God morgen fra Bangkok, her gikk reveljen 07:00 men først nå er en ferdig med spyling av skroget samt litt indretjeneste. Godt å få unna det som må gjøres før en setter seg ned og nyyyter morgenkaffen. Etter lite vandring den siste uken har en litt som må labbes inn for å opprettholde et høyere gjennomsnitt enn forrige år. Ellers kan en melde om 27°C og et syltynt slør på himmelen. Så nyyt torsdagen dere også
God morgen fra DXB. Straks klar for avgang til OSL med Emirates. Og reise nummer 7 til Saudi Arabia i år nærmer seg slutten. Blir det den siste i år? Hvem vet. 6 timer søvn i seng på flyplassen var fint og blant de mer behagelige måtene å reise fra Midtøsten til Norge på, selv om reisetiden er betydelig lengre. De fleste andre alternativene involverer å fly gjennom hele natten. Ha en finfin dag!
God morgen! Vestlandet har visst sendt været sitt over til oss i øst, for her bøtter det ned. Skulle ha parkert ute, så hadde bilen blitt spylt. (Og jeg slapp å gå 150 meter til garasjen.. ) Må kikke litt på hoteller i dag, tror jeg. Må jo ha et sted å bo i Alaska. Og på Vietnam i påsken. Ha en fin en! (Husk paraply)
Paraplyfritt i storbyen så langt i dag. Men morgenduggen hadde klumpet seg litt rundt Akerselva. Kjører… flyr ikke til Bergen i morgen : og har plutselig funnet en ny utfordring: hvordan får jeg sjekket hvilke Tesla ladere som har et kvalitets tilbud av mat i nærheten? Opphavet er ikke klar for lange gåturer mer, så bil og mage må fylles halveis opp en dal. Noen forslag ?
God morgen fra solkysten, den spanske kopien! 22 grader og skyfritt! Mor har sendt meg tidlig opp for å prøve å slå den engelske håndklemafiaen. Vi har en tendens til å drøye morgenen til lenge etter at NRK Hordaland er ferdig med sin morgensending og da blir vi gjerne litt for sein .. Dette blir jo siste dag ved bassenget.. I morgen er hjem til striskjorte og havrelefse og hamsterhjulet .. Godt det er helg
Teslaladeren på Gol har BurgerKing Teslaladeren i Eidfjord har flere gode muligheter. Kjører du over Hemsedal eller Filefjell her Teslaladeren i Aurland et bra spisested
Blæhh morgen fra Oslo! høstforkjølelsen, også benevmt man-flu i husstanden har tatt solid tak og hode og bihuler er potte tett, feber og snørr og guffe i 360 graders omkrets. Så neppe dagen det blir gjort mest her i huset. Ha en mer helsebringende torsdag!
God morgen fra Scandic Gardermoen hvor vi snart skal flytte oss inn til hovedstaden for 2 dager med konferanse. Jeg ser skumle skyer i horisonten så tror det blir vått snart. Ellers fin flytur med rødnesene opp igjen fra CPH i går kveld da flyet knapt var halvfullt som ga god plass å boltre seg på ombord. Ha en fin en
God morgen fra Sølvbyen. En våt sådan. Skjærene prøver å imitere papegøyer for å komme under tak. Engelsk håndklemafia er ille, men tysk er verre. Er vår erfaring. Engelskmennene er tross alt litt late på ferie, tyskerne er bare grundige. H10 hotellene vi har bebodd er ganske flinke til å samle inn håndklær som soler seg alene før kl 10. Kun tre uker nå så er vi også midt i smørøyet. Ha en fin torsdag!
Hei fra Oslokontoret. Takket være tidlig revelje, kom man seg på jobb før regnet kom i dag. Utfordringen nå er at det visstnok skal fortsette ut dagen. Utgjort, man kan jo ikke risikere å bli våt i håret på vei hjem! Kanskje man skal kikke etter en paraply-app til mobilen, sånn just in case. Ha en torsdag akkurat så fuktig som du ønsker.
God morgen, En knapp uke til en soloegotripp til Sør-Amerika. Etter avbestilte bookinger til CAY og BOG ser det endelig ut til å bli et besøk til et nytt kontinent. Føler selv jeg har en standard å leve opp til når det kommer til reiserapport, og der er jo overskriften 25% av arbeidet. Som ganske ny i språkmodell-spillet tenkte jeg at jeg kunne se hva Copilot kunne foreslå: "Lima, Buenos Aires og 44 timer med knekkebrød og turbulens". Beskrivende og kanskje litt fengende, men også upresis. Jeg presiserte ikke reiseklasse, så knekkebrød kunne vel fint bli erstattet med bobler. "Et døgn i Sør-Amerika - to døgn i luften". Treffende, men ikke særlig fengende. "Når flyturen er lengre enn ferien". Dette er jo fakta for alle mine poengturer, så dette var ikke så treffende overskrift Hvem vet - kanskje jeg klarer å finne en enda bedre selv? "En overnatting i Buenos Aires for å bruke opp oldefars Deutche Mark". Too spicy?
God morgen fra en regnfull Plankeby. Hadde tenkt å gjøre unna siste hageforberedelser så den er klar for høsten/vinteren, men det får drøye en ukes tid til regnet gir seg. Ellers er det hjemmekontor her. Gjøre ferdig par presentasjoner og vipps er der visst snart helg også! Ha en fin dag uansett om dere er ved bassenget, på kontoret eller i regnet.
God morgen fra LaGuardia. Foreløpig i et flyplasshotell på andre siden av veien. Etter hvert til arnestedet for vår eksistens. American sin admirals club åpnet i 1939 på LGA er visstnok verdens første flyplasslounge. Flyplassen er godt ombygget siden da, og nåværende ble gjenåpnet for ikke veldig lenge siden og skal være bra.
Pleier å skryte av OSL security. Men idag helt håpløs fast track. Den siste tiden nå har de laget et opplegg hvor folk fra vanlig kø og fast track møtes like før scannerne. Dårlig ide, og det forvirrer folk fra begge køer. På den ene siden var en scanner som nok mest ble brukt av dem som kom fra fast track køen, men der stod scanningen helt stille i de 5m jeg var der. Forrest i køen men fikk ikke gått fremover. Den vanlige køen rullet og gikk ved siden av. Det hjalp først da jeg høflig spurte vekteren som stod der og dirigerte om ikke det var lurt at noen fra fast track ble sluset til den andre scanneren nå som det begynte å bygge seg opp stor kø i fast tracken. Det var hun enig i, og sendte meg og folk etter meg over til scanneren rett ved siden av. Well, well. Rant over. Nesten! OSL er like dårlig på teknisk vedlikehold som alltid. 1 av 2 toaletter ved siden av hverandre har ikke håndvask, og slik har det vært 1 uke allerede:
God torsdag! Nærmer seg snart langhelg til Seoul Forøvrig veldig uvant å ha en reise som starter så sent på kvelden. Her fra trønderstaden er en jo mest vandt til fakir flighten 05:45 til køben ... Men før den tid så skal en gjennom en del møter og release av noen ymse greier. Ha en fin en!
God tidlig ettermiddag fra MBT, uvanlig hard jetlag og skulle helst tatt tidlig kveld. Men, det blir avreise mot tiggerstaden om noen timer. LV har invitert til visning av høstkolleksjonen og jeg var så teit at jeg takket ja, datter er invitert med så da går det jo ikke på…
De hadde slik merging på Hell International en stund. Men så ble vel klagene fra FT brukere for voldsomt så de sluttet med praksisen. Skulle bare mangle, flyselskapene (og dermed vi) betaler tross alt for tjenesten.
God morgen fra Harbour Air Lounge Nanaimo! Flott utsikt og nydelig vær ikke mye annet å skryte av i loungen enn sitteplasser, toalett og gratis kaffe. Sikkert bedre på vinteren enn nå Ser ut som det er en Twin Otter med svømmeføtter som skal svippe meg over til Vancouver. Ingen upris med ca $75 CAD. Bare ferja koster $48 om en hadde tenkt å kjøre. Stiv og støl i kroppen etter det jeg trodde skulle bli en rask topptur igår. 590 høydemeter på de første 1,5 km, og deretter ytterligere 300 høydemeter de beste 2,5 km! 2t 15m opp. Bratt ja. Men flott utsikt fra Peak 5040, 1535 moh! Vindstille og 20 grader gjorde det jo ikke verre! Ha en restituerende dag!