God tirsdag

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av LN-FHU, 15. jan 2019.

1. LN-FHU

LN-FHU Freaked out member Moderator

Likes mottatt:
    10,331
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Trondheim
    Fikk skyss til jobb idag så er tidlig på, skal i tillegg jobbe seinvakt så det blir noen timer her.
    -4 grader og flott vintervær her :)

Ha en trivelig tirsdag :):)

2. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    883,770
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen
    Nå ha det vært snø lenge nok!

Det kan bli utfordrende å fly via Tyskland i dag .... god tur til dere.
    Ha en fin dag

Earl and ArthurDent like this.
  3. Kristian

Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

Likes mottatt:
    41,090
    Bonuspoeng:
    293
    God morgon frå Aust-Finnmark! :)

Etter ein kort telefonsamtale med Kengurustan på morgonkvisten, hoppa leigebilprisen i vêret fordi det er eit absolutt krav om firehjulstrekk på den vegen vi skal ta. Opphavet påstår at pengane skal sirkulere, så ein får ta det til seg...

Ha ein nydeleg dag, folkens, gjerne med sirkulasjon :)

Vi må no ha snø til etter nasjonaldagen?

Beate, Earl and ArthurDent like this.
  4. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    883,770
    Bonuspoeng:
    293
    Vi har hatt snø siden natt til i går ... nå er det nok!

ArthurDent, OttoL and holmen like this.
  5. ValdresBjarne

ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

Likes mottatt:
    9,367
    Bonuspoeng:
    183
    God tysdag. Har tenkt at CT-Domedagen(dagen for å kjøpe CT, og absolutt ikkje selge..) var ein fin dag og planlegge ein ny CT-tur, då barnevakt i påska ser ut til å gå til skogen. Kanskje like greit, då eg bør jobbe..
    I tillegg vert LAX-turen utsett eit halvt år, så no ser det ut til at det blir 3 CT-er liggande i boksen nokre dagar, og når ein har poeng, men ikkje tid (grunna SAS Premium bookinger og jobb) til å reise deg no, så får ein ta seg ein feiretur på sparket til hausten. Eventuelt reise attende Down Under...

Nokon som har tips til ein helgetur rundt 20 mars? For to vaksne med ungefri, og heile verda som leikeplass

Kvar skal du? Veit at Hertz ikkje hadde like rigide krav som AVIS.

Last edited: 15. jan 2019
    ArthurDent, Wiolenze and Kristian like this.
  6. Kristian

Likes mottatt:
    41,090
    Bonuspoeng:
    293
    Planen er å køyre Red Centre way (eller Mereenie loop som visstnok er det gamle namnet). Internett er fullt av motstridande informasjon, men ein kollega av reisefølgjet meinte at firehjulstrekk var eit krav grunna vegstandarden. Har den herren innspel og erfaring frå den ruta?

ArthurDent liker dette
  7. ValdresBjarne

ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

Likes mottatt:
    9,367
    Bonuspoeng:
    183
    Har kjørt ein del km der oppe i ein Astra 2,2l, og den hadde absolutt ikkje firhjulstrekk, men det spørs litt om du kun skal kjøre hoveruta eller litt rundt omkring. Kjem i hug at me faktisk måtte hjelpe eit ektepar som hadde punktert to hjul også kjørt seg fast i eit område uten mobildekning, dei hadde 4x4 discovery...

Men leigebilselskapet har fasiten. Me bytta iallefall frå Avis til Hertz, då me iallefall kunne kjøre med vanleg bil på unsealed roads, men no kjørte ikkje me så mykje offroad. Hertz svarer iallefall godt på facebook, om det skulle vera til noko hjølp.
    Edit: Me har ikkje kjørt heile runda, berre til Kings Canyon og ned til Uluru og rundt til Alice, og det er vel sikkert greit med ein firhjulstrekk, men du treng sikkert ikkje ein fullblods! (Dei seier også at ein ikkje kjem seg fram i Valdres uten firhjulstrekk, men eg klarer meg fint med min lille bakhjulsdrevne i3)

ArthurDent and Kristian like this.
  8. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    75,293
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra rett utenfor hovedstaden.
    På tirsdager er det tungt å stå opp.
    Men det er en dag nærmere helg, så det er lys i enden av tunnelen! Og jeg rykker stadig nærmere CT-tur, og jobbbytte. Må bare rydde i mailen først.. Arkivere alt som er arkivverdig. Og det er en større jobb enn jeg hadde regnet med.

Noe må man jo finne på, når arbeidsoppgavene blir færre og færre.

Snart helg?

9. Scandipendler

Scandipendler Veteran

Likes mottatt:
    2,241
    Bonuspoeng:
    113
    God morgen fra et rødneset fly, som i alle fall i teorien skal gå til Stockholm. Men kapteinen meldte nettopp om en lekkasje, så da begynner det å spøke for den ambisiøse planen om å være på Södertörn til kl 10. Godt jeg la forelesningen min til kl. 12.

Ellers er det så kaldt, mørkt og jævlig som Norge kan by på midtvinters. Snart vinterferie og sol...

ArthurDent and holmen like this.
  10. Kristian

Likes mottatt:
    41,090
    Bonuspoeng:
    293
    Takk for tips :) No har eg nyss fått marsjordre frå reisefølgjet om at vi skal ha firehjulstrekk, men eg skal gni det inn dersom det viser seg at det er 'overkill' :)

Earl, ArthurDent, OttoL and 1 other person like this.
  11. Wiolenze

Wiolenze Fastboende

Likes mottatt:
    43,767
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra rett utenfor OSL.

Det blir en dag med hjemmekontor i dag etter en langhelg på Island. Men heldigvis ikke lenge til neste flytur, i morgen går turen til MIA via LHR med BA. Noen som syntes synd for meg som måtte reise igjen så ble booket i F(a) på turen bort. Selv om det er omtalt som ett bra business produkt så gleder jeg meg litt. Sete 1A er valgt på en 747. Hjemreisen er på fredag, da med en 380 og i C, skal nok gå fint det også.

Lykke til for alle som har tenkt å fly via Tyskland eller BGO i dag

Earl, Flyvende_mare, Upsaker and 3 others like this.
  12. OttoL

OttoL Veteran

Likes mottatt:
    12,786
    Bonuspoeng:
    183
    Yo fra et kontor i Oslo. Får forsøke å kurere vinterdepresjonen med å se på hotell ved gardasjøen samt vurdere fjellturer i Norge hvor en holder seg noenlunde unna den gemene hop av turister.

Og så må det vel jobbes litt også ;)

13. Kristian

Likes mottatt:
    41,090
    Bonuspoeng:
    293
    Det spørs jo kor åleine du vil vera, men Børgefjell på grensa mellom Nordland og Nord-Trøndelag er vel plassen for dei som vil vere åleine – heilt åleine – i telt, medan ein midtveketur til Trollheimen (min favorittfjellheim) utanfor skuleferiane er for dei som gjerne vil ha litt fred, men òg ei DNT-hytte å ta inn på :)

14. Wiolenze

Wiolenze Fastboende

Likes mottatt:
    43,767
    Bonuspoeng:
    293
    Den eneste plassen jeg har blitt avkrevd fiskekort. «Flere» dager inni fjellheimen etter å ha gått til Norge fra svensk side kommer en oppsynsmann og skal å bevis på at vi har lov å fiske. Men så ingen andre så rimelig stor sjanse for å få være aleine ja

jgroneng and Kristian like this.
  15. ArthurDent

ArthurDent Veteran

Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    God tirsdag. Fikk nettopp melding fra datteren som skulle fly BGO-AMS- ? -KIA (husker ikke om det var via Nairobi eller Dar es Salam). De hadde tidlig avgang (og skulle i prinsippet sluppet unna), men de ble 2 t forsinket, og mister forbindelsen videre. Tror de er på KLM hele veien til Afrika, så jeg regner med at de blir tatt hånd om dit, i det minste. På det sørlandske er det lett nysnø på morran, og flekkvis tynn is på veien under. Med andre ord mye trim for binyrene (det er de som produserer adrenalin) -og en får den rare kilingen langs ryggraden når en merker at de piggfrie vinterdekkene slipper taket ;) Fant heldigvis den bortblåste kajakken igjen i går. Den bar dessverre preg av ublidt møte med omgivelsene, men heldigvis ingen strukturelle skader. Det blir likevel atskillig puslearbeid med gelcoat for at den skal bli noenlunde presentabel igjen. Skal il BGO til helgen via OSL, og skal strekke statuskortet langt med å sjekke inn en solid boks med frossen fisk i tillegg til kofferten. Ha en fortreffelig tirsdag.

Berlioz and Kristian like this.
  16. OttoL

OttoL Veteran

Likes mottatt:
    12,786
    Bonuspoeng:
    183
    Tja e no mer preikestolen/trolltungen/besseggen som e en stor grøsser for min del. Om en vil holde seg unna folk er jo det nok av steder å ta av, men jeg er jo også litt fan av fjell som har en småfrekk stigning og nydelig utsikt.

Kristian liker dette
  17. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    28,815
    Bonuspoeng:
    293
    God morgon frå BGO. Kjos er litt forseinka, men snart bær det av stad til Krakow. No må berre arvingen sove litt.....

Kristian liker dette
  18. sutenai

sutenai Not throw away...

Likes mottatt:
    3,141
    Bonuspoeng:
    93
    God tirsdagslunsj, kun besudlet av at jeg selvsagt ikke har fått riktig poengsum for helgens langtur.
    Relatert, noen som vet om man får poeng for ny klasse ved OpUp? Bare sånn om jeg skal kreve poeng for (gammel) Go eller Plus...

19. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    24,058
    Bonuspoeng:
    293
    Poeng etter opprinnelig klasse både ved CU, OpUp og oppgradering ved innsjekk, lounge og gate.

sutenai liker dette
  20. Braxze

Braxze Medlem

Likes mottatt:
    72
    Bonuspoeng:
    28
    God formidag:) Turen går til Trondheim i dag. Grøsser litt siden eg sa jobben skulle fikse billetter og de booka Norwegian:rolleyes:

Kristian liker dette

Del denne siden