Gleder du deg til å fly FlyViking?

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av thecoldfish, 07. aug 2016.

?

Gleder du deg til å fly Flyviking?

  1. Ja, endelig en konkurrent til Widerøe som kan presse ned prisene!

    28.1%
  2. Ja, hvis jeg får bonuspoeng i en av de store alliansene

    23.6%
  3. Meh, flyr aldri nord for polarsirkelen

    19.1%
  4. Er du gal, flyet er bygd i 1985!

    29.2%
  1. Adrian E

    Adrian E Turbulensjeger

    Innlegg:
    1,298
    Likes mottatt:
    3,166
    Bonuspoeng:
    113
    The vodka burner will be ready to take off!

    Eller jeg begynner å bli litt usikker, en vodkabrenner koster 300 millioner kronasjer per stykk. Samtidig har det stått en kanadisk miksmaster i Tromsø som ikke har produsert en krone til nå. Mye høyt snakk om ruter både hit og tid, men ingenting konkret. Bookingside, hørt noe snakk om at et system skal leies, men til nå er hjemmesiden et designmessig oppkast. Ingenting av dette passer inn i lærebøkene mine om å få en organisasjon til å gå rundt.

    Er prosjektet i deep stall uten at Giæver er klar over at noe er galt?
     
    braathens safe and kaijoar like this.
  2. Earl

    Earl Veteran

    Innlegg:
    2,362
    Likes mottatt:
    7,559
    Bonuspoeng:
    183
  3. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Hmmrpf.
    • 19 Dash-8
    • Sukhoi Superjet
    • Innenriks i Russland
    Det her smaker det fugl av. Er det én ting det ikke skorter på, er det visjoner. Når ser vi den første billetten i Nord-Norge blir solgt?
     
    mhsalv liker dette
  4. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Hva er det Herr Giæver venter på nå, egentlig? Han er jo vanligvis ikke vanskelig å få i tale, men jeg synes det har vært stille om hva som er årsaken til at han ikke er i lufta?
     
  5. braathens safe

    braathens safe NN

    Innlegg:
    486
    Likes mottatt:
    530
    Bonuspoeng:
    93
    Gleder meg? Nei det kommer ikke til å skje. Aldri, never, nie, jamais.
     
  6. LN-MOW

    LN-MOW Chattahoochee - eller 'Han Som Klapper Fly'

    Innlegg:
    1,457
    Likes mottatt:
    1,547
    Bonuspoeng:
    113
    Han mangler fortsatt AOC for fly over 9 seter ...
     
  7. Adrian E

    Adrian E Turbulensjeger

    Innlegg:
    1,298
    Likes mottatt:
    3,166
    Bonuspoeng:
    113
    Tror ikke Ola er så interessert i oss her inne, men sparke litt her og der, det er han god til.
    Screenshot from 2016-12-07 21-08-00.png
     
  8. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,393
    Likes mottatt:
    3,328
    Bonuspoeng:
    113
    Antar han ikke hadde noen innvendinger mot dette når han jobbet i Widerøe?

    Blir jo tragikomisk hele opplegget.
     
  9. Adrian E

    Adrian E Turbulensjeger

    Innlegg:
    1,298
    Likes mottatt:
    3,166
    Bonuspoeng:
    113
    Har en innrømmelse, jeg stikker innom Ola på Facebook for lynkjapp humor.

    Så denne søndagen skal blodkorrupte undertegnende dele Olas tanker om korrupsjon. I min rolle som blodkorrupt bullshit consløtant skal jeg dele et enkelt råd til Ola, fokuser på å få den forretningen din til å fungere først, drittslenging mot nesten samtlige forretningskunder på en helt åpen Facebook-profil er et selvmordsønske.

    Screenshot from 2016-12-11 20-47-01.png .
     
    Petter B-C and Eddie47 like this.
  10. Petter B-C

    Petter B-C Senior Medlem

    Innlegg:
    1,274
    Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    Gesundheit.
     
    TElg78 and braathens safe like this.
  11. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,393
    Likes mottatt:
    3,328
    Bonuspoeng:
    113
    Han var sikkert enormt i mot dette når han jobbet i Widerøe....
     
    Eddie47 liker dette
  12. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Jøss! Nå begynner det å bli bra.. Ser Ida sine motforestillinger mot en sånn mann i et nytt lys gitt
     
    Petter B-C liker dette
  13. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg begynner å skjønne hvorfor Widerøe ville kvitte seg med han. Makan til manglende impulskontroll. Her er det hofteskudd i alle retninger ...
     
    McDuck and braathens safe like this.
  14. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Skyt på impulsen,
    for dyra er feige.
    Gjemmer seg bort,
    i blant busker og trær.

    (Pelsjegerpolka, Ute til lunch?)
     
    Herlov, anders82 and Enhanced like this.
  15. Logiflyer

    Logiflyer Aktivt Medlem

    Innlegg:
    344
    Likes mottatt:
    402
    Bonuspoeng:
    63
    Ola fikk «tidenes» julegave: – Folk skal ikke trenge å ta banklån for å fly
    Av DAVID NYVOLL
    Publisert:26. desember 2016, kl. 15:02


    Ola Giævers flydrøm er i ferd med å realiseres. I løpet av to uker kan det første FlyViking-flyet være på vingene.

    [​IMG]
    SNART I GANG: Ola Giæver og FlyViking kan være i gang med flyrutene allerede i starten av januar. (Foto: Torkil Emberland)

    – Det går dritfint. Det er vel det man sier når ting går bra, sier Ola O.K. Giæver jr. og flirer.

    For etter en langvarig prosess med diverse tillatelser og godkjenninger fikk Giæver det han kaller «tidenes julegave» på lillejulaften.

    Klokken 16:00 mottok Lyngsværingen en mail fra Luftfartstilsynet med følgende melding; alle manualer er godkjent – og dermed kan FlyVikings første flyging finne sted allerede i løpet av et par uker.

    – Jeg må være ærlig, alt som har hatt med lisenser å gjøre har tatt mer tid enn jeg forventet. Så det har drøyd ut, det har det. Vi leverte over 3000 sider med dokumenter til luftfartsmyndighetene, og det har kostet betydelige summer og mye tid, men nå er alt i boks, forteller Giæver til Nordlys.

    – Nå kan flyet komme i lufta, og det er jo der det skal være, sier lyngsværingen og flirer.

    Det skriver Nordlys.

    Flyr selv
    Men nøyaktig når det første flyet kan være i lufta vil ikke Giæver si.

    – Det er litt vanskelig å si, men det skjer nok rimelig fort. Rett over nyttårsaften får vi en inspeksjon, og så er det snakk om litt flytrening, så er vi i gang. Det kan være snakk om et par uker.

    Én ting er derimot sikkert. Giæver flyr den første turen selv.

    – Ja, jeg skal fly den første ruten selv. Og det gleder jeg meg til.

    Les også: Giæver har blinket ut flyplassene på Helgeland for mulige direkteruter til Oslo

    Store forventninger
    Å si at Giæver gleder seg til å komme i gang, er en underdrivelse. Men lyngsværingen håper at kundene gleder seg like mye som han gjør selv.

    – Jeg håper de (kundene) gleder seg, og jeg tror nok at de har store forventninger. Folk skal ikke trenge å ta et banklån for å fly fra Hammerfest til Tromsø lenger, forteller gründeren, og legger til:

    – En tur fra Hammerfest til Tromsø koster ikke mer enn 999 kroner.

    – Prater på gaten
    Giæver har tidligere vist stor beundring for Norwegian-gründeren Bjørn Kjos, og fikk i mai en hyggelig hilsen fra Kjos.

    Men det har ikke vært et tett samarbeid mellom Kjos og Giæver den siste tiden.

    – Konkurransetilsynet er ikke så glade i at vi prater med andre, men vi prater jo når vi møtes på gaten, sier Giæver og flirer.

    – Når det er monopol er det ingen som følger med på hva som skjer i monopolet, men mot Norwegian og SAS har de full kontroll. Monopolisten får operere alene, sier Ole Giæver.

    – Klinke til
    I oktober hentet FlyViking sitt første fly fra Canada. Snart kommer nummer to, tre, fire og fem – og kanskje flere.

    – Det andre flyet var ferdig lakkert på lillejulaften, så det skal vi hente snart. Nummer tre er på vei til lakkering, mens to til er i produksjon. Så får vi se om vi skal klinke til med fem fly til med en gang, sier den tidligere Widerøe-piloten til Nordlys.

    – Et annet konsept
    I tillegg røper Giæver at han flere overraskelser på lager, uten å ville fortelle hva.

    – Vi har et annet konsept på lur, sier lyngsværingen hemmelighetsfullt, men legger til:

    – Det blir en annen vri på et par ting. Vi skal ikke fly baklengs i lufta med halen først, men det blir noen endringer, sier Ola O.K. Giæver til Nordlys.
     
    Upsaker, Petter B-C and chrt like this.
  16. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    HAHAHA :D
     
  17. bor_i_en_koffert

    bor_i_en_koffert Senior Medlem

    Innlegg:
    975
    Likes mottatt:
    1,396
    Bonuspoeng:
    93
    "Vi skal levere et litt dårlige produkt, litt dyrere og uten perks og add-ons, og jeg skal fly sjæl."

    Joda; Dette blir spennende.
     
  18. McDuck

    McDuck Eurobonus Gold

    Innlegg:
    4
    Likes mottatt:
    15
    Bonuspoeng:
    3
    Han må vel snart i luften.. tviler på de har ubegrenset tålmodighet i Canada heller. Han har vel solgt nesten alt han eier personlig også?
     
  19. thestig84

    thestig84 Medlem

    Innlegg:
    197
    Likes mottatt:
    163
    Bonuspoeng:
    43
    Er ikke dette et prosjekt som er dømt til å mislykkes? Tenker bare basert på generell forståelse av økonomi og hvordan ting fungerer i dag. Hvorfor i alle dager vil han gi seg ut i dette markedet?
     
    braathens safe liker dette
  20. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Motivasjonen til Giæver er etter hva jeg forstår at han er sur på Widerøe fordi han fikk sparken av dem.

    PS: Jeg er generelt for konkurranse.
     
    kaijoar liker dette

Del denne siden