Hilser fra hovedstaden, hvor regnet nå skal ha gitt seg for noen dager. Blir visst ikke hvit jul her, men yr.no lover at de neste dagene skal bli farget gule! Her på hjemmekontoret er akkurat årets siste gruppemøte behørig arrangert. Siden alle de andre i gruppen har vært fornuftige nok til å starte ferien, kunne dagens agenda bankes igjennom på null komma svisj. Enevelde har sine positive sider... Ha en flott tirsdag videre, håper julestresset holdes på god avstand!
God dag fra hovedstaden. Noen timer til min skift begynner og da setter levering av mat for fullt ut. Nøyaktig et år siden var jeg på Le-Bourget flyplass og opplever concorde. Noen (ops mange) bilder fra museet, et must ting å gjøre når man er i Paris. Inngang fra parkeringplass til tidligere flyplass i Paris før CDG tar over plassen Noen gamle og en av de første flyene i historien En tur inn flotte Boeing-747, aldri har hatt fløyet med luftens dronning Sånn ser first class ut den gangen Spiral trapp er ganske kult å stige på, spesielt inne i flyet Opp til loungen: Cockpiten: Turist klasse og utsikt: Stillig å se på en av de fire motor Fakta om 747-100 (desverre bare fransk, bonjour): Parkert DC-8, noen av her på forumet har fløyet med denne flytypen før? A380 ved nær avstand, jeg har aldri fløyet med den heller Sjeldent konkurrent til 737 og a320 pga rekkevidde på 1700 km, Dassault Mercure. Får ikke kommet inn, uheldigvis
Del 2 av flymuseet: For 3 år siden fløy jeg til SDN, ganske kort rullebanen: Så mye mimring, håper å få gjennomføre noen tur i 2021. Ha en flott kveld
Jeg har fløyet med SAS DC-8 flere ganger Bl.a. BGO-FBU på en innenriksflygning og CPH-ATH-JED-DAR-JED-ATH-CPH
Har også en DC-8 på samvittigheten for veeeeldig lenge siden. Til og med Caravelle . Ble aldri tur med concorde, men det så jammen veldig trangt ut, kanskje like greit å slippe
Med SAS: Metropolitan, Caravelle, DC7 og DC9. Med Braathen: DC6, Friendship og Fellowship. Med Flyvåpenet: DC3/Dakota. Huff så gammel man har blitt!
God kveld fra Norges offisielle hovedstad. Tilbrakt en oval weekend i Trysil, og fikk sesongens første skiturer. Her hjemme er det jobb tom. i morgen - fakturerer til "the bitter end". Skal bli fantastisk med noen fridager og endelig få se sola!
God kveld. Da var en på luke 22 i Meny’s ølkalender. Må si jeg syntes den var noe kjedelig, det er 6 bryggerier representert med 4 øl hver. Syntes det var mer egenreklame enn kalender. Nuhvel, dagens er faktisk juleøl fra Klokk&co. Passelig sødme, svak brentsmak og et hint av marsipan(?). Men svak karbonering drar ned.