God morgen fra Trondheim DA er man ferdig med alt av julehandel -fikk et lite innblikk dessverre i galskapens verden i går da jeg tok turen(nødvendig sådan) på City Syd i går ettermiddag.... Men nå er vi tilbake til normalen, sykkel til jobb og kaffen i koppen Ettermiddagen blir tilbragt på sofaen, da fruen gjør ferdig det siste i heimen i dag siden hun har juleferie. Tenker en god film passer bra ,sammen med noe kjØLig drikke og knas i ei skål. Ha en trivelig tirsdag
God tirsdag fra Gardermoen (!?) Nesten tom lounge og straks klar til avgang. Da er juleferien i gang!
Tirsdag og lille lille julaften har opprunnet. Her er det nedtelling til først elektronisk julelunch med moderen, deretter pinnekjøtt og tilbehør med en porsjon familie i dag før det er pakking og avreise til nordlysets land i morgen og fortsatt julefeiring med en annen porsjon familie. Ha en riktig fin dag alle sammen PS: I dag er dagen litt lengre
God morgen fra Romsdalen Full rulle på hjemmekontoret med kaffe, kaffe og kaffe! Ingen Teamsmøter i juleuka, så tiden mellom henvendelser benyttes egentlig til pakking av julegaver. Dagens store prosjekt blir å få gamlemor i familien (93 år) til å koble opp en Google Nest Hub Max ved kun telefonhjelp. Viktig å holde de gamle i aktivitet med litt fysisk og mental trim vel? Det blir virtuell julemiddag i år om alt går som det skal. Skulle egentlig fly med bolaget ned å hente henne, men grunnet smittetrend har vi valgt å droppe det. Da lander jeg altså på 6 flyturer for 2020, noe som er det færreste på 20+ år Ha en strålende tirsdag
God morgen fra hovedstaden. Etter å ha sett sola i går er vi tilbake til regnvær i dag. Lurer på om vi er i ferd med å ta over for Bergen. I går ble jeg ferdig med eksamen så har litt feriefølelse. To arbeidsdager må likevel fullføres før man kommer så langt. Har skjenket meg min tredje kopp kaffe og er snart klar. SAS kansellerte en av mine to turer til Bodø i januar, så nå må jeg finne på noe lurt for å sikre meg gullkortet. Ønsker alle en god dag!
Det er det vel ingen grunn til å lure på?? https://www.dagsavisen.no/nyheter/i...i-bergen-for-forste-gang-siden-1993-1.1795014
God tirsdag fra Lunner Nå har jeg fått sat min fot i en ny kommune jeg aldri før har besøkt men kun kjørt igjennom. Var hos far fra igår til idag og idag skal han kjøre meg hjem til Sandefjord. Ellers er det ikke mye å melde. Kan delte et bilde fra turen igår: HFT-TOS-EVE-OSL Widerøe LN-WIH De Havlliand Canada Dash 8-100 Harstad sett fra Widerøe WF886 den 21.12.2020 Så ha en flott tirsdag alle sammen
God morgen fra Sølvbyen. Roer ned med en kaffe etter det jeg trodde skulle bli en tidlig alenetur i butikkene. Men neitakk, alle andre hadde samme gode ide. Med masker, selvfølgelig. Singapore lokket med sitt vanlige jule/nyttårssalg i går. Kjekt å leke seg med reisesøk og finne beste rute og flytype. Nesten som om alt var normalt. Fingeren stoppet heldigvis før siste avgjørende trykket, selv om det var fri ombestilling, dog ikke avbestilling. Ha en frisk og fin dag!
God morgen fra hjemmekontoret! Det var litt nordlys i går, relativt svak, men fint å få med seg for det. Ellers observerer jeg flere og flere fly, noe som gjør meg glad, for det kan være en indikasjon på at verden blir mer normal etterhvert. Kan også være så simpel at jeg er litt mer ute enn det jeg pleier å være og derfor får det med meg, men la meg ikke drepe min egen glede 3x poengtilbud på NCC i dag, ut juni. Så om noen har planer for å overnatte på et NC hotell er i dag en god dag for bestilling. Kom på at jeg har glemt å kjøpe vin til en boeuf bourguignon, så jeg må finne et strategisk tidspunkt for en polferd... eller bare lage det med øl, som jeg pleier. Ha en flott dag alle sammen!
God formiddag fra Jessheim. Intet stort å melde herfra. Jeg har tidligere etablert tradisjonen å gi arvingene en reise i julegave og for 4 år siden befant vi oss i Fort Lauderdale ser jeg, med påfølgende reise videre til Orlando. Denne fine tradisjonen utgår dessverre i år . Sliter litt med å finne motivasjonen med mail og Teams møter igjen etter å ha bygget kjøkken for madammen i forrige uke, men tar en siste krampaktig innspurt (men nå stikker jeg på OBS og gjør julehandelen i stedet). Ha en strålende en
God dag, medforumistar! Det er godt å vera i landets moralske og historisk korrekte hovudstad, ein by med ei skikkeleg kyrkje: At resten av kongeriket berre er utrusta med simple landsens kapell er meg ei gåte, men slikt hevar vi oss over her i bartebyen. Roleg stemning i julehandelen her i byen. Ha ein god bitte-lille julaftan!
Det begynner å bli komplisert i mitt lille hode med begrenset kapasitet (noen har jo fortalt meg her inne at pensjonister ikke skjønner dette med fly og sånt). Flere onde tunger i både regjering og helsemyndigheter sier at mye vil være stengt ut til Europa i alle fall frem til Q3-21 og da er det stor fare for at en planlagt tur til ALC med barnebarn i mai utgår som mye annet. Plutselig dukket SAS sin kalendergave opp med 50% på fly i dag og morfar bestilte flytur til Alta som en backup. Da jeg gledesstrålende fortalte at vi skulle til Alta hvis Alicanteturen gikk i vasken spurte barnets mormor: hva i all verden kan vi gjøre i Alta som er til glede for en 6 åring? Jeg nevnte at fire flyturer og tre lounger måtte gjøre susen ... Så da er spørsmålet ut i den store verdsveven: Hva kan være spennende for en 6-åring i Alta og omegn??
God formiddag fra bortekontoret! Måtte en tur ut av huset, i det fine været. Lite å gjøre på jobb, så jeg får gjort unna masse som ikke er blitt gjort i løpet av året. Lang lunsj, masse god mat, men fant dessverre ikke mandelen i grøten. Må få booket noen bonusturer med 50% tilbud i dag, det er ikke bra å være hjemme så lenge av gangen. Skal egentlig en tur til Bartebyen i romjula, men det spørs om det kanskje utgår. https://www.nrk.no/trondelag/koronaviruset-i-trondheim_-44-smittede-i-trondheim-mandag-1.15299934 Nyt tirsdagen! Det er snart jul! Og dagen er litt lengre i dag enn i går!
Det er vel mogleg med snøskutertur, hundesledetur og den slags. No har eg ikkje konkrete framlegg sånn på labben, men IF har jo minst éin representant i det området av kongeriket. Måtte SAS ha relansert sørvis igjen til då!
Riktig god tirsdag, og bittelilejulaften. Husk at det ennå er god tid. Ikke kjøpe alle julegavene på Shell i dag.
Nordlysbadet er en garantert suksess. Altaelva med elvebåt Fiske i Altafjorden. God mulighet for å se både havørn og niser Rideturer ved Flatmoen gård