Gi bort EB kort, hvor lenge er kortet gyldig?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Pink Floyd One, 06. aug 2014.

  1. sirwinston

    sirwinston Aktivt Medlem

    Innlegg:
    361
    Likes mottatt:
    394
    Bonuspoeng:
    63
    Hva er gjeldende regler i øyeblikket? Fikk et gullkort idag fra en kompis. Min periode er fra oct 17. Gjelder gull 12 mnd fremover eller 12 mnd fra oct 18? Takk for svar.
     
  2. WannaBeFrequentFlyer

    WannaBeFrequentFlyer EBD (Lifetime Gold), Strawberry Platinum Lifetime

    Innlegg:
    1,232
    Likes mottatt:
    1,358
    Bonuspoeng:
    113
    12 mnd fra okt 18 + evt 3 mnd grace (men det er det ikke alle som har fått i det siste.) Si gjerne ifra når du har fått det fysiske kortet om hvor lenge du har fått.
     
    sirwinston liker dette
  3. sirwinston

    sirwinston Aktivt Medlem

    Innlegg:
    361
    Likes mottatt:
    394
    Bonuspoeng:
    63
    Ser ut som det ble grace. Løper til 01/20. Fine greier.
     
  4. altejoha

    altejoha Nytt Medlem

    Innlegg:
    37
    Likes mottatt:
    78
    Bonuspoeng:
    18
    Fikk mitt fysiske EBG-kort i posten i dag og kan bekrefte at man får ut inneværende periode + 12 mnd + 3 mnd grace.

    Min kvalifiseringsperiode er 1. mai til 30. april.
    Jeg fikk gavegull 1. mai i år, altså samme dagen som min nye periode startet.
    I appen og på nett-(les: gull)sidene til SAS står det at kortet bare er gyldig til 30.04.19, men på det fysiske kortet står det vitterlig juli 2020. Happy times! :D

    Jeg var btw EBB fra før om det skulle ha noen relevans.
     
    Gullars, jgroneng, sirwinston and 4 others like this.
  5. Eriksan

    Eriksan Aktivt Medlem

    Innlegg:
    301
    Likes mottatt:
    331
    Bonuspoeng:
    63
    Så bra du får gullkort i 27 måneder, da har de tydligvis gått bort fra at man får gullkortet 12 måneder mindre hvis man mottar det i første måneden i kval.perioden.

    PS. På nettsiden til SAS står det ikke gydligheten til statusen noe sted, der står bare kvalifiserende periode. Gyldigheten står kun på fysiske kort.
     
  6. sday

    sday EBS, Avis pres, Hertz pres,Sixt Plat

    Innlegg:
    203
    Likes mottatt:
    154
    Bonuspoeng:
    43
    Har man Grace på sølvkort også?
    Min siste sølvdag var i utgangspunktet i går, men ser at jeg fortsatt har sølv.
     
  7. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,591
    Bonuspoeng:
    293
    Ja.
     
    sday liker dette
  8. sday

    sday EBS, Avis pres, Hertz pres,Sixt Plat

    Innlegg:
    203
    Likes mottatt:
    154
    Bonuspoeng:
    43
    3 måneder da eller?
     
  9. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,591
    Bonuspoeng:
    293
    Ja
     
    sday liker dette
  10. Modegard

    Modegard Aktivt Medlem

    Innlegg:
    373
    Likes mottatt:
    2,344
    Bonuspoeng:
    93
    Hei,
    Jeg fikk i går EBG av min svigerfar, som jeg ikke har akseptert enda. Min kvalifiseringsperiode er 01.10.17-30.09.18.
    Jeg skal ikke fly noe nevneverdig gjennom sommeren og tidlig høst. Kan jeg avvente med å godta kortet til 1 Oktober, og dermed få en varighet til 31.12.20? (Inneværende + neste periode + grace). Har jeg forstått dette riktig da?
     
  11. Markal

    Markal Senior Medlem

    Innlegg:
    544
    Likes mottatt:
    743
    Bonuspoeng:
    93
    Ja. I teorien skal det fungere slik. Pass på svigerfars opptjeningsperiode også. Han må ha et kort å gi bort for at det skal funke. Hvis hans opptjeningsperiode går ut og han ikke lenger er diamant (feks) vil han ikke ha noe kort å gi bort.

    Jeg er også usikker på hvor lenge du kan vente med å godta et kort. Vil tro dette går ut på tid etter hvert.
     
  12. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Har du funnet ut noe mer her? Jeg mottok selv et gullkort i dag og har opptjeningsperiode som starter 1/8. Lurer derfor på å vente med å akseptere til etter 1/8 dersom dette gir meg gullkort ut oktober 2020 heller enn oktober 2019.
     
  13. Modegard

    Modegard Aktivt Medlem

    Innlegg:
    373
    Likes mottatt:
    2,344
    Bonuspoeng:
    93
    Nei, har ikke tenkt så mye mer på det. Har fortsatt ikke akseptert, og tenker å avvente. Har sjekket med svigers at hans opptjeningsperiode fortsatt er gyldig 1 Oktober. Gi gjerne en lyd hvis du finner ut hva som er policyen på dette.
     
  14. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Fant ut at giveren har utløp i juli (egentlig april, men juli inkl. grace), så da bør vel jeg også bekrefte nå i juli.
     
  15. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Ok, er nå offisielt jukse-EBG :) Er det noe jeg må gjøre med allerede bookede SAS-reiser i høst for å få 25% ekstra poeng, eller går det av seg selv?
     
  16. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,220
    Likes mottatt:
    17,304
    Bonuspoeng:
    293
    Du må i hvertfall ringe SAS for å få fikset så du får fast track på bestilte billetter, kjipt å stå der å trøkke foran security uten å komme inn :)

    25% fikk jeg automatisk...
     
    Gullars liker dette
  17. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Alt som er bestilt er i Plus, så da går det vel greit :)
     
  18. rimitone

    rimitone Senior Medlem

    Innlegg:
    965
    Likes mottatt:
    5,192
    Bonuspoeng:
    163
    Det gjør det nok, men om du har booket reiser fra før som ikke gir Fast Track eller andre fordeler, bør du kontakte SAS. Gjorde dette selv da jeg ble gull. Erfarte første gangen at det ikke var noen automatikk. Gikk til fast track, scannet BP, no access. Snakket med noen drager, og fikset dette, og gullmailen oppdaterte resten
     
  19. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har jo en reise med Austrian på økonomi. Gullkortet får oss vel kanskje gjennom fast-tracken der også? Gjelder det både meg og samboeren? Hva er i så tilfelle denne gullmailen jeg kan kontakte?
     
  20. WannaBeFrequentFlyer

    WannaBeFrequentFlyer EBD (Lifetime Gold), Strawberry Platinum Lifetime

    Innlegg:
    1,232
    Likes mottatt:
    1,358
    Bonuspoeng:
    113
    Du kan antakelig endre prefix på bookingene dine på websidene. Det har jeg gjort i hvert fall. Hvis ikke ville jeg sendt mail til gullmailen og bedt dem gjøre det. Greit å ha det oppdatert selv om du reiser i Plus.. :)
     
    Gullars liker dette

Del denne siden