God tirsdag morgen!

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av EB, 28. okt 2014.

  1. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    SAS har kuttet kraftig på Evenes, de flyr ikke på lørdager overhodet lengre. Så det er ganske naturlig at prisene går opp, men dersom du planlegger litt på forhånd er tilgjengeligheten fortsatt bra. Jeg har selv hatt 2 x t/r i år (midt i uka) og det kostet meg under 2K t/r, bestiller sjelden lang tid på forhånd

    Norwegian derimot har flere avganger og bedre tilgjengelighet.

    Så Jørgen er åpenbart en bonusslave som er akkurat det man er redd for med bonuspoeng innenlands ;)
     
    Jørgen and SASlovah4evah like this.
  2. Finn Erik Edvardsen

    Finn Erik Edvardsen Medlem

    Innlegg:
    237
    Likes mottatt:
    202
    Bonuspoeng:
    43
    Til tross for hvordan de to kloke herrer har karakakterisert meg - saa om jeg ikke naar opp til deres standard - saa har jeg svaert god hukommelse og min kommentar var "spot-on" og viser kun en forstaaelse av hva som skjer i markedet, et markedet som de kloke herrer gjerne uttaler seg mye om basert paa undersoeksler av forskjellig aargang. Det jeg henviste til var en spesifik paastand om at det ikke lengre var mulig aa faa tak i Bonusbilletter og at Bonussystemet var i full opploesning, igjen basert paa en relativt gammel artikkel og naar det samme medelemmet fra Bainbridge forsiktig paapekte at det ikke stemte med hva en opplever - saa fikk jeg mitt pass skikkelig paaskrevet! Siden paastanden om at Bonussystemet staar for fall verden over - har jeg adminsistrert og benyttet over 500.000 Miles (jeg er engasjert av en ideel organisasjon som mottar veldig mye donasjoner av Miles og vi skal som foerste valg benytte Bonusreiser) I loepat av denne tiden har aldri brukt mer enn 10 minutter paa bestillinger, ofte i siste liten og 4 ganger i Jul og Paaske. Jeg har aldri maattet ringe, de aller fleste reisene er bestillt via iPad i loepet av faa minutter. Det var det jeg henviste til og hva er det jeg ikke helt har forstaatt av paastanden om Bonus Systemet staar for fall ?
    PS I Chile gikk det vel heller ikke akkurat som den artikklen/undersoekseln paastod - SKY har klart aa bygge seg opp til en meget solid og god konkurent til Lan Chile selv med Full Bonusystem hos Lan Chile (ps Tommy det var Chile ikke Guatemala) men vi tar jo feil uansett - det kan jo CAP/IATA/SATA/SITA/NRK/CBS/NBC og Husmorlaget forklare oss.

    Utenfor her paa flyplassen i LAX skinner solen (men jeg er sikker paa at YR eller dalstroeka innafor kan bevise at jeg tar feil)

    Uansett min Stone IPA (saavidt paabegynnt) smaker utmerket - den er dyr - men jeg valgte den med stor glede.

    Beklager ingen Smilesy - dette var rett fra levra fra en noksaa oppgitt fyr fra Bainbridge paa vei med en billett som ikke finnes i foelge kloke herrer - vi faar se klokken 07:14 PM om jeg sitter ombord i en 737-900ER fra Dr.Johnsen eller om som de kloke herrer mener at jeg blir avvist i gaten pga at Bonusbillett systemet har brutt sammen.....
     
    SASlovah4evah liker dette
  3. TOS

    TOS Senior Medlem

    Innlegg:
    543
    Likes mottatt:
    396
    Bonuspoeng:
    63
    Da sier vi det... Jeg kan imidlertid aldri huske at det har vært en sentral del av diskusjonene at det ikke er mulig å finne bonusbilletter og bonussystemets kollaps (artikkelen fra Chile som dere liker så godt dreide seg i alle fall ikke om manglende bonusbilletter) - strengt tatt har vel den diskusjonen i hovedsak dreid seg om det stikk motsatte og hvis bonussystemene kollapser er det vel strengt tatt ikke noe poeng å problematisere disse. Men, hei, hva vet vel jeg (og IATA og US DOT, osv.), og jeg husker i motsetning til medlemmet fra Bainbridge Island dårlig.
     
    Last edited: 29. okt 2014

Del denne siden