God ettermiddag fra LHR, hvor man dessverre kun rekker 2/3 av B-gate loungesafari i dag. Silverkris og United er sjekket av, Air Canada får vente til en annen gang. Er straks på vei hjemover med bolaget, og har hatt tid til å sjekke de mest relevante flysider på interwebben. Registrerer da at jeg (nesten) fullt ut tilfredsstiller ønskene til Norwegians egen Karlsen på taket: https://flysmart24.no/2020/01/05/norwegian-topp-advarer-reisende-mot-a-fly-business-class/ For denne helgen har all flyferdsel foregått i eco, og CT-turen om et par uker går i hovedsak i F. Siden business er unngått kan jeg nok da si at jeg har gjort mitt for klimaet. #selvtilfreds Ha en trivelig tirsdag videre!
Hilsen fra Stavanger flyplass og brannkaos. Vi kom ikke ned til flyplassen, så har derfor stasjonert oss i baren på et nærliggende hotell. Samme hotell som huser åpningsfesten til Sverdrupfeltet, så her er det god gang med masse notabiliteter, brannalarmer, politi og ikke minst Aurora.
God tirsdag fra Bodø! Jaggu ble det ikke 1250 grunnpoeng på flyvningen som jeg ble ombooket til, etter å opprinnelig ha booket en billett for 6k poeng med Widerøe. Det kan jeg si meg fornøyd med. Ha en strålende dag!
God kveld fra hovedstaden. Arbeidsuken er i gang, så langt være ganske rolig så da kan man jo ikke klage, får tro det fortsetter sånn frem til helgen. 4 dager til årets første flytur, så da har man noe ekstra å se frem til i helgen
Norwegian kjører på med «forbedringer», vil folk velge dem bort? https://www.dagbladet.no/nyheter/innforer-betaling-for-kabinkoffert/72002901
Har vel allerede valgt de bort, men enda mindre sjanse for at jeg reiser med de nå. Tviler på at dette gebyret fører til så mye billigere billetter, så er vel behovet for å øke lønnsomheten som skal mates.
Da avsluttes tirsdagen på solkysten med +9 grader og et hel*** møkkavær ... det bøtter og blåser heftig ...
Nå skal det sies... I disse dager har begge kampanjer gående, så jeg tenkte jeg skulle spare noen kroner på å få barn og barnebarn ned fra det kalde nord. Når SAS Go er dobbelt så dyrt (~10000) som Norwegian Lowfare+ (5000~), så spiser jeg kameler. Ja sogar, testet bonusbilletter best availability, der skulle SAS ha cash tilsvarende halvparten (~2500) til Norwegians forlangende pluss 55k poeng.