Gold Card for life SAS Eurobonus

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av SEO, 11. juni 2017.

  1. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,726
    Likes mottatt:
    11,673
    Bonuspoeng:
    183
    Har fått litt svar fra Diamantmailen :)

    "Åren vi räknar är dom åren du har tjänat 45 000 Bas poäng eller mer. Har du uppfyllt Guld status genom 45st flygningar, undantag eller möjligtvis fått ett Guld kort genom "Give away card" så räknas dessa inte med."

    "Bas poängen som du får in från Mastercard Premium varje månad vid bruk av kortet räknas med i Life time Gold, men i grund att du minst tjänat 45k per period"

    Og det er også 10år i strekk med gullkortet som gjelder for "Lifetime Gold"
     
  2. Edin

    Edin Aktivt Medlem

    Innlegg:
    404
    Likes mottatt:
    747
    Bonuspoeng:
    93
    Og der datt jeg ut av mulig lifetime gold. Jeg har kun siste opptjeningsår som gull på poeng. Årene før var på segment.
     
  3. Kimpe

    Kimpe Medlem

    Innlegg:
    84
    Likes mottatt:
    124
    Bonuspoeng:
    33
    Har sendt forespørsel til Diamant-mailen for å høre om hvor mange år jeg har, har null peiling selv. Har vært EBD helt siden innføringen (fikk kortet som en av de første), og mangler kun 8500 poeng for å fornye EBD også i år. Det selv om jeg har vært sykmeldt siden tidlig Desember.. Har også før det vært EBG i mange lengre perioder, men på rad?? Fåglarna vet...

    Får se om jeg får noie svar fra dem da. Burde som foreslått over her stå nevnt på "Min side" så hadde man sluppet mange mails til de i Stockholm...

    Kim
     
  4. veeegard

    veeegard Veteran

    Innlegg:
    1,725
    Likes mottatt:
    9,287
    Bonuspoeng:
    183
    Dette synes jeg er rart.

    Regner med det er spend som legges til grunn her for status-differensieringen.
    Jeg synes dog ikke det er noen åpenbar sannhet i at 45 tusen poeng opptjent hos hvem som helst i A*, tilsvarer mer i kassa for SAS, enn 45 segment som må flys med SAS/Widerøe. I alle fall ikke om man hensyntar MC-poengene.
     
  5. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,269
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113
    Det er ordnet :) nå i "usynlig tekst" :)
     
    MadsVaHa liker dette
  6. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,269
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113
    Det kommer jo til å bli en masse mas til SAS om dette. ..mye henvendelser og spørsmål.

    Ta feks en om har vært EBG i 15 år - men hadde fjoråret i pappeperm / mellom to jobber / syk eller av en annen grunn mindre enn 45 K poeng - for så å komme tilbake igjen nå. Hvorfor ikke Lifetime gold....

    hva med han som har fått det på segmenter i 10 år - hvorfor er ikke det like bra "gold" status ?

    Hva med annet hvert år med segment og poeng i 20 år ? ....ikke kvalifisert ? - men en som bare har flydd Lufthansa på langdistanse skal få ??


    ....osv :)
     
  7. veeegard

    veeegard Veteran

    Innlegg:
    1,725
    Likes mottatt:
    9,287
    Bonuspoeng:
    183
    Enig.

    Ser ikke hvordan en kunde som har flydd over 45 legs i flere år er mindre «verdt» enn en som har flydd noen businessturer i året. Da kanskje også med andre selskaper enn SAS.

    Jeg har også vanskelig for å se hvordan dette bygger kundelojalitet - som vel tross alt er hovedpoenget med Eurobonus.
     
  8. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,184
    Likes mottatt:
    869,720
    Bonuspoeng:
    293
    De er søstre ..
     
    RoadKing liker dette
  9. Origo

    Origo Senior Medlem

    Innlegg:
    1,247
    Likes mottatt:
    2,712
    Bonuspoeng:
    113
    Ikke for å være «party-pooperen» her, men hvis det blir noen «forbedringer» mtp lifetime gold eller poengopptjening forøvrig, så har jeg -null- tro på at det blir lettere (eller vil inkludere legs). Mens andre program går i retning spend, så har Eurobonus heldigvis gitt oss mange kreative muligheter...
    Jeg tittet forøvrig på flyingblue, men la det fullstendig på is etter kort tid.
    Etter min oppfatning tror jeg det kan være lurt å sitte stille i båten før de deval*****.
    Ha en strålende aften uansett kortvalør :)
     
    Eddie47 liker dette
  10. Lnbre

    Lnbre Senior Medlem

    Innlegg:
    509
    Likes mottatt:
    4,666
    Bonuspoeng:
    93
    Det stemmer med svar jeg har fått fra SAS tidligere, dessverre. Med hyppige flygninger innenriks opptjener jeg ebg enklere på segment enn poeng.
     
  11. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Koko, koko, koko! Er det noen hjemme på Frøsundavik? Tenk å skyte seg selv så til de grader i foten. De som i ti år reiser én gang t/r Oslo-Auckland i året med Singapore biz på salg skal altså få gull på livstid hos SAS, mens kunder som flyr 45+ turer med SAS (eller Widerøe) hvert år i ti år altså ikke får!?

    Trøsten for disse siste må være at SAS ikke kommer til å eksistere lenge nok til at særlig mange får nevneverdig glede av dette Lifetime Gold.
     
    Last edited: 14. mars 2018
  12. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,184
    Likes mottatt:
    869,720
    Bonuspoeng:
    293
    .... veldig glad jeg slipper disse bekymringene
    Ville blitt svett!!

    EBG på segment
    eller gaveGULL
    eller EBG på poeng
    eller EBG på OSL-AKL-OSL
    eller hva det nå er som skal til

    Det er vel bare å fly og kose seg ..... det er jo da poengene og fordelene triller inn ...

    Ja ja ... fly me to the moon eller til EBG for life ....

    SAS burde hatt seniorbilletter for dem med livstidsgull og over 60 .... halv pris på alle billetter i alle klasser.
    Det hadde vært en forbedring!!
     
    Berlioz, RoadKing, TomF66 and 3 others like this.
  13. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,269
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113
    Enig. Jeg har lovet kona at når vi runder 60 så blir det livstids...og bare biz turer på oss hele tiden..... :) ...og det er bare 5 år til.
     
    Eddie47 and Xflipper like this.
  14. Maverick23

    Maverick23 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    323
    Likes mottatt:
    740
    Bonuspoeng:
    93
    Støttes!

    Håpløst.. Er inne i mitt andre år som gull, men hvorav begge er opptjent på segment. Om dette virkelig stemmer, kan du få hele SAS-konseptet billig, for det faller på sin egen urimelighet.
     
    DanH liker dette
  15. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,327
    Likes mottatt:
    10,162
    Bonuspoeng:
    183
    Da har jeg nettopp fått mail fra SAS, hvor de ønsker meg velkommen som "Lifetime Gold"

    Sitat:
    Dette gjør vi fordi du har oppnådd EuroBonus Gullnivå minst 10 år på rad, enten via opptjente Grunnpoeng eller reiser med SAS eller Widerøe.

    Både poeng og segmenter teller! End of discussion.
     
    Edin, Upsaker, Henrik and 20 others like this.
  16. Maverick23

    Maverick23 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    323
    Likes mottatt:
    740
    Bonuspoeng:
    93
    Det var da endelig godt.

    Når det er sagt synes jeg det er urovekkende at kundeservice hos SAS på chat/mail/telefon har så lite kunnskap og gir ut ulik infirmasjon om et såpass enkelt spørsmål.
     
    DanH, Petter B-C and haakonks like this.
  17. veeegard

    veeegard Veteran

    Innlegg:
    1,725
    Likes mottatt:
    9,287
    Bonuspoeng:
    183
    TAKK.

    Edit: og gratulerer! :)
     
    haakonks liker dette
  18. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,327
    Likes mottatt:
    10,162
    Bonuspoeng:
    183
    Vi snakker her om en fordel som enda ikke er offisielt annonsert, men ja. Dette er et kjent problem... Desverre.
     
  19. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,850
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    Da kom det velkomst til lifetime EBG her også, nice.
     
  20. TOS_EBG

    TOS_EBG Lost in Space (and currently EBD)

    Innlegg:
    455
    Likes mottatt:
    492
    Bonuspoeng:
    63
    Samme her! Kan vi forvente at family-pooling kommer snart også??
     
    swib and WannaBeFrequentFlyer like this.

Del denne siden