God morgen og gratulerer med dagen for de som skal feire og drikke bobler. Du må hilse fruen
@haifinn ..
Tenkte jeg skulle gi stor hyllest til helsevesenet i Norge! Jeg vet vi bor i en stor nok by til at det meste er «rundt hjørnet».
Jeg har hatt en syk kone en stund nå og det meste er blitt bedre og hun er under rehabilitering hjemme.
Vi opplevde på tirsdag at helsevesenet virkelig fungerte!
Tirsdag i 11 tiden tok hun rutinemessige blodprøver hos fastlegen.
Tirsdag i 21 tiden ringte en lege fra legevakten og fortalte at laboratoriet hadde funne et avvik og vi måtte komme med en gang til videre undersøkelser. På direkte spørsmål svarte hun at hun ikke kjente til sykehistorien, men vi måtte komme uansett.
Før vi kom frem til legevakten ringte fastlengen(!) og fortalte at vi skulle kjøre direkte til sykehuset og ikke forsinke med et unødvendig besøk på legevakten.
I løpet at de minuttene vi brukte på å kjøre til sykehuset hadde en vakthavende lege på akuttmottaket leste seg opp på sykehistorien. Hun tok i mot oss med en «nesten» klar handlingsplan.
Fruen ble utskrevet etter 1 1/2 døgn etter noen medisinske justeringer.
Det som imponerer meg er at systemet fungerer suverent når det går en alarm et sted!
Nå er vi tilbake til Fruen og Butleren og livet er kjekt.
Godt det er helg
View attachment 122704
Vis alt...