God morgen fra DOH. Siste reis på veien hjem fra Hanoi, QR175 til OSL. Har vel bare godt av det men det blir en tørrlagt tur, skal rett på sjappa å hente en Macan 4 elektrisk når jeg lander. Heldigvis ikke ett kjøp men Porsche lar meg låne siden min må repareres. En iskaffe må vel gå greit fordi; God helg og lounging folkens. Edit, jeg spurte om 2 egg til frokost. Det skapte litt forvirring tydeligvis;
Da er det dagen. Et siste farvel med en del av SAS som jeg har hatt glede av i over 20 år. Jeg minnes en lounge som bare unntaksvis var full, som hadde en rik og variert servering av både vått og tørt. Den gang det var stor forskjell på Business og Gold lounge. Slik det har gått de senere år så har jo i praksis den eneste forskjellen vært sprit og musserende, det skulle vært mye mer. Men når det er slik, så bærer det mening å avslutte de dedikerte loungene. Men, iallefall, i dag skal jeg titte innom, ta en skål og mimre litt, sammen med andre trofaste reisende
God morgen fra solkysten.. her er det flott og kaldt .. 5 plussgrader. Dagens galskap.. BGO-OSL-ARN-CPH .. Du verden… godt det er helg
God morgen fra kontoret. Ifølge ryktene har opptil mange av kollegaene startet en oval høstferieuke, så her forventes det ikke mye liv i gangene i dag. Helt greit, da blir det flere vafler til meg i lunchen. Etter arbeidsdagens slutt er eneste plan en lengre løpetur hjem til pizza og vin, så innen den tid satser vi på at tåken som ligger utenfor er brent bort av sol og varme. Ha en flott fredag!
Morn! Første dag med frost på bilruten. Da er det meget kjekt med app-styrt forvarming av bil. Vinterdekk fikk jeg bytta til tidligere denne uken, så jeg er klar for den kalde fine tiden. For den kommer, om du vil eller ei. Er meget i tvil om jeg skal til et møte i Hellas om to uker. Meget klønete rute med to flybytter men kanskje Thai gold kommer til nytte på turen for å komme inn i LH lounger underveis. Er bare dumt at reisebyrået nekter å legge inn slike ting for meg "pga policy". I kveld skal det drikkes Champagne i anledning leilighetskjøp, plukket med en Pol Roger Brut Vintage 2018 fra det som blir "nærpolet" rett etter kjøp, men har ikke hatt tid til å drikke den pga nattevakt og slikt. Er visst ufint å være rusa på jobb... Men, må også få tak i en flaske fra "øverste hylle" (flaskene står bokstavelig på øverste hylle i svalskapet) i anledning hussalget. Hva ville folk her gått for når valget er Krug Grande Cuvée Brut, Henriot Cuvée Hemera 2013, Dom Perignon Brut 2015 eller Gosset Celebris Blanc de Blancs Brut? Ha en finfin helg!
God føremiddag frå Sunnfjord. Ny dag på heimekontor med eit sjukt barn i residensen. Begynner å kjenne meg litt småurven sjølv. Helsikkes greier. God tur til dei som skal til SAS sine gullsalongar i dag. Eg hadde mitt fyrste loungebesøk i gulloungen på OSL påska 2022. Den gongen var det til og med prest i loungen. Om han og prestefrua berre var på besøk eller ein del av SAS sitt loungetilbod er usikkert, men eg har ikkje sett han sidan.
God formiddag fra Grenland. Siste etappe her også. 17 dager langfri fra kl 2230 i kveld. Fem dager til avgang ZNZ i biz- ingen fuck`ups fra KQ, så det er håp. Må komme oss fra T2 til T4 på LHR. 90 minutter minimum connection time sier "fasit" -vi har to timer mellom flightene så satser på det går fint. Kanskje tilogmed tid til et ørlite loungebesøk hos Skyteam? Ha en fin helg
Gratulerer med kjøp og salg! Krug er vel aldri feil? Men DP 2015 har vel litt mer tid bak seg. Hva gjør man når man er i tvil? Kjøp én av hver... God fredag!
God morgen fra Sølvbyen. Vi har badet, spist havregrøt og levert Eks-forloveden der hun ønsket å bli levert. Endelig ble det IF's tur. Og en kaffekopp. Godt det snart er helg. Ha en fin fredag; i loungen, i flyet eller et annet sted!
Morn fra hjemmekontoret. Litt teams-møter allerede unnagjort, samtidig som jeg har chattet med SAS kundeservice siden jeg ikke under noen omstendighet klarte å flytte en bonusbooking en dag frem i tid. Men via Ture og en i kundeservice ordnet det seg i alle fall. Og mer flyrelatert skjer det ikke på noen måneder, men får vel titte på bookinger litt frem i tid også ha det kjekt!
Takk takk. Ja, det er en strategi jeg ofte anvender. Kanskje jeg får vente til pengene er på konto før jeg gjør det og hører på LN-FHU sitt råd "Krug.....alltid Krug... " i mellomtiden. Da blir det feire kjøp i dag, feire salg i morgen, feire penger på konto en gang i januar med flere flasker. Grei plan det. Takk for innspill.
God tur til deg og de andre som drar på loungesafari. Herlig galskap. Jeg holder fortet på solkysten og skal skru på servere store deler av dagen.
Holder på å se på en reiserute for å komme meg til Helles og fant dette på tilvalg: Luft er ikke lenger inkludert hos Lufthansa? Kanskje Ryanair kan lære av dette? Men seriøst... aldri sett tilvalget oxygen før, hva kan det være? For første leg med SAS er det "normale" tilvalg.
På grunn av tåke på Tåkemoen måtte vi alle skru av mobiltelefonen fordi vi skulle lande på instrumenter .. og da måtte vi ikke forstyrre.. Ja ja
Gullalderen er over hos SAS, det er ikke «bom» lenger .. Vi får håpe de lager en EBD+ lounge som ryktet sier kan komme på CPH … kanskje også på OSL og ARN?
God morgen fra nordvest hvor jeg har vært ganske pjusk siste uka. Satser på det begynner å gi seg, men blir nok hjemmekontor neste uke. Ordnet feeder flights til LHR for videre flyvning til LAX forrige uke, men billettering skjedde aldri så ringte opp igjen i dag for å sjekke. Den svenske damen jeg snakket med sa at det var lagt opp helt feil av agenten som gjorde det og at dette aldri hadde kommet til å gå gjennom. Hun ordnet på nytt og under 30 min senere kom pdf-en… Da er det vel bare å starte venteleken for å få tilbake avgiftene relatert til Heathrow. God tur til dere rundt i Skandinavias gullstuer. Fortsett å send bilder.