Fruen @ OSL - Flight overbooket

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Bonusduk, 22. mars 2019.

  1. veeegard

    veeegard Veteran

    Innlegg:
    1,725
    Likes mottatt:
    9,287
    Bonuspoeng:
    183
    Forøvrig er det vel faktisk også en gull/diamant-fordel med garantert sete 24/48 timer før, unntatt på visse Widerøe flighter og en periode på sommeren.
    4A66475B-6F76-4E37-8328-160CD23384A9.jpeg
     
  2. October

    October Senior Medlem

    Innlegg:
    929
    Likes mottatt:
    2,080
    Bonuspoeng:
    93
    Du har nok delvis rett, men jeg tror det handler mer om at konkurransen er høyere og flyprisene derfor generelt er lavere enn de var før. Ungdomsbilletter mener jeg har eksistert i veldig mange år (om enn kanskje med andre navn for tjue år siden).

    Prisdifferensiering er et fundamentalt konsept innen bedriftsøkonomi og er beviselig et svært godt verktøy for å maksimalisere inntekt. Man ønsker rett og slett å «tvinge» de som har høy betalingsevne til å kjøpe de dyreste billettene, og deretter prøve å finne «optimal pris» for hver enkelt annen gruppe ved å dele dem inn i en fellesnevner som kan aksepteres av kunden.
     
  3. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Vet ikke hvor lenge Youth billetter har vært hos sas og enig i at de ikke BARE tilpasser det for de som har mindre råd, men de er nok sannelig behjelpelig (smarte og snille) også. Det må man huske.

    Ser ikke akkurat Youth tickets hos KLM osv osv. :)
     
  4. furlong

    furlong Senior Medlem

    Innlegg:
    873
    Likes mottatt:
    715
    Bonuspoeng:
    93
    Det stemmer , men det håndteres ikke i gaten. Hvis vedkommende har krav på sete innen 24 /48 timer så er dette allerede ordnet når flyet skal boardes. Ingen bekreftede billetter skal offloades får å få med en passasjer på venteliste uavhengig av status.
     
  5. veeegard

    veeegard Veteran

    Innlegg:
    1,725
    Likes mottatt:
    9,287
    Bonuspoeng:
    183
    Det er jeg klar over.

    Det var bare et innspill til at man faktisk kan bli «kastet av» selv om man har plass 24/48 timer før.
     
  6. furlong

    furlong Senior Medlem

    Innlegg:
    873
    Likes mottatt:
    715
    Bonuspoeng:
    93
    Nei, du kan ikke bli kastet av hvis du har fått en bekreftet plass 24/48 timer før når du er EBG/EBD.
    Blir du det, så er ikke regelverket fulgt.
     
  7. veeegard

    veeegard Veteran

    Innlegg:
    1,725
    Likes mottatt:
    9,287
    Bonuspoeng:
    183
    Nettopp.

    Men en "vanlig" kunde kan bli kastet av, hvis det er fullt fly, og en EBG/EBD bruker denne retten til å sikre seg en plass, som var poenget mitt i utgangspunktet.
     
    Last edited: 24. mars 2019
    furlong liker dette
  8. furlong

    furlong Senior Medlem

    Innlegg:
    873
    Likes mottatt:
    715
    Bonuspoeng:
    93
    Det stemmer :)
     
    veeegard liker dette

Del denne siden