket om for et par dager siden. Første gang ombord hos Spirit, og jeg må ærlig innrømme at jeg er bra skeptisk tatt ryktet deres i betraktning. Det hjalp ikke at Uber-sjåføren reagerte med "to the airport... oh boy spirit" når han hentet meg på Conrad klokken 0430. Endte derfor opp med å betale $150 ekstra for et større sete på rad to (de to første radene er 2-2). Etter fem minutter i setet syntes jeg det virker som en god pris, så får vi se om jeg fortsatt er enig om 4 1/2 time.

God helg. :)

Slenger ved et bilde av utsikten fra hotellrommet @milehigh fikset i 57. etg på Conrad.
    20220824_215510.jpg

Upsaker, Wiolenze, Calling and 10 others like this.
  11. Flyvende_mare

Likes mottatt:
    3,155
    Bonuspoeng:
    93
    Definitivt av de dyrere hotellene jeg har booket ja. Men alternativene i lavere/normale prissjiktet så ikke så spennende ut for 5 netter så da ble det litt utskeielser denne gang:rolleyes: Blir nok en bra tur uansett hvor du havner. Mye digg mat i Chinatown og evt kan Ming hin anbefales for dim sum i toppklasse!

Calling, travelislife and holmen like this.
  12. holmen

Likes mottatt:
    64,735
    Bonuspoeng:
    293
    Dim Sum! Love it! Det skal sjekkes ut.

Det ser jo ut til at alt jeg skal neste helg er i nærheten av Chinatown. Men det er ikke så spennende hoteller der nede.. Skal på konsert på Reggies på State st. på fredagen, spise i Chinatown, og Rammstein på Soldier Field på lørdag. Hmm.

travelislife and Flyvende_mare like this.
  13. Flyvende_mare

Likes mottatt:
    3,155
    Bonuspoeng:
    93
    Høres ut som en god plan! Misunnelig på den rammstein gigen:rolleyes: Ming hin har vel 4-5 lokasjoner, blandt annet en i chinatown. Tipper alle er roughly like bra. Gjør deg selv en tjeneste og test ut
    BAKED CREAMY EGG YOLK BUN
    金酥流沙包
    Disse var helt sinnsyke og godkjent av kinesisk kjæreste:D

Eddie47, holmen and travelislife like this.
  14. travelislife

travelislife Will travel to my last day

Likes mottatt:
    2,708
    Bonuspoeng:
    93
    Dobbelpost fra meg i dag. Stoppet i Oulu, bare 14 mil fra Haparanda. Litt sliten og lei av kjøring i dag og var nydelig sommervær her. Sjekket inn på Radisson Blu her i Oulu og ble gjenkjent som GOLD og fikk oppgradering fra rimeligste rom (130 EUR) til business room (som de kalte det) med lounge tilgang og en voucher på en gratis drikke eller drink fra baren. Rommet var romslig og behagelig. De kom også med et manuelt skrevet kort som mange Radisson gjør + fat med sjokolade og nøtter. Synes Radisson er greit, når American Express endelig har ordnet GOLD.

Kristian, Calling, Flymunda and 3 others like this.
  15. holmen

Likes mottatt:
    64,735
    Bonuspoeng:
    293
    Nå ble jeg skikkelig sulten. på Dim sum! :)

Endte med å bestille rom på Kimpton Monaco, og hvis jeg får utsikt, så ser jeg Trump og maiskolbene. Og har ikke så lang vei til Min hin. :cool:

Eddie47 and Flyvende_mare like this.
  16. Flyvende_mare

Likes mottatt:
    3,155
    Bonuspoeng:
    93
    Ja da er du midt i smørøyet:D God tur!

holmen liker dette
  17. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,721
    Bonuspoeng:
    293
    Det er faktisk også ulovlig å selge alkohol med korken på i Norge.

18. Berlioz

Berlioz Gammel? Jeg??

Likes mottatt:
    15,473
    Bonuspoeng:
    183
    Vinmonopolet, da? Antar du mener fra bar/restaurant. Og purserdamen kunne nok mistenkes for å være meget lovlydig.

19. Wiolenze

Wiolenze Veteran

Likes mottatt:
    33,629
    Bonuspoeng:
    183
    God ettermiddag fra SEA. Som trådstarter @ccurrahee skal meg ut å fly igjen.

Hjemreisen er LH via FRA, stappa 747-400 til FRA. Prøvde å bytte om til BA for å slippe maske på turen, men $8k ekstra gjorde tankeprossessen kort.

Eller så funker HON greit så langt på avreise, ble fulgt gjennom TSA og til loungen. De lovte å hente meg her for tidlig boarding også.

Ellers så er loungen ny siden februar. Dobbel så stor ca, og clean F avdeling.
    177B7608-52EA-44B4-A6B7-30D91F020E3F.jpeg B5C58C71-7B8A-4C6D-B565-935D6639EB57.jpeg

Har forresten 1H over dammen, 4D var det bare å glemme selv med HON

20. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,721
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, såklart. Antok at det forklarte seg selv så jeg lot være å spesifisere unntak for pol og butikk :D

Berlioz liker dette

Del denne siden