Morgenutsiktshilsen fra rommet på Anantara Siam, Bangkok. Utenfor er det både litt skyer, det er meldt et par grader kaldere enn i går og fare for nedbør! Jaja, så lenge den ikke kommer som snø, så skal man vel takle det greit. Plan for dagen? Byvandring, med innlagte is-, lunch-, ølpauser. Ha en flott dag der du er!
God morgen fra Bangkok #2. Plan for helgen var tur til Bergen og bytur med gutta. Men endte opp med å kansellere to t/r til BGO og booket med bolaget hit for å sjekke skader i kåken etter jordskjelvet. Fikk til og med SAS bonus og det bare 5t før avreise SVG. Kåken har mye men mindre kosmetiske skader, som riss og sprekker i gips samt løse fliser på bad, sistnevnte er pga slett håndtverk er min påstand. Strukturelle skader i bærende konstruksjoner blir nok et eventyr for de ansvarlige å se etter, for søyler går jo gjennom leilighetene, men hos meg ser det greit ut. Blir først en tur ut, deretter får en starte med å lage detaljert skaderapport med bilder og sende gjengen i resepsjonen samt landlord. Føles litt deilig å få brukt mine kunnskaper fra gamle jobben Ha en glitrende flott søndag
Det er jo ikke den grunnen man skulle ønske, for impulstur til Bangkok. Håper bygningen har tålt påkjenningen. Det er mange med samme usikkerheten rundt om nå. Så vet jeg ikke hvor betrygget man blir, av sitatet fra Bangkok Post "Volunteer engineers will conduct surveys without having to visit each site for basic screening." https://www.bangkokpost.com/thailan...m=reccommended&utm_content=suggestion-article
God morgon frå solskinet i Naustedalen. Som @Eddie47 seier blir det ein fin dag her vestpå. Det er jo som regel det. Førebels er det berre fire grader ute. I går sat eg nesten 40 minutt og prata med ein SAS-agent for å endre ei reise. Vi får håpe dei klarar å bilettere snart. Eg har inntrykk av at slikt kan ta både vinter og vår i desse dagar.
God formiddag fra Porsgrunn. Beiset platting i går, skal frem med grill, parasoll og hagemøbler i dag..men nei. Helgrått og duskregn. Har fått to skjærer som (igjen) holder på å bygge reir i et plommetre i hagen. Fikk sagd reiret dems ned i fjor, nå er de i gang igjen. Får frem med saga i år også. Føler meg som han på bildet her..
Når det er surt, vått og trist ute satser man på bedre tider med MR til EU! 20k levelpoints ticket inn fra Amex i løpet av natta, så da er man straks i mål med nytt år som gull Forstår ikke helt hvorfor sas skal sende push-varsel om go to gate nesten 30min før boarding. Har de glemt å stille klokka i natt? god søndag
God morgen fra godstolen på landstedet. Ingen sol her i dag, Yr fikk rett. Kaldt er det også. Så da er det bra vi hadde med oss fire nye panelovner som faktisk fungerer.. Da vi overtok stedet var de én liten panelovn på kjøkkenet for at vannet ikke skulle fryse. Mens VI vil jo ikke fryse! Så nå er det installert nye fine panelovner fra Mill, som er koblet på nett, så vi kan "ringe hytta varm". Både kona og hunden er veldig fornøyde, der de sitter i sofaen og koser seg i varmen. Mailet med Kimpton i Toronto i går, og spurte om de hadde lyst til å gi oss to fine rom i mai, siden vi reiser til Canada i stedet for USA. (Og fordi det er 50års-gaven til min søster) Fikk raskt svar om det var ikke noe problem, og vi har fått to "Premium King high floor" som vi kan kose oss på. Det hjelper å spørre pent! Ha en fin en!
God morgen. Da ramadan over for denne gang og kaffen inntas etter en rask tur til moskeen. Gråvær i Østfold, men sola skinner likevel etter 3-0 i går. Ellers prøver jeg å finne på hvor jeg kan booke hotell nå som hotels.com kjører flash sale via trumfnetthandel.no, men innser at alt neste året foreløpig er booket. Mulig jeg booker 3-4 dager på kysten i Kroatia når vi til sommeren tar turen til hjemlandet for årets 4 ukers sommerferie. Who knows. Til uka venter en rundreise med SAS i Norge. KSU og SVG er bankers, mulig vi skviser inn flere. Må huske å legge til amex for auto trekk på alle mulige abonnement nå som DNB er maset mtp nivåpoeng og amex starter med nivåpoeng fra tirsdag. Ønsker alle en fin søndag!
God tidlig ettermiddag. Det er fire dager igjen til avreise utenlands. Endelig, vil jeg si. Har ikke vært utenlands siden 20. februar og det er litt for lenge siden. Minstejenta skal på sin første store konsert i Unity arena i dag, tror hun gleder seg vel så mye til det som jeg gjør til min ferietur. Ha en flott søndag alle.
God morgen fra Stanford Court, SFO hvor det grått og vått i dag. Men solen skal komme i ettermiddag. Holdt meg våken til rundt 21:30 før jeg våknet 05.00. Det får gå. Hjemme har vel dere stilt klokken idag også.
God kveld fra NYC. Flyttet over til Intercontinental i dag. Ikke bedre hotell en Park Hyatt men enda mer sentral plassering, og litt må en jo ofre på veien mot Royal Ambassador.