Hvis du absolutt skal ha de kortene du har. Kontakt kortselskapene og får de til å sette kredittgrensen til laveste grense. Det funker fint for meg Betaler inn ekstra de gangene jeg må trekke høyere beløp på noen av kortene.
Ser ikke noe behov for det, så sant du ikke trenger lavere kreditt. For meg så virker det mye ulv ulv med gjeldsregisteret og antall kredittkort. Har du grei økonomi (penger inn, og litt gjeld ut), har huslån, betaler gjeld og ikke skal refinansiere. Så sitt stille i F-setet ditt og drikk champagne.
Fikk forresten svar fra Ikano. Det var noe feil hos dem som gjorde at folk hadde 1000 kr i kreditt på avsluttede kort. Det var "høyt prioritert" å se på dette. Tipper de har latt det ligge en lav ubenyttet kreditt på tidligere kunder, så de enkelt kunne starte opp nye kort (eller noe sånt). Også er det plutselig blitt "offentlig" nå når folk kan sjekke gjeldsregister selv..
Og de prioriterte det så høyt at det allerede er borte fra min side på gjeldsregisteret. Jeg sendte melding til Ikano via nettsiden, da mailadressen jeg fikk fra Gjeldsregisteret.com ikke fungerte.
Horde har utviklet en app for Android og iPhone som er gjeldsregisteret i app-form. Det er litt klønete at du må logge på med bankid hver gang du skal oppdatere gjelden, men ellers er det en litt penere fremstilling enn nettsidene.
Fin den, men er det nødvendig? Sjekker en gang med en gang registeret kom, og tenker jeg egentlig er ferdig med det. Må man ha en egen app for dette?
Jeg fant 1000 kr i kreditt hos ressurs bank. Viste seg at det var et hifiklubben-kort jeg hadde i nitten pil og bue. Ble sagt opp. Før helgen sa jeg også opp shell mastercard og komplett mastercard, men det har ikke blitt behandlet enda. Widerøe blir sannsynligvis sagt opp etter kampanjeperioden. Øvrige kreditter er i bruk/kjekt å ha, tilfelle rottefelle og alt det der. Bank Norwegian for kontantuttak i utlandet. Ellers er det bare DNB og SEB som gjenstår i tillegg til amex, som ikke vises der. ..og så var det dette med flying blue da, om jeg skulle begynne å samle litt poeng der med payr ;-)
På tide med en oppdatering: https://gjeldsregisteret.com/innsyn viser Shell (Ikano) og Amex (faktureringskort) https://www.norskgjeld.no viser ikke Shell, men viser Amex (faktureringskort)
AmEx har ingen max limit, fant kun AmEx SAS og ikke Platinum. Best å få refinansiert+ny takst på huset en siste gang, før ting snur seg til det verre.
Nå har ihvertfall gjeldsregisteret.com fått en egen oversikt for faktureringskort, og der står american express!
Det har de hatt minst siden november da jeg refinansierte. Men de var ikke så hissige på disse I nordea vertfall
Er det noen her med erfaring om hvor lang tid det tar fra et kredittkort er bestilt til informasjon er synlig hos gjeldsregisteret?
Normalt skal gjeldsregister oppdateres samme dag som kreditt er innvilget. Det kan være forsinkelser med oppdateringer på et døgn eller to.
Det er de i disse dager da det nå er kredittkort igjen.. Så det beregnes at man har 100% lån med den deilige renten som ligger på kortet når det beregnes betjeningsevne for lån.