Gjeldsregisteret på plass

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av HaraldOslo, 01. juli 2019.

1. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,602
    Bonuspoeng:
    113
    Santander og Komplett Bank oppgir forrige måneds forbruk som rentebærende saldo, selv om faktura ikke er generert og langt mindre forfalt. Og fortsatt mangler Resurs bank (Flying Blue MC) og Ikano (Shell MC).

2. henrikvd

henrikvd Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    629
    Bonuspoeng:
    93
    Signerte nytt boliglån i går, men gjeldsregisteret ble ikke sjekket av banken. Sannsynligvis fordi finansieringsbevis var utstedt før gjeldsregisteret trådte i kraft.

drsyk liker dette
  3. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    66,470
    Bonuspoeng:
    293
    Gratulerer/kondolerer med ny bolig/gjeld :p

4. slalom

slalom Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Vil SAS AMEX kortene komme inn i gjeldsregisteret? Noen som har sjekket?

5. Kristian

Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

Likes mottatt:
    38,729
    Bonuspoeng:
    293
    SAS Yankex kjem ikkje opp hos meg, men eg meiner å ha lese her inne at dette kortet ikkje er definert som eit kredittkort. På eigne heimesider står det at kortet er eit faktureringskort som betyr at heile fakturabeløpet må betalast inn kvar månad. Ergo vil kortet neppe dukke opp i eit slikt gjeldsregister slik eg tolkar dette, men eg kan ta grundig feil!

6. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,583
    Bonuspoeng:
    113
    Husker ikke hvor jeg leste det, men jeg leste et sted Amex komme med, og rimer jo med lenken til betalingskort som nevnt tidligere i tråden...

7. KVTL

KVTL Senior Medlem

Likes mottatt:
    641
    Bonuspoeng:
    93
    Betalingskort vil komme med, men de har ikke kredittgrense. Vil kun fremkomme forbrukt beløp.

8. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,931
    Bonuspoeng:
    293
    Vurderer å fjerne Bank Norwegian-kortet for å få et kort mindre i Gjeldsregisteret. Har jeg rett i at den eneste grunnen til å beholde det er at man får 4% cashpoints istedenfor 2% cashpoints på LowFare-billetter? Flex-billetter er jo nå 10% både med og uten Norwegian-kredittkort, bestillingsgebyret vil snart forsvinne og kan uansett unngås ved å bruke et debetkort som feks Curve og minibankuttak i utlandet kan man jo også få gratis med Curve eller Revolut.

9. KVTL

KVTL Senior Medlem

Likes mottatt:
    641
    Bonuspoeng:
    93
    Virker slik:

Bruker du over 100. 000 i året på dette kortet finnes det uansett bedre alternativer. Så får du vurdere om de potensielle 1000 cashpoengene vil bli savnet :)

10. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,602
    Bonuspoeng:
    113
    Nå er også Resurs Bank på plass i registeret. Også de oppfører utestående som rentebærende selv om faktura ikke har forfalt.

11. Calling

Calling Senior Medlem

Likes mottatt:
    11,068
    Bonuspoeng:
    183
  12. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,415
    Bonuspoeng:
    293
    Oi... Nå var jeg plutselig gjeldsslave med over 1 mill i kreditt+ alt annet jeg har:eek:

Dette lover ikke bra, håper ikke flere kreditt kort blir lansert på markedet, tviler på får noe annet godkjent fremover.

Flere som har fått sånne summer? Må terminerer et par kort nå!

13. NorFlight

NorFlight Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,592
    Bonuspoeng:
    113
    Hos meg står det 0,00 i terminomkostninger på Shell MC, så hos meg er det i hvert fall gratis...

14. holmen

Likes mottatt:
    66,470
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har faktisk to kreditter hos Ikano. Med kredittgrense på 1000,- på hver av dem. Der står det terminomkostning henholdsvis 120 og 300 kr..

Sendte en mail og spurte om hva dette er.

15. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,931
    Bonuspoeng:
    293
    Den har jeg og. Har ikke orket å grave i det enda.

16. holmen

Likes mottatt:
    66,470
    Bonuspoeng:
    293
    Brukte den knappen på nettsiden for "meld feil", og der kom det opp en mailadresse til Ikano. Sendte avgårde meldingen.
    En stund senere kom det svar (trodde jeg), men det var bare melding om at mailadressen ikke var riktig. Tommel opp (Eller ned?) for flott tjeneste. :rolleyes:

Grooo, SAJblue and Xflipper like this.
  17. Misterix

Misterix Veteran

Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Ligger kun på halvparten selv. Når det f. eks var signup bonus på kort jeg egentlig ikke trengte/kom til å bruke ble det søkt med minimal kredittgrense ;)

18. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,430
    Bonuspoeng:
    113
    757 000 totalt, har også en 1000 kr hos ikano. Regner med dette er et oppsagt kort, ala IKEA-kortet. Det blir nok litt rydding her ja, men samtidig har det jo vært kjekt å ha ymse kort for store kjøp, typ komplett sitt mastercard for bonus hos komplett..

19. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,415
    Bonuspoeng:
    293
    Kreditt millionær blir vel visstnok et nytt fenomen... Dog tviler på at det er noe å skryte av.

Enig, enkelte kort er greit å ha liggende.

20. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,931
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har allerede rydda, så bare 161 000 her. Får se om jeg gidder å rydde mer..

Del denne siden