Frokost på Scandic

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av EndreD, 29. april 2025.

1. Apekatt87

Apekatt87 Medlem

Likes mottatt:
    60
    Bonuspoeng:
    18
    Vi bor som regel på Scandic når vi er på jobb-reise, så har vært på en del av de oppigjennom årene. Er det bare meg, eller er frokosten (Med noen få unntak her og der) nesten identisk uansett hvor du er? Det virker som akkurat de samme tingene, samme pølsene, samme utvalget, samme.. Alt?

Misforstå meg rett, det er ikke kritikk dette. Jeg liker å vite hva jeg kommer til. Men det virker som om Scandic prøver å kjøre samme konsept uansett hvor du er? Eneste forskjellene jeg har vært borti er små lokale forskjeller (Feks, pølser fra lokal produsent X eller skinke fra lokal produsent Y).

Gjevnt over så har Scandic en veldig dugende frokost, uansett hvilket hotell man er på. Kan ikke huske å ha blitt skuffet over en frokost på et Scandic-hotell.

(Er dessverre bare EBG, så ingen gratis frokost på meg uansett)

EndreD liker dette
  2. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    35,094
    Bonuspoeng:
    293
    Scandic Nidelven søndag 11 mai
    Vi skulle ha oss gratis frokost. Min søster var imidlertid så høflig at hun spurte om det var riktig at hun fikk gratis frokost med den nye statusen etter å ha matchet. De bryske hovmester hadde aldri hørt om dette, og det var uansett så fullt at det ikke kom på tale.
    Klok av skade, når vi gikk over til Scandic Solsiden så gikk vi bare og satte oss. Da gikk det greit.

Shyneno, eventyrer, Baldrick and 5 others like this.
  3. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    35,094
    Bonuspoeng:
    293
    Det er nok forskjell. F.eks Scandic Nidelven har neppe blitt kåret til Norges beste frokost i en årrekke med en standard meny. Der kan du bl.a. bestille omelett.

4. casperfaarlund

casperfaarlund Medlem

Likes mottatt:
    104
    Bonuspoeng:
    33
    Mailet med dem (se side 1), de hadde ikke hørt om 2-for-1 for L5 heller.. Men de sa tydelig at man burde reservere bord der på forhånd i helgen, så ville gjort det neste gang, som du sier er jo frokosten der en del bedre enn på andre siden av elven.
    https://booking.gastroplanner.no/Scandicnidelven/t

RoadKing liker dette
  5. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,697
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har et inntrykk av at Scandichoteller som en gang var Rica har bedre frokost. Uten at jeg har bodd på samtlige av de tidligere Ricahotellene så jeg kan kvalitetssjekke inntrykket ;)

EndreD and RoadKing like this.
  6. October

October Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg spiste der gratis i ett år mens jeg bodde på Radisson. Scandic nektet å gi en avtalepris som jeg var villig til å betale mens Radisson gjorde det. Konsekvensen var at jeg bare spiste frokosten deres med det som den gang var RED-fordelen og de tapte all inntekt. Fortalte ikke de ansatte på Nidelven dette men jeg ble aldri avvist uansett om det var mange folk.

Men jeg skulle også si at når det er maks aktivitet der så får du ikke bestille omelett, da steker de bare de faste to omelett-variantene frem til det roer seg igjen.

7. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    35,094
    Bonuspoeng:
    293
    Det kan stemme det, for jeg husker Rica i Narvik også hadde et stort kvalitetsfall da det ble ført over til Scandic.

8. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    11,016
    Bonuspoeng:
    183
    Spiste frokost der idag. Viste bare appen med status, sa ikke at jeg var der for gratis frokost. Kos deg sa hun:p:cool: Hadde med arvingen på 1 år:)

9. Bonsai

Bonsai Medlem

Likes mottatt:
    514
    Bonuspoeng:
    93
    Var på tur forbi sørlandet og kom tilfeldigvis forbi Kristiansand en tidlig morgen, og tok turen innom begge Scandic hotellene der.

Scandic Sørlandet:
    Fortalte resepsjonen at jeg var level 6 og lurte på hvordan det fungerte i henhold til gratis frokost - ble fortalt at jeg bare kunne gå inn å forsyne meg. Spurte om jeg skulle vise noe bevis til noen, men de var ikke interesert i å se noe bevis på app eller noe slikt. Her kan jo egentlig hvem som helst komme å forsyne seg.

Scandic Bystranda:
    Her måtte jeg vise statusen min i appen til en ansatt ved inngangen til frokosten, han nikket, var litt overrasket at jeg var level 6 og lot meg gå inn.

Av frokostene der så vil jeg si Scandic Sørlandet var hakket bedre, litt mer utvalg, maten var merket (ingenting av mat var merket på Bystranda?) og de har smoothie noe ikke Byparken hadde. Og så var det gratis parkering itilegg

Last edited: 23. mai 2025
  10. KRS

KRS Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,979
    Bonuspoeng:
    93
    Åpningstider for frokost, regnes helligdag (som f.eks Kristi himmelfartsdag) som helg, eller gjelder normal åpningstid?

Usikker på hvor tidlig jeg må opp i morgen...

11. KRS

KRS Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,979
    Bonuspoeng:
    93
    Svarer meg selv: Alle 3 Scandic hotellene i Stavanger sentrum hadde normale åpningstider for frokost i dag (til 09:30).

Rapolo liker dette
  12. Mysterio

Mysterio Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,505
    Bonuspoeng:
    93
    Prøvde du ut frokostene hos alle? :eek:

KRS and holmen like this.
  13. KRS

KRS Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,979
    Bonuspoeng:
    93
    Hehe, ikke i dag nei, holdt meg til ett - men har vært innom alle.

Scandic Royal er den jeg foretrekker.

Mysterio liker dette
  14. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    24,065
    Bonuspoeng:
    293
    Scandic Hafjell 30. mai
    Ingen i døra så jeg gikk rett inn. Pulvereggerøre, speilegg og bløtkokte egg, samt bacon. Ellers standard utvalg bortsett fra vaffelstasjon. Føltes som det kun var barnefamilier og meg her. Så ut som en slagmark ved stengetid. Åpent 07-10 alle dager.

Last edited: 30. mai 2025
    paramberg, livinspeed, DJasko and 3 others like this.
  15. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    11,016
    Bonuspoeng:
    183
    Scandic Nidelven idag. Leverer seriøst det som fortsatt må være en av de beste frokostene i Norge.
    Vanvittig bra utvalg.

Min favoritt frokost her i byen!:D

Stappfullt kl 09, så var litt usikker på om de skulle si nei? Men det var bare velkommen igjen, hyggelig å se deg til frokost igjen :D

Eneste jeg skulle ønsket meg i Scandic medlemskapet når det kommer til frokost fordelen er at man kunne ha byttet 365 frokoster i året til si 4 gang i mnd hvor du da kan ha med deg en person. At man kan velge enten gratis hele året for deg selv eller litt færre men da muligheten å ta med noen.

Last edited: 07. juni 2025
    Cumulus, Xflipper, kiev and 9 others like this.
  16. leeds1979

leeds1979 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,794
    Bonuspoeng:
    113
    blir man level 6 "true friend" ved match til SK diamond?
    var gold, og matchet og trodde jeg ble level 4, men ser i app at jeg er level 5.

tar det lang tid hos scandic å oppdatere montro, eller er det jeg som surrer?

17. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    75,413
    Bonuspoeng:
    293
    EBD blir true friend ja.

leeds1979 liker dette
  18. leeds1979

leeds1979 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,794
    Bonuspoeng:
    113
    takk var det jeg trodde.sikkert ikke oppdatert ennå da.
    får ta kontakt med de i løpet av neste uke om det ikke skjer automatisk.

19. Krjemb

Krjemb Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,557
    Bonuspoeng:
    93
    Det virker som om Scandic har litt problemer med systemene sine. Jeg mangler poeng for siste opphold som var for en uke siden. Det pleier vanligvis å komme ila noen timer etter utsjekk. Mulig det skjedde noe ved oppgradering av nettsiden deres.

leeds1979 liker dette
  20. Ololsen

Ololsen Senior Medlem

Likes mottatt:
    7,315
    Bonuspoeng:
    163
    Scandic Parken i dag. De har nok en av de bedre frokostene i Ålesund. Resepsjonen ønsket meg varmt velkommen. Jeg viste appen uoppfordret, men de så ikke på den. Stille og rolig stemning, men litt vanskelig å ta ordentlige bilder pga folk rundt:
    IMG_4585.jpeg IMG_4584.jpeg IMG_4583.jpeg IMG_4582.jpeg IMG_4581.jpeg

Cumulus, Kalsnes, runguru and 7 others like this.

Del denne siden