Første jeg gjorde den gangen jeg fikk gull var å sende mail til gullmailen med alle bookede reiser fremover og be de om å endre mitt kort. Det ble gjort raskt og smertefritt
Jeg refreshet bare bookingen/boardingpass i appen da jeg ble EBG og det ble oppdatert. Tilgang til lounge og fast track
På sas chat så fikk jeg beskjed at varighet på gavegull er 12 mnd uansett når i perioden man får det. kan noen bekrefte/avkrefte det?
Gavegull gjelder ut nåværende periode + neste. Eksempel. Gjelder perioden din fra februar til januar. Du får gavegull i august. Så vil den gjelde ut førstkommende januar + 1 år. (altså 1,5 år)
Har det blitt endringer på dette nå? En kompis har opptjeningsperiode ut juni. Han fikk gavegull i august 18. Nå fikk han tilsendt sølvkort fra SAS. Dvs at utløp var september 19. Varigheten på det kortet han fikk var altså inneværende periode + grace periode. Ikke neste periode. Har det blitt strammet inn på varigheten for gave-gull?
Ga bort EBG til datteren min i slutten av august. Med opptjeningsperiode 1. mars til 28. februar fikk hun ut mai 2021 - mao inneværende pluss neste periode pluss 3mnd. graceperiode
FAQ-en på den nye gi bort-siden bekrefter også dette: Hvis du mottar et EuroBonus Gull- eller Sølv-medlemskap, er det gyldig for resten av kvalifiseringsperioden, i den neste kvalifiseringsperioden og deretter i en periode på tre måneder.
Ja, her står det jo svart på hvitt at det skal være gyldig i en periode til. Tipsa kompisen min om å klage til SAS og evt sende en mail til gull-mailen. Kanskje @RoadKing bør prøve det samme?
Tidligere har jeg hatt inntrykk av at man måtte vente til 3 mnd inn i perioden til mottaker for at det skulle være gyldig mer enn ~1 år. Kan virke som vi er der igjen nå, og det virker veldig fornuftig spør du meg.
Gidder ikke, om halvannen måned blir frua EBG på egen hånd og den eneste flygningen hun har i mellomtiden har hun med meg.
Kompisen min fikk umiddelbart svar fra den danske gull-mailen. Det hadde vært en feil og statusen er allerede endret til gull på brukeren hans. Så det er ikke mye arbeid å få tilbake gullkortet