God mandag

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av flying_all, 04. mars 2019.

1. flying_all

flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

Likes mottatt:
    7,013
    Bonuspoeng:
    183
    Nærmer seg tur til Mongolia her. Blir 3 netter også videre til Bishkek (flyr med TK direkte)
    Bil til Almaty også fly ned til Dushanbe.

Noen som har tips til hva man finner på i Almaty? Har 2 netter der.

ALESUND - OSLO (SAS)
    OSLO - FRANKFURT (LUFTHANSA)
    FRANKFURT - SEOUL (ASIANA)
    SEOUL - ULAN BATOR (MONGOLIAN AIR)

ULLAN BATOR - BISHKEK (TURKISH)
    BISHKEK - ALMATY (bil)

ALMATY - DUSHANBE (AIR ASTANA)
    DUSHANBE - ISTANBUL (TURKISH)
    ISTANBUL - OSLO (TURKISH)
    OSLO - ALESUND (SAS)

Mongolia, Kyrgyzstan, Kazakhstan, Tadzhikistan.
    E4293599-5F99-4B2A-9D0A-8F59CDE2808A.gif

Last edited: 04. mars 2019
    Earl, Bolle, mathiasfe and 18 others like this.
  2. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    883,770
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen
    Det er midt på natten her «nær sydpolen» kl er 05.07 og har fått frem kaffen.
    Bil med uniformert sjåfør svinger inn foran hotellet kl 05.55 og skal kjøre oss til MRU og LH579. Der skal vi sitte på andre benk frem til FRA.

Ha en flygende flott mandag.

Earl, flying_all, Sonictravel and 8 others like this.
  3. ordnetseg

ordnetseg EBG saved my life!

Likes mottatt:
    1,549
    Bonuspoeng:
    93
    Ny uke, nye muligheter sies det.

Om noen timer skal den nye muligheten, kalt Jetstar asia, ta oss med til siem reap.

Ha en fin'fin start på uka :)

4. Flyvende_mare

Flyvende_mare Drømmer om F

Likes mottatt:
    3,252
    Bonuspoeng:
    93
    God morgen fra gullstua i CPH etter en behagelig tur i C fra HKG. Cafedamen her i loungen pumper ut latte og americano i et forrykende tempo!

Tror jeg klarte å få ca 8 solide timer på øyet på nattflyet og er klar til ny uke på jobb. Må si jeg liker denne ruten til og fra HKG mye bedre enn da den gikk fra ARN med tanke på helgetur.

5. Avixlo

Avixlo Veteran

Likes mottatt:
    9,047
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Flytoget mellom Lillestrøm og Gardermoen. Nå blir det DY370 til Tromsø. Gøy på tur, men hjemme best.
    Ha en trivelig mandag uansett hvor dere vil være

6. jvsandem

jvsandem Veteran

Likes mottatt:
    7,520
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra 1D på SK4009 til SVG. Det snør på Gardermoen. Rett fra 16 pluss i Budapest til dette, kan ikke si at jeg liker det...

7. Kristian

Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

Likes mottatt:
    41,090
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra Øst-Finnmark!

Mens medforumister flakser både hit og dit, fjernt og nær, sitter man her i Gokk og sliter med å bestille flybilletter:

Den flotte SAS-siden ber meg reise fra Øst-Finnmark via Tromsø og Trondheim for å komme til Oslo – til den nette sum av 9 774 kroner foran papplata (les: elevert klasse). Korteste veg – via Kirkenes – er ikke et alternativ lenger.

En bestilling via WF-siden er kun marginalt bedre: Fornuftige reiseforslag dukker opp, men skal man sitte foran papplata, se da må en bla opp prisen av fullflex-billett. Aaarrrgh!

Pusher sittende regjering ny distriktspolitikk utradisjonelle veger? Gjentatte henvendelser om dette – til begge selskaper – har resultert i en mur av stillhet!

Heldigvis er det kun 360 km til flyplassen i Ivalo...

Er det rart man ikke drikker mer?

Ha en mindre vanskelig dag, folkens!

Earl, flying_all, Sonictravel and 4 others like this.
  8. phileas

phileas «Thanks upgrade»

Likes mottatt:
    3,883
    Bonuspoeng:
    93
    God mandag fra frokostbordet til Hilton Doubletree Heathrow. Noe av det beste med UK er kalkunpålegget som serveres til frokost. Rart vi ikke kan ha samme kvalitet hjemme. Etter en god uke med farting er det BA som tar meg hjem til vakre Norge. Nyt mandagen.

D184B04B-533B-46D3-84F9-832ADF8B8009.jpeg

Earl, flying_all, Sonictravel and 4 others like this.
  9. Avixlo

Avixlo Veteran

Likes mottatt:
    9,047
    Bonuspoeng:
    183
    Da er det å ture til Tromsø med sete 2F hos DY370
    Fortsatt god mandag! 15516838143468339689942995359203.jpg

Earl, flying_all, Sonictravel and 2 others like this.
  10. sutenai

sutenai Not throw away...

Likes mottatt:
    3,141
    Bonuspoeng:
    93
    God mandag! Måneden ser fortsatt flyløs ut, men har hatt litt mer hell enn @Kristian så reisekalenderen begynner å se litt bedre ut framover :p Nuvel, så har vel billettene også her blitt litt dyrere enn forventet, men hva gjør man ikke for å prøve nye flyselskap!

Earl, flying_all, Sonictravel and 2 others like this.
  11. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    28,815
    Bonuspoeng:
    293
    God morgon frå Sunnfjord. Arvingen søv noko betre til fars store glede. Dårlig med flyging den næraste tida, men då får ein heller planlegge juleferien med SQ til Filippinene. Fly forsiktig.

12. Sonictravel

Sonictravel Veteran

Likes mottatt:
    35,480
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra FBU. Etter gårdagens glede over å ha hanket inn langhelg på bizbonus til HKG har nå blåmandagens edruelige blyhånd lagt seg over prosjektet.

Grunnet brukerfeil glapp det gjennom intern QA at tredagers opphold i realiteten var fra lørdag ettermiddag til litt over midnatt, natt til mandag, så egentlig ikke mye til langhelg med drøye 35 timer på bakken.:(

Noen tips fra forumet, er det fortsatt liv laga? (Prøver selvsagt å bytte til en senere retur, men om det ikke lar seg gjøre...)

flying_all liker dette
  13. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    19,244
    Bonuspoeng:
    183
    Dette ble sannelig en god morgen. Etter å ha søkt lenge etter gode bonusbilletter til en juleferie for meg og madamen og blitt mer og mer deppa over at alt er utsolgt annet enn 24+ timer i økonomiklasse fant jeg plutselig ledig i første klasse i A380 med Thai Airways til Bangkok fra London. Det blir dermed Krabi i jula for oss. Dette er min første booking noensinne av førsteklasse så håper ikke hun blir for vant til dette. Jeg har uansett 2 CT igjen, så vi burde vel klare å finne noe moro med de også.

Aldri vært i Krabi før, aldri flydd A380 før heller. Noen som har tips til de beste setevalgene? Har reservert 1E og 1F og regner vel med de er gode, de. Personlig er jeg glad i vindusseter, men hun setter nok mest pris på å sitte sammen.

Tar også gjerne imot tips til hotell i Krabi og hvilket område vi burde bo på. Vi stikker sikkert ut til Phi Phi-øyene noen dager også.

Kristian and Sonictravel like this.
  14. Sikiduck

Sikiduck Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    93
    God morgen fra Bergen.

Bestilt rom i Veitnam til 20kr for å holde bonusovernattingen hos Hotels som går ut snart.

Har lyst å lage reisebrev av Praha turen jeg nettopp kom hjem fra. Er det innafor å lage selv etter man er kommer hjem?:oops::D

Edit: Fikk mail fra direktøren på hotellet i Praha nå etter jeg sendte mail om vaskedama som kastet taxfree-skjema og en suvenir jeg hadde kjøpt (og gudene vet hva mer). Skulle få 2 nights voucher som plaster på såret og de skulle kjøpe ny suvenir og sende meg.

Last edited: 04. mars 2019
    Henrik, holmen, Travellingalf and 2 others like this.
  15. animals

animals Senior Medlem

Likes mottatt:
    996
    Bonuspoeng:
    93
    Flydde F med LH til Buenos Aires i påska i fjor. Det var første gang for samboeren i en høyere klasse enn ECO. VI hadde C hjem igjen. Det var bare ikke godt nok, og har siden fått høre at det er kun første klasse som gjelder. De blir fort godt vant.

flying_all, EndreD and Kristian like this.
  16. flying_all

Likes mottatt:
    7,013
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg og fruen tar alltid 2 E og 2 F. Sjeldent man ser noe uansett da flyene er rundt midtnatt ut fra BKK :)

17. Kristian

Likes mottatt:
    41,090
    Bonuspoeng:
    293
    Er det ikkje 27A som er favoritten? Er det nye takter? ;)

18. Kristian

Likes mottatt:
    41,090
    Bonuspoeng:
    293
    Reisebrev frå fjern og nær kan det ikkje bli mange nok av :)

Sikiduck liker dette
  19. animals

animals Senior Medlem

Likes mottatt:
    996
    Bonuspoeng:
    93
    Hva er grunnen til at dere alltid velger rad 2 og ikke rad 1 ?

20. flying_all

Likes mottatt:
    7,013
    Bonuspoeng:
    183
    Fordi rad 1 føler jeg blir for nært toalett, kø, «henging» rundt området og hører snakking bedre om noen sitter i «»loungen»» der fremme :p og velger ikke 3 av samme grunn, hører snakking bedre fra galley osv.

animals liker dette

Del denne siden