Flyr SZG-FRA denne morgenen og LH damen ved døren ber alle ta på munnbind… Er Lufthansa det eneste selskapet i Europa som fortsatt tvinger folk til å bruke munnbind? Trodde det var flere måneder siden vi hadde slutta helt med det (i Europa). Fikk helt flashback av dette
God morgen fra hjemmekontoret! T8 til sommerferien del 2, det er stille og rolig på jobb midt i fellesferien. Hvor mange kopper kaffe blir det i dag? Ha en strålende torsdag alle IF-ere
God morgen, med kaffekopp i hand. Solen skinner og jazzen er i gang. Streiken? Ja, den går videre. Danske flygere i Connect sier de har en bra avtale, over bransjestandard. Norske flygere? Prinsipper, prinsipper, prinsipper! Ha en fin og spennende dag, alle IFere!
God formiddag fra Porsgrunn Venter på å bli plukket opp av kompis, vi skal på Sandefjord-Strømstad ferja. Må bunkre øl, bobler og grillmat før turen går til det blide Sørland i morra. En uke i en fet leilighet i Risør venter. Ha en tollfri dag
God morgen fra frokosten. Kaffe drikkes, og IF leses. Lurer veldig på hva som skjer med streik og SAS, men jeg kan ikke gjøre noe fra eller til, og er ikke berørt av streiken. Så jeg bruker ikke så mye energi på det. Men, det er kjipt for de som er berørt, selvfølgelig. Straks avgårde til kontoret, da det dukket opp et møte jeg (visstnok) må være med på. Kos dere på en torsdag!
God morgen fra hjemmekontoret. Kjente noe løsnet fra en tann her om dagen, så blir en tur innom tannlegen i løpet av dagen. Greit å få fikset før ferien. Tyskerne er helt hysteriske på dette, mener Lufthansa har forlenget påbudet til Oktober? Tyske myndigheter har vurdert å forlenge påbudet til påske 2023..(usikker på om det er vedtatt)
God ettermiddag fra mondrian oriental Kuala lumpur. Nå er det happy hour fortsatt ingen bagasje etter den ble rotet bort. Men nye ting kan kjøpes hvis de ikke finner den.
God morgon frå eit heimekontor i Sunnfjord. Frukost før kaffien i dag til ei forandring. No er dagens fyrste kopp på veg ned i systemet. Vi har eit lite kakestykke i kjøeskåpet som eg skal ta ein liten snei av seinare. Det er jo trass alt @Eddie47 og @EndreD sin bursdag i dag (trur eg?), og slikt lyt feirast. Fyrst må eg vel gjere eitkvart. I morgon ettermiddag er det ferie!
Tror Austrian er verre, de krever FFP2 masker. Dette følger av at det er krav om maske på alle offentlige transportmidler i Østerrike inklusive fly til og fra Østerrike. På vei inn i Austrian maskinen i YUL måtte vi bytte fra våre «norske» masker til FFP2 masker som vi fikk i flydøren. Maskene måtte byttes før vi gikk inn i flyet ..
God morgen fra sengen. Det blir en liten tur til Utrecht i dag. Gå litt i byen, en tur på sporveismuseet, se om vi finner noen platesjapper og en tur innom en spillbutikk eller to. Satser på å oppdage noe jeg ikke kjenner fra før av. Ha en flott dag alle sammen
Takk og takk, her startet dagen da barnehagen/SFO åpnet! Da ble det kaffe på sengen og tegninger til morfar. Det er en god ting at de sover hjemme hos far og mor om natten og plager dem fra kl 6. Nå er det full fart i stuen … Kanskje vi skal ha utebarnehage på Ulriken i dag? Gratulerer med dagen @EndreD og fru Sunnfjord om jeg ikke husker feil??
God morgen fra hjemmekontoret på Majorstua! Har et par møter før lunsj og så tar jeg ferie. 23.45 i kveld går turen til Izmir med SunExpress for 4 dager med sol og varme. Ny destinasjon og nytt flyselskap! Ha en strålende dag!
Den gode morgen ønsker dere. Etter regn kommer sol, så det ser ut til å stemme også denne gangen. Litt kjølig, men som jeg kaller det, levelig. Mulig tur til CPH frem og tilbake i morgen, antagelig ikke, da det er booket med SK, så spørs om det blir noe av.
God morgen fra jobben. Foreløpig mye logistikk og en varm melkeflaske. Ikke det verste en kan by på….. Har lyst til å brenne masken min som er på, tungpusten fra ukens forkjølelser er påtagelig enda. Men, snart er det helg.
Er det noen som har flydd noen annet enn LH til eller fra Tyskland? LH påstår hardnakket at det er tysk regel, ikke noe de holder på selv.
God Torsdag fra Oslo. Hjemmekontor på nest siste vers i dag. Lørdag er det reisedag OSL-AMS-AUA-BON om alt går etter planen. Kan jo ikke si annet enn at jeg gleder meg!
God morgon frå det austfinnmarkske! Fyrst og fremst må eg få gratulera med dagen til @Eddie47 og @EndreD! Måtte det komande året by på rikeleg fangst av bonuspoeng og flotte reiseopplevingar både med og utan bruk av flygemaskiner Elles har eg brukt nokre dagar på å undersøkja alternative reiseruter for å koma meg til Island no på laurdag med selskap som ikkje er i streik. Det har ikkje vore heilt enkelt. No ser det ut til å ha løyst seg, så kanskje skal eg snekra eit lite reisebrev frå denne heisaturen Ha ein fin-fin dag, folkens! Ekkerøy ein fin julidag
Da jeg var i Hamburg i midten av juni var det krav om maske i taxi'en. Men ikke på flyplassen og på flyet HAM-AMS.