Det er deilig at mandag denne uken er tirsdag, og med tanke på at jeg skal vekk til helgen og ha fri fredag, så er torsdag blitt fredag Lenge leve 3 dagers uke
God formiddag fra Trondheim Motorsykkel til jobb-bil hjem( Hertz-tilbudet) og 5000 poeng....nei vent 10000 poeng da jeg skal ha to leier) -greit med Hertz inhouse på jobben. I ettermiddag blir det bursdagsfest til yngstemann. Ha en strålende dag
God tirsdag! 4-dagersuke denne uken, tredagersuke neste uke, todagersuke 17. mai-uka, og tredagers uke med himmelspretten. Mai er en fin måned! Litt lite reising for min del, dessverre..
God morgen fra Radisson Blu, Addis Ababa. Påspandert av ET, og et bra sted å slappe av før flyturen hjem til Norge. Har ca 10 timer og slå ihjel her, så tar gjerne i mot tips.
God formiddag fra TOS hvor meteorologene spår at vi nok ikke er snøfri på denne siden av 17. mai...... et par røde grader og hvit nedbør i lufta. Ser ut som om sommerferien blir et 12 netters cruise i Middelhavet ut fra Barcelona, men s*t*an for noen hotellpriser i BCN i slutten av juni! Noen som har relevante koder som kan brukes for å få ned prisen 27-30. juni?? Kontorering på jobb denne uka. Ha en fin start på kortuka!
Det der kunne eg ha skrive Sit no og jobbar med eksamensbesvarelsen som skal leverast i morgon. Når eg då har trykt på "last opp" og dobbeltsjekka at eg har levert så er det rett i bilen til møte med Kystverket. Heim igjen i morgon kveld for å pakke kofferten, på jobb torsdag og ta i mot besøk frå "alle nasjoners lys" før eg tek fri og set kursen over fjella mot Oslo. Når fredagen kjem blir det ein svipptur med SQ til New Zealand i lag med Travellingalf. Det er litt vanskelig å konsentrere seg om roller i HMS-arbeidet og gjeldande tidsfristar i oppføljing av sjukefråvær kjenner eg.... Ha ein strålande dag alle sammen!
"Alle nasjoners lys", er det Nord Korea? Du og @Travellingalf må ha en praktfull tur , ikke bli kastet av underveis
God ettermiddag fra TXL! Etter å ha skylt ned et par glass vin velger jeg å se på en usedvanlig kaotisk checkin som en "sjarmerende" del av Berlins flyplassopplevelser. . (Alle er samlet foran varslede checkin-skranker D75/76, når ny melding kommer: B27/28! Saueflokken i rask passgang dit, der er ingen luker åpne og ingen kø organisert. Etterhvert ordnes en kø, men heldigvis gis det ikke info om at desken til venstre på magisk vis blir priority, så det så vi ikke før cattle class-køen kom langt nok frem. Ekstra minutter i kø er jo alltid velkomne...) Men hey: business loungen er overraskende behagelig! Stille og komfortabel, med adekvat servering (today's special: pulled turkey i pitabrød. Helt ok!) Ha en fin ettermiddag, hvor enn dere er på vei!
Lufthansa sin lounge: Sitteplass, bra Mat&drikke, middelmådig Lokasjon, landside - åpenbart ikke bra, men grunnet flyplassens beskaffenhet forstår jeg hvorfor det er slik..
Landside er jo krise. Hm... Skal bestille tur fra Berlin til Oslo i september. Ryggmargsrefleksen er selvsagt senest mulig SK, men da blir det via Køben og jeg er ikke på Gmoen før med siste fly derfra. I og for seg greit, men hvis jeg må sitte å verke en time ved gaten fordi loungen er på utsida og det er uforutsigbart med security... Lufthansa er selvsagt og et alternativ: Mest praktisk er nok Norwegian, går en time tidligere og direkte. Det værste er vel at de antagelig er billigere og, selv inkludert koffert og mat og drikke I lands problematikk gitt. @Are , du vet sikkert dette. Hva er det som har vært så problematisk med den nye flyplassen at de ikke kan åpne den, år etter at den er "ferdig"? Pussig at noe sånt skjer i Tyskland. Hadde det vært Polen, Spania, Argentina... Men Tyskland???
Kort fortalt, for mange kokker og dårlig oppfølgning. Ingen hovedentreprenør med ansvaret, flere politiske sektorer med hver sine krav og ønsker. Rett og slett et tekstbokeksempel på hva dårlig prosjektkontroll fører til...